مرجع خبری رئال مادرید : تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی در مصاحبه با “اسپورزا” در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

رسانه ها:” من سعی می کنم از این چیزها خودم را دور نگه دارم. سال گذشته لحظات مشکلی داشتم و انتقادهای زیادی در اسپانیا را تحمل کردم که خیلی از آنها عادلانه نبودند. انتقادهای زیادی از من شد اما ترجیح می دادم آنها را نخوانم. مدیر رسانه ای من گاهی این اخبار را به من می داد تا بدانم که باد به کدام جهت می وزد. بزرگترین اشتباه بازیکنان جوان این است که به شبکه های اجتماعی نگاه می کنند تا ببینند چه چیزی در موردشان نوشته شده اما تنها اتفاقی که می افتد این است که حس بدی پیدا می کنند. اگر بیش از حد به این مسائل اهمیت بدهی، جانت را می گیرد. اگر به همه چیزهایی که در رسانه ها رخ می دهد باور داشته باشی، مغزت رد می دهد. برخی چیزهایی که می نویسند صحیح است و برخی نه. من معمولا به حرف مربیانم، مربی دروازه بان ها و هم تیمی ها اهمیت می دهم. وقتی اعتماد به نفس داری مشکلی وجود ندارد. همیشه زیدان به من اعتماد داشته است، سال گذشته نیز همین طور بود.”

رابطه با زیدان:”وقتی در ابتدا از سیستم چرخشی میان من و کیلور استفاده می کرد، گفت که نمی توانیم چیزی را در آن فصل ببریم و به همین خاطر بین من و ناواس از سیستم چرخشی استفاده می کند. او سیستم چرخشی را دوست دارد اما هیچ مشکلی با هم نداشتیم. شاید در ابتدا رابطه متفاوتی داشتیم چرا که بر خلاف خیلی از بازیکنان ترکیب از قبل با او آشنایی نداشتیم. خودش این را فهمید و مکالمه خوبی در تابستان 2019 داشتیم. بعد از آن رابطه مان بهتر شد و حالا رابطه خیلی خوبی داریم. او شخصیت بسیار آرامی دارد. به خوبی روحیه می دهد اما خیلی ساده است. صریح حرفهایش را می زند. روی مسائل شخصی تمرکز دارد. گاهی بعد از تمرینات شخصا در مورد حال بازیکنان می پرسد. تا حالا ندیده بودم که مربیان دیگر چنین کاری انجام بدهند.”

راموس:” قبلا در تعطیلات در ایبیزا با او آشنا شده بودم. رابطه خوبی با ناواس داشت و به همین خاطر در ابتدا گرم گرفتن ما با هم کمی مشکل بود اما برخورد خوبی با من داشت و مشکلی نداشتیم. حالا به خوبی همدیگر را درک می کنیم.”

بهترین دروازه بان هستی؟” دوست ندارم این را بگویم. به نظرم بخشی از دسته بهترین دروازه بان ها شامل نویر، اوبلاک، ترشتگن، آلیسون و … هستم. هر دروازه بانی دوره ای دارد. در یک دوره یک دروازه بان شرایط خوبی دارد و در دوره ای دیگر دروازه بانی دیگر. همه ما کیفیت های متفاوتی داریم.”

جوایز:” شخصا برایم دستکش طلای جام جهانی خیلی ارزشمند بود. دروازه بان های بزرگی این جایزه را برده اند. جایزه بهترین دروازه بان فیفا هم زیباست اما بیشتر به خاطر شهرت و محبوبیت اهدا می شود. از نظر تیمی نیز هه جوایز مهم هستند. برخی جوایز ارزش حسی بیشتری دارند. فقط چمپیونزلیگ را کم دارم.”

سال 2020:”شخصا نمی توانم گلایه ای داشته باشم. در ژانویه توانستیم سوپرجام را مقابل اتلتیکو ببریم که در ضربات پنالتی یک توپ را گرفتم و قبل از قرنطینه هم ال کلاسیکو را بردیم.”

قرنطینه:” فرصتی برای  فکر کردن بود. خوب بود که کمی استراحت کردیم و بدنمان دو ماه آرام گرفت و بعد از ان آماده قهرمانی لالیگا شدیم.”

روبرتو مارتینز:” نه تنها باعث می شود تا با سبک متفاوتی بازی کنیم و بیشتر پرس کنیم بلکه ذهنیت برنده شدن را به تیم آورده است. مارتینز زیاد صحبت نمی کند اما به شکل صحیحی شوت می زند. به ما باور دارد چرا که بسیار حرفه ای هستیم. بچه هایی نیستیم که به دنبال اشعه و جرقه بدویم.”

مشکلات با ویلموتس:” هر مربی سبک کاری خودش را دارد. شاید به حرفت گوش بدهند اما دیدگاهشان را عوض نمی کنند. درست است که مدتی با هم مشکل داشتیم. برایم ناراحت کننده بود که ویلموتس فکر می کرد پدرم ترکیب ها را به رسانه ها لو می دهد. پدرم به عنوان یک والیسبالیست همیشه الگوی اخلاقمداری بوده است. ویلموتس می دانست که پدر من چنین کارهایی نمی کند. این مسئله که انسانیت پدرم را زیر سوال برد، برایم ناراحت کننده بود و در ذهنم مانده است. بقیه مسائل دیگر گذشته است. به دنبال انتقام نیستم، به آینده نگاه می کنم.”