مرجع خبری رئال مادرید : یکی از مشکلات جدی رئال مادرید در فصل جاری مربوط به دستکم گرفتن حریفان و بازیهای کوچک است. در حقیقت زیدان در ششمین فصل دوران مربیگری خود هر چقدر در مقابل تیم های بزرگ کار کرده در مقابل تیم های کوچک مشکل داشته است.

رئال مادرید هیچ کدام از هفت بازی خود در مقابل هشت تیم بالای جدول را نباخته در حالی که در تقابل با هفت تیم پایین جدول دو شکست را تجربه کرده است. رئال در مقابل هشت تیم بالای جدول هفده امتیاز گرفته و در مقابل هفت تیم پایین جدول یازده بازی. اگر لیگ را فقط هشت تیم بالای جدول تشکیل می دادند، رئال صدرنشین می شد در حالی که در میان هفت تیم پایین جدول در رده دوم قرار می گرفت.

رئال در مقابل بالای جدولی ها در نیم فصل اول پنج برد و دو تساوی داشت. رئال تنها تیمی است که در این فصل در لالیگا توانسته اتلتیکو را شکست بدهد و از پس حریفان سرسختی نظیر سویا و بارسلونا برآمده است. فقط سوسیه داد و ویارئال از ت میان تیم های بزرگ از رئال مساوی گرفتند. اما در میان پایین جدولی ها حال رئال خوب نیست. تیم زیدان توانست ایبار، وایادولید و هوئسکا را شکست بدهد اما در مقابل الچه و اوساسونا تن به تساوی داد و در مقابل والنسیا و آلاوز شکست خورد و ده امتیاز را به راحتی از دست داد.

رئال در حال حاضر با دو بازی بیشتر، چهار امتیاز کمتر از اتلتیکو دارد و همین مسئله باعث می شود تا شانس رئال برای قهرمانی  لالیگا کم باشد. در حیقت اتلتیکو که پنجشنبه به مصاف ایبار می رود، در مقابل هفت تیم پایین جدول فقط دو امتیاز را مقابل هوئسکا از دست داده و بقیه بازیها را برده است. تیم سیمئونه نیز در مقابل بالای جدولی ها به جز شکست مقابل رئال، در مقابل ویارئال نیز تن به تساوی داده است.