مرجع خبری رئال مادرید : زین الدین زیدان مربی فرانسوی رئال مادرید در تابستان گذشته اعلام کرد که به هیچ وجه نمی خواهد خامس و بیل را در تیم بماند. مربی فرانسوی به صراحت گفته بود که  هیچ کدام را نمی خواهد. باشگاه تصمیم گرفت که خامس را به صورت رایگان به اورتون بدهد در حالی که بیل قرضی به تاتنهام رفت و رئال مادرید همچنان سالی ده میلیون یورو از دستمزدش را می پردازد.  زیدان در تابستان 2019 نیز به خروج هر دو اصرار ورزید اما با فشار مدیران رئال هر دو برای یک فصل بیشتر ماندند.

فصل گذشته خامس فقط 14 بازی در رئال داشت و بیل 20 بازی که هیچ کدام عملکرد جالبی نداشتند. حالا اما شرایط هیچ کدام در خارج از رئال خوب نیست. خامس با وجود شروع خوب خود در اورتون به تدریج از تیم کنار رفت و در حال حاضر به شدت مورد انتقاد است. خامس در پنج بازی اولش در لیگ انگلیس با سه گل و سه پاس گل خوش درخشید اما در پنج بازی اخیر حتی در لیست قرار هم نگرفته است. خامس در ده تا از یازده بازی آغازین لیگ انگلیس فیکس بود  اما حالا به شدت مورد انتقاد است.  شرایط برای بیل بدتر است. بازیکن ولزی حالا مصدوم است و چند هفته از میادین دور خواهد بود اما در این فصل فقط چهار بازی و 160 دقیقه در لیگ انگلیس داشته است. بازیکن ولزی در لیگ اروپا البته در شش بازی فیکس بود اما فعلا فصل جالبی نداشته است و مجموعا در یازده بازی خود سه گل زده است.

بیل و خامس در لیگ انگلیس در تیم هایی توپ می زنند که سطحی پایین تر از رئال دارند اما فعلا نتوانستند اوضاع را تغییر بدهند و به نظر می رسد که حق با زیدان بوده که آنها را نخواهد.