مرجع خبري رئال مادريد : کریستیانو رونالدو از جنگیدن و رقابت دست نمی کشد. کمتر بازیکنی در تاریخ فوتبال بوده9 است که علیرغم این همه موفقیت در هر فصل طوری ظاهر شود که گویی فصل اولش است.

کریستیانو برای رکوردشکنی زاده شده است و از این کار خسته نمی شود. ستاره پرتغالی پس از به ثمر رساندن 255 گل در 250 بازی برای رئال نشان داده است که مرد رکوردهاست.

رونالدو در ششمین سال حضورش در رئال یک توپ طلا، دو کفش طلا ، جایزه بهترین بازیکن سال اروپا و … به علاوه یک لالیگا ، دو کوپا ، یک چمپیونزلیگ ، یک سوپرجام اسپانیا و یک سوپرجام اروپا را برده است. او می تواند ویترینش در رئال را با جام باشگاه های جهان تکمیل کند. نگاهی داریم به هشت چالش جالبی که پیش روی ستاره رئال مادرید در این فصل  است.

1- ملحق شدن به سه گلزن برتر تاریخ رئال در لالیگا
لالیگای اسپانیا یکی از تورنمنت های محبوب رونالدو بوده است. ستاره پرتغالی در پنج فصل اخیری که در رئال حضور داشته است به ترتیب 26 ، 41 ، 46 ، 34 و 31 گل در لالیگا زده و دو بار آقای گل شده است. در حال حاضر شمار گلهای لالیگایی او به 178 رسیده است.  رونالدو چهارمین گلزن برتر تاریخ رئال در لالیگاست  او فقط هفت گل تا سانتیانا فاصله دارد. رسیدنش به دی استفانوی 216 گله در این فصل کمی مشکل است. اگر مثل فصل های 11-10 و 12-11 بیش از 37 گل بزند می تواند دوم شود. فاصله اش با رائول 49 گل است و به نظر می رسد شکستن رکورد او را باید به فصل بعد موکول کند.

2- بهترین گلزنان در کل تورنمنت ها
رونالدو در این لیست نیز شرایط مشابهی دارد. سال گذشته پوشکاش را پشت سر گذاشت. اگر در طول فصل مصدوم نشود می تواند 33 گل بزند و به سانتیانا برسد. فصله اش با  دی استفانو 51 و ب رائول 6گل است.  او با بازیهای بسیار کمتری به این رکورد می رسد. رائول 741 بازی در رئال داشت و لاسائتا 392 تا. سانتیانا 645 بازی در رئال داشت. در واقع رونالدو می تواند با 400 بازی کمتر از سانتیانا رکورد او را بشکند.

3- ده گلزن برتر تاریخ لالیگا
ستاره پرتغالی در حال حاضر در رده سیزدهم قرار دارد. خیلی بعید است که بتواند در پایان دوران کارش در رئال به رده اول برسد. به خصوص آن که در حال حاضر 67 گل با مسی فاصله دارد و هر چقدر او گل بزند ، بازیکن آرژانتینی نیز سعی می کند همان مقدار گل بزند. اما رونالدو امسال می تواند به جمع ده گلزن برتر بپیوندد . در حال حاضر چهار گل تا آرزا و شش گل تا ویا فاصله دارد. اگر 32 گل بزند سزار ، موندو و پاهینیو را پشت سر می گذارد و به رده هشتم می رسد. زارا در حال حاضر آقای گل تاریخ است ، مسی فقط هفت گل کمتر از او زده است. هوگو سانچز با 234 گل در رده سوم است. رائول و دی استفانو نیز در این لیست حضور دارند.

4- آقای گل تاریخ چمپیونزلیگ
رونالدو فصل گذشته بهترین آمار تاریخ چمپیونزلیگ را با زدن 17 گل در 11 بازی ثبت کرد . او دو بار دیگر نیز آقای گل مسابقات شده است. در یونایتد کلا 15 گل در چمپیونزلیگ زد و در رئال در 51 بازی در این تورنمنت به ترتیب 7 ، 6 ، 10 ، 12 و 17 گل در فصل های حضورش در لیگ قهرمانان زد .در حال حاضر 67 گله است و با مسی برابری می کند. چهار گل تا رکورد رائول فاصله دارد.

5- رسیدن به رائول به عنوان آقای گل تاریخ رئال در اروپا
رونالدو از این حیث کار مشکل تری دارد. او چهارده گل کمتر از رائول با پیراهن رئال در اروپا زده است. او در 51 بازی اروپایی 52 گل برای رئال زده است. رائول در 132 بازی 66 گل زده بود. میانگین رونالدو 1 گل در هر بازی است و میانگین ستاره سابق رئال 0.5 گل در هر بازی. رونالدو 14 گل با او فاصله دارد.

6- گل زدن در سه استادیوم
برخورد ها با رونالدو در استادیوم های اسپانیا خوب نبوده است. او فقط در دو استادیوم از زمان پیوستنش به رئال گل نزده است : نوئوا کوندومینا ، استادیوم مورسیا در فصل 11-10 و ریازور، استادیوم دپورتی… در لالیگا فقط در استادیوم دپور گل نزده و امسال در هفته چهارم می تواند رکورد را بشکند.  امسال در استادیوم های جدیدی مثل ایپوروا و ال آرکانخل نیز بازی می کند و می خواهد رکورد بزند. او هشت گل در پیزخوان و هفت گل در کالدرون و نیوکمپ برای رئال زده است. ستاره پرتغالی  در میان تیمهای حاضر در لالیگای امسال فقط به ایبار گل نزده است. کوردوبا در این فصل اولین گل خود را در اولین تقابل با ستاره پرتغالی دریافت کرد.

7- اولین بازیکنی که به چهار کفش طلا می رسد
ستاره پرتغالی در دوران فوتبال خود هشت بار آقای گل اروپا شده است : یک بار با منچستر و دو بار در رئال . از این حیث با مسی برابری می کند. امسال رونالدو به دنبال چهارمین کفش طلایش شده است.