مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر نشریه آس در مورد بازی رئال مادرید و بروسیا مونشن گلادباخ نوشت.

لیگ اروپا؟ نه، ممنون
این چیزی است که رئال مادرید دارد. در حالی که دشمنان منتظر بودند تا رئال مادرید ناکام بماند و با تحقیر در مورد اولین حضور رئال مادرید در لیگ اروپا صحبت کنند، تیم زیدان با بزرگی، فوتبال بی نظیر ، تعهد و جدیت واکنش نشان داد. اگر سومر و تیرک دروازه (سه بار) مقاومت نمی کردند، گلادباخ در والدبباس پنج تایی مشد. صدرنشین گروه شدیم و دوشنبه به مبل خانه مان لم می دهیم و قرعه کشی یک هشتم را تماشا می کنیم. هرگز نمی توان کار رئال مادرید را تمام شده دانست، به خصوص در اروپا که خانه دوم ماست.

فرانک زیدان
زین الدین و داستان بی نظیرش من را یاد ترانه اسطوره ای (راه من) می اندازد. ترانه ای محبوب که در سال 1969 توسط پل آنکا ساخته شد و توسط فرانک سیناترا و صدای فراموش نشدنی او جهانی شد. اما حقیقت این است که  این ترانه بر اساس یک ترانه فرانسوی به نام “Comme d’habitude” که در سال 1967 ساخته شده و موسیقی آن را دو تن از هموطنان زیزو ساختند : کلود فرانسوا و ژآک روو. نسخه انگلیسی فقط ملودی این آهنگ را دارد و ترانه را پل آن کا بازنویسی کرده و با نسخه اورجینال فرانسوی کاملا متفاوت است. سیناترا این ترانه را در دیسک “روش من” در سال 1969 ارائه کرد، در آن زمان رئال شش قهرمانی اروپایی داشت. کلمات انگار بیوگرافی ایست که زیدان در مورد خودش نوشته است:” پایان نزدیک است و به آخرین خاکریز نزدیک می شوم. دوست من، راه برگشتی نیست. در مورد ماجرای من صحبت می کنیم که می دانیم مورد بزرگی است… زندگی رضایت بخشی داشتم. تک تک مسیرها را پیمودم و هنوز راه زیادی مانده و به روش خودم ان را طی خواهم کرد.. غم هایی داشتم که ارزشی ندارد که در موردشان صحبت کنم. همان کاری را کردم که باید می کردم. حتم می دهم که بدون پز دادن این کار را کردم. با برنامه ریزی برای هر دوره جنگیدم، همه گامها را در مسیرم محتاطانه برداشتم و همه چیز را به سبک خودم انجام دادم…لحظاتی وجود داشتند و قطعا این را می دانید. بلندترین گامهایی که می توانستم را برداشتم اما در نهایت در مقابل تردیدهایی که دهانم را می بست هم مقاومت کردم. با چالش ها مواجه شدم اما به راه خودم ادامه دادم و به هدفم رسیدم. عشق ورزیدم، خندیدم و اذیت شدم. بردم و گاهی باختم. و حالا اگر  اشک ها اجازه بدهند، فکر کردن به همه چیزهایی که به ان رسیدم، سرگرم کننده است. اجازه بدهید که بدون خجالت بگویم… اوه اوه اوه، مسئله من این نبود. من همه کار را به روش خودم انجام دادم. خب، معنی مردانگی چیست؟ اگر به روش خودت پایبند نباشی به چیزی دست می یابی؟ هیچ. چیزهایی را می گویم که به آن باور دارم، نه کلماتی که به من تحمیل می شود. داستان من می گوید که ضربات را می پذیرم و همه چیز را به روش خودم انجام می دهم …. بله به روش خودم.” زیدان احتمالا در مقابل اینه می ایستد و این ترانه را می خواند و همین چیزهاست که او را خاص می کند. بهتر است که تو را راحت بگذاریم و بیشتر به تو اعتماد داشته باشیم. همیشه کار خودت را می کنی و روش خودت را داری…

تک نوازها
بنزما ستاره گروه ارکستر با دو ضربه سر در شبی بود که به بازیهای روبرتو کارلوس رسید. او هم مثل هموطنش زیدان به تکنوازی می پردازد تا بهترین ترانه خود را بنوازد. کریم همین گونه است و صداقتش در دوازده سال حضور در این تیم را دوست داریم. اما نباید لوکاها (لوکا و لوکاس) را فراموش کنیم که مقابل تیم آلمانی درخشیدند. مودریچ یک درس استادانه راداد و لوکاس وازکز در سمت راست به تنهایی نقش کارواخال و آسنسیو را داشت و جناح راست را در والدبباس به حیاط خانه اش تبدیل کرد.دو بازیکن کروات و گالیشایی فقط تا پایان فصل قرارداد دارند و از اول ژانویه می توانند آزادان هبا هر باشگاهی مذاکره کنند. مطمئنم که به زودی مشکل غیرقابل حل اها حل می شود. آنها متعلق به حال… و آینده هستند.