مرجع خبری رئال مادرید : از ستاره به یک سرگیجه. ادن هازارد بازیکن 30 ساله در بازی سوپرجام اسپانیا مقابل بیلبائو نمره مردودی گرفت و نشان داد که فاصله زیادی تا ستاره رئال مادرید بودن، دارد.

بازیکن بلژیکی که در تابستان 2019 به عنوان جانشین رونالدو به رئال مادرید آمد و شماره هفت را به تن کرد، فقط 32 بازی در رئال داشته که در معدود بازیهایی کیفیت لازم را ارائه داده است. در این فصل یک گل قابل هوئسکا و یک پنالتی مقابل اینتر، کل کارش در این فصل بوده اند و هیچ شباهتی به هازاردی که در چلسی در لیگ برتر یا در یم ملی بلژیک می درخشید، ندارد. ادن در مقابل بیلبائو باز هم عملکرد ضعیفی داشت، در بازی تیم نقشی نداشت، موقعیت ایجاد نمی کرد (فقط یک پاس به درون محوطه جریمه داد که شوت آسنسیو به تیرک دروازه اونای سیمون برخورد کرد) این چهارمین باری بود که زیدان از مثلث هجومی محبوبش شامل آسنسیو، بنزما و هازارد استفاده می کرد. تجربیات قبلی با پیروزی مقابل هوئسکا و اینتر و تساوی مقابل اوساسونا به اتمام رسیده بودند اما این بار شکستی دردناک نصیب تیم زیدان شد. ادن در مقابل بیلبائو عملکرد وحشتناکی داشت. او در دقیقه 12 یک پاس طلایی از کاسمیرو دریافت کرد اما نتوانست از آن استفاده کند و به جای این که به دنبال گلزنی باشد، سعی کرد از داور پنالتی بگیرد اما موفق نبود. به نظر می رسد که او فرسنگ ها تا بازیکنی که هواداران رئال مادرید انتظارش را داشتند، فاصله دارد و در حال حاضر به نظر می رسد که لیاقت فیکس شدن را ندارد. اکسل تورس خبرنگار اسپانیایی گفت که هازارد به عنوان یکی از پنج بازیکن برتر دنیا به رئال آمد اما در حال حاضر در جمع صد بازیکن برتر هم نیست.

با وجود حمایت های علنی زیدان از هازارد به نظر می رسد که صبر هواداران رئال مادرید لبریز شده است. زیزو مدام اصرار می  کند که هواداران باید صبر کنند اما حقیقت این است که ادن هیچ گامی برای بهتر شدن برنمی دارد.  هازارد در مقابل اوساسونا کیفیتنازلی داشت و در پانزده دقیقه پایانی جایش را به بیلبائو داد و در مقابل بیلبائو نیز در ابتدا در راست و کمی بعد در چپ بازی کرد اما چیزی در موردش عوض نشد. ادن در مقابل بیلبائو 33 پاس در زمین حریف داد که 29 تایش به مقصد رسید که آمار بدی نیست اما در جریان بازی نقشی نداشت. او حالا ده روز فرصت دارد تا آماده بازی با آلاوز شود (قطعا در مقابل آلکویانو حضور نخواهد داشت) اما اگر بخواهد به روند کنونی ادامه بدهد، حمایت های زیدان هم چیزی را در موردش عوض نخواهد کرد.

رسانه های دنیا نیز انتقادهای تندی از عملکرد ضعیف هازارد در بازی دیشب داشتند. نشریه اکیپ تیتر زد:” چه زمانی دوباره خطر هازارد را خواهیم دید؟ او نتوانست تفاوت ایجاد کند. او فرسنگ ها با بازیکنی که در لیل، چلسی و تیم ملی بلژیک می درخشید، فاصله دارد.”

نشریه لوپاریزین تیتر زد:”دلایل شکست؟ هازارد در ترکیب اصلی قرار گرفت اما ریتم بازی را نداشت، مودریچ پایین تر از سطح معمول بود و خط دفاع در آستانه فروپاشی قرار داشت، تیم نصف سرعت مورد نیازش را داشت و اعتماد به نفس نداشت.” و حتی نشریه بلژیکی HLN نیز از هازارد انتقاد کرد:” تاسف بار است که ببینیم یکی از بهترین بازیکنان دنیا این گونه ناشناخته شده است. یکشنبه رویارویی هازارد و مسی را نخواهیم دید.هازارد ضعیف در دقیقه 67 از زمین خارج شد. هازارد فیکس بود اما نتوانست اثر بگذارد. باز هم مورد هجمه انتقادات رسانه های رادیویی و تلویزیونی قرار گرفت. دریبل هایش بی هدف بودند و حرکاتش تهدیدآمیز نبودند. زیر سایه اسنسیو قرار داشت.”

نشریه انگلیسی دیلی میل نوشت:” هازارد کار خاصی برای رفع مشکلات رئال مادرید نداشت. برای یک بار دیگر از ریتم بازی دور بود و فقط یک شوت زد که تهدید خاصی برای اونای سیمون نبود. بازیکن بلژیکی به خواست زیدان در پست مرکزی تری قرار گرفت اما در نهایت تعویض شد. هازارد یک پاس هم به آسنسیو داد که به تیرک خورد.” سایت گل از طرفی نوشت:” هازارد در این فصل فقط دو گل زده و اثری نگذاشته و تیمش از نیمه نهایی سوپرجام حذفی شد. هازارد یک شوت به چارچوب داشت و تعویض شد.  ملی پوش بلژیکی در زمینه مصدومیت ها بدشانس بوده است. آخرین گلش را مقابل اینتر در نوامبر زد اما زیدان اصرار دارد که در مورد بازیکن 30 ساله باید صبور بود و او به زمان نیاز دارد که به بهترین سطحش برسد.” و نشریه آرژانتینی اوله نوشت:” هازارد شبی برای فراموشی داشت و خط دفاع رئال مادرید حسابی وا داد. “