مرجع خبری رئال مادرید : فورفورتو بخش دیگری از مصاحبه با ماکلله هافبک فرانسوی اسبق رئال مادرید را منتشر کرده است.

حضورش در رئال مادرید :” آن تیم را “کهکشانی ها” نامیده بودند و این فقط یک لقب نبود. بازی کردن در رئال مادرید به معنی حضور در تیم برتر فوتبال دنیاست. وقتی خوب کار می کنند، هواداران آنها را تحسین می کنند اما برعکس این مسئله هم صادق است. فشار زیادی را حس می کردم. در پست فرناندو ردوندو بازی می کردم که در آن جا در میان هواداران خیلی محبوب بود و بر خلاف خواست خودش در آن زمان از تیم رفته بود. در اولین ماه هایم هر زمان که صاحب توپ می شدم، هو می شدم. خیلی مشکل بود.”

نقش کلیدی دل بوسکه:” صادقانه بگویم که از جانب مربی حمایت زیادی را حس کردم. یک مربی خوب می تواند ارزش واقعی تو را در تیم ببیند. پست من را می شناخت و می دانست که در زمانی کلیدی هستم که می توانم به تیم تعادل بدهم. در مورد اختلاف دستمزد بین بازیکنان دیگر و من چیزهای زیادی گرفته شد اما هرگز وارد این مقایسه ها قرار نگرفتم. هرگز اصراری به افزایش دستمزدم نداشتم و فقط روی کار خودم تمرکز داشتم. پس از سومین فصلم، نماینده باشگاه به من گفت که از کارم راضی هستند و می خواهد به عنوان پاداش دستمزدم را افزایش بدهند. در بهترین تیم دنیا حضور داشتم و چرا باید بخواهم که بروم؟ بعد از آن بکام را خریدند. اردوی پیش فصل تمام شد و به من گفتند که امکان افزایش دستمزد وجود ندارد.

چرا با افزایش دستمزد موافقت نشد؟” به من گفتند که از حضور در رئال خوشحال باشم. حس کردم که دورانم تمام شده و باید بروم. در ابتدا پیشنهادی نبود. هیچ باشگاهی فکر نمی کرد که رئال مادرید اجازه رفتنم را بدهد اما کمی فشار آوردم. به مدیران رئال گفتم که باشگاه هایی من را می خواهند اما پاسخ منفی دادند. فکر می کردند که ای نشرایط را می پذیرم. زمانی فهمیدند ماجرا جدی است که دیر شده بود. پیشنهادی مشابه دستمزد برخی ستارگان تیم را به من دادند اما تصمیم خود را گرفته بودم.”

انتقال به چلسی:” به این تیم رفتم چون اول از همه با من تماس گرفتند. بعد از آن باشگاه های دیگری نظیر یونایتد و اینتر هم تماس گرفتند که یک سال قبل از انتقالم به رئال سعی کرده بودند من را به خدمت بگیرند. به چلسی گفتم:”بله، به شما ملحق می شوم. به آنها قول داده بودم. 30 ساله بودم و تلاش زیادی برای خریدنم داشتند و مبلغ قابل توجهی را برای انتقال پرداختند. “