مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو، سردبیر آس که یک رئالی دوآتشه است برای هواداران اتلتیکو در آستانه دربی رفت لالیگا کری خواند.

“اتلتیکویی های عزیز، شما خودتان را پادشاه فوتبال در پایتخت اسپانیا می خوانید و من فقط می توانم به شما بخندم. وقتی تیمی سوپرجام اسپانیا را ببرد، نهایت تا دروازه های آندلوس خبردار شوند.  اما وقتی تیمی قهرمان چمپیونزلیگ می شود، از سیدنی گرفته تا استانبول ، جاکارتا و بمبئی همه از پادشاه دسیما و یک تیم اسطوره ای صحبت می کنند ، اتفاقی که با هیچ بعد دیگر فوتبالی قابل قیاس نیست.

تیم من ده قهرمانی اروپا دارد. تیم شما ؟ اگر می خواهید خود را پادشاه مادرید بدانید بهتر است این را در گوش خود فرو کنید. ما نیازی نداریم که مثل شما ” بازی به بازی” حرکت کنیم. (سیمئونه با همین روش هشت جلسه محروم شد!) فلسفه ما جاه طلبی است. رئال مادرید ” جام به جام” حرکت می کند. با همین روش نه تنها ده جام بلکه 32 لالیگا  (شما 22 تا کمتر دارید)، 19 کوپا، سه جام بین قاره ای ، دو جام یوفا ، دو سوپرجام اروپا و … بردیم. رویاپردازی یک چیز است، دستیابی به رویاها یک چیز دیگر. رئال مادرید در حقیقت زندگی می کند، در لحظه ای مثل دقیقه 93 در لیسبون.اهمال کاری است اگر از اتلتیکو صحبت کنم و نگویم که آنها یک نایب قهرمان دوست داشتنی هستند. مثل لحظه ای که داغ قهرمانی اروپا در روز 24 می بر دلشان ماند. پیش از شنبه بهتر است که اتلتیکویی ها یک کلمه را در گوش خود فر کنند: دسیما ، دسیما، دسیما ، دسیما ، دسیما ، دسیما ، دسیما …اتلتیکویی ها این روزها پز آکادمیشان را می دهند. البته حق هم دارند . می توانند به رائولی بنازند که در آکادمی آنها نماند و اسطوره رئال شد. اما جالب آن که در حالی به آکادمی افتخار می کنند که در تابستان 110 میلیون یورو برای خرید بازیکن خرج کردند. به آکادمی می نازند و مانژوکیچ، گریزمان، اوبلاک، چرچی و رائول خیمنز را می خرند؟ ما این جا راموس و کاسیاس را داریم، دو افتخار کشور اسپانیا که کاپیتان های لاروخا هستند. ایکر در آکادمی ما بزرگ شده و رشد کرده است و راموس در سن 18 سالگی به ما ملحق شد و در این جا تبدیل به یک مرد و ستاره جهانی شد که با افتخار پیراهن مقدس رئال را به تن می کند.جای سیمئونه در دربی شنبه خالی است تا حرت آنها را بخورد. با بازیکنانی مثل راموس، په په ، کروس و رونالدو پاسخ مناسبی به شما درون زمین می دهیم. درست است که کاسیاس یک دربی را باخت تا به نوعی عرف و قانون را بشکند . مطمئنم که ایکر مقابل اتلتیکو به روند پیروزی بر می گردد، حریفی که خاطرات خبوی برای کاسیاس ساخته است. کاپیتان اگر رزوی هم مثل لیسبون اشتباه کرده باشدف خیالش راحت است که رامسوی هست تا مشکل را حل کند و یک گل تاریخی را بزند، گلی که پنج ماه است که کابوس اتلتیکویی ها را تشکیل می دهد …”