مرجع خبری رئال مادرید : یان سومر دروازه بان سوئیسی بروسیا مونشن گلادباخ همان فردی است که در بازی مقابل تیم ملی اسپانیا دو پنالتی راموس را مهار کرد و حالا انگیزه بالایی برای بازی فردا شب دارد.

تقابل با راموس:” قطعا دوست ندارم که در بازی پنالتی به سمتم زده شود. امیدوارم که با جدیت بازی کنیم و مرتکب اشتباهی نشویم. اگر پنالتی گرفته شد، ببینیم چه می شود.فکر می کنم راموس 25 پنالتی پیاپی را گل کرده بود، نه؟ در آن بازی اما من موفق تر بودم از این بابت خوشحال هستم اما همیشه به کمی شانس برای مهار پنالتی ها نیاز است. قطعا راموس را آنالیز کرده بودم اما همه حریفا نرا آنالیز می کنم. راموس یکی از بهترین مدافعان دنیا و یکی از بهترین پنالتی زن هاست و آمرا هم این را می گوید. همیشه بازیکنانی که مقابلشان قرار می گیرم را آنالیز می کنم اما آنالیز راموس خیلی مشکل است. نحوه ضربات سرجیو خیلی متفاوت است. گاهی به راست شوت می زند، گاهی به چپ، گاهی وسط، گاهی چیپ و … گزینه های فوق العاده ای دارد و همین مسئله کار را خیلی مشکل می کند.”

الگوهایش:” همیشه بوفون را دوست داشتم و اسطوره من بود و وقتی مقابلش بازی می کنم خیلی خوشایند است. از او خواستم تا پیراهنش را به من بدهد و آن را نگه داشتم. کاسیاس را هم همیشه دوست دارم و یکی دیگر از اسطوره های من است. او بلندقامت ترین دروازه بان دنیا نیست. ایکر بی نظیر است. کاسیاس یک ستاره است.”

بازی حساس مقابل رئال مادرید :” بازی خیلی مشکلی خواهد بود. برای ما هم یک فینال است. می خواهیم به یک هشتم صعود کنیم. قطعا باید عالی بازی کنیم. می دانیم که رئال مادرید تیم فوقا لعاده ایست. کیفیت و تجربه بسیار  بالایی دارند. این برای ما یک چالش است اما همه تلاش خود را برای صعود انجام می دهیم. رئال مادرید یکی از بهترین تیم های دنیاست و قطعا در بازی رفت نیز ما را می شناخت. تیم خوبی داریم و این را ثابت کرده ایم. فکر نمی کنم که رئال را شگفت زده کرده باشیم. باشگاه ها خیلی حرفه ای هستند و همه آنها بخش آنالیز را دارند و ما را خیلی بررسی کرده بودند.”

دی استفانو یا برنابئو:”هرگز در برنابئو بازی نکردم و این برایم ناراحت کننده است چون یکی از بهترین استادیوم های دنیا، یک نماد جهانی و یک معبد فوتبال است. ورزشگاه دی استفانو را می شناسم. با تیم ملی در سپتامبر در آن جا بازی کردیم. زمین زیبایی است. کوچک است اما خوب است هر چند که با برنابئو فرق دارد.”

وقتی بچه بودی بازیهای رئال را می دیدی؟” در بچگی بازیهای تیم های زیادی را می دیدم. فوتبال را دوست داشتم و رئال مادرید هم یکی از معروف ترین تیم های دنیا بود و بازیهایشان را می دیدم و آنها را در دوران کهکشانی ها تحسین می کردم.”

نگران بازیکن خاصی از رئال هستی؟” بله، همه خیلی خوب هستند. همه آنها در هر لحظه می توانند تفاوت ایجاد کنند. باید به خوبی آماده بازی داشته باشیم و تمرکز داشته باشیم تا به مرحله بعدی صعود کنیم. چالش بزرگی پیش روی ماست.”