مرجع خبری رئال مادرید : در سال 2015 و در حالی که گواردیولا هنوز سرمربی بایرن مونیخ بود می خواست یک جوان 15 ساله نروژی به نام مارتین اودگارد را به خدمت بگیرد. بایرن طبق سنت مرسوم در زمستان به قطر رفته بود که تیم های پایه نروژ هم در آن جا اردو زده بودند.

حالا یان آگه فیورتوت، بازیکن اسبق فوتبال نروژ که بخشی از کادر فنی تیم های پایه نروژ بود با گواردیولا مواجه شد. مربی اسپانیایی وقتی این بازیکن نروژی را دید خطاب به فیورتوفت گفت:” باید این بچه را به مونیخ بیاوری. باید او را به مونیخ بیاوری! او را به بهترین بازیکن دنیا تبدیل خواهم کرد!”

در آن زمان اودگارد هنوز در تیم استروم گودست بازی می کرد. فیورتوفت در ادامه می گوید:” وقتی به نروژ برگشتیم، به عنوان سرمربی تیم نروژ تصمیم گرفتم که مارتین، پدرش و مربی تیمش را به خانه ام دعوت کنم.  در آن لحظه می دانستم که چهار باشگاه به دنبال خریدن اودگارد هستند : لیورپول، آرسنالف بایرن مونیخ و رئال مادرید.” لیورپول باشگاه محبوب بچگی او بود.  همچنان فکر می کنم که دلیل پیوستنش به رئال مادرید خیلی ساده بود. اول از همه این که رئال مادرید، تیم دوم داشت در حالی که سه باشگاه دیگر نداشتند. سرمربی تیم دوم هم زیدان نبود. زیدان بازیکن خوبی بد و انتظار می رفت که مربی بدی نباشد. در آن زمان میشائیل رشکه مسئول نقل و انتقالات بایرن مونیخ بود که در حال حاضر در شالکه بازی می کند. بعد از آن که مارتین به رئال مادرید رفت، او را دیدم که به من گفت :” اگر می دانستم که تیم دوم این قدر ضروری است، حاضر بودم تیم دوم تشکیل بدهیم تا او را به خدمت بگیریم!””