مرجع خبری رئال مادرید : لوکا یوویچ مهاجم صرب رئال مادرید به صورت قرضی راهی اینتراخت فرانکفورت شد که به آخرین نفر از پنجاه نقل و انتقال زمستانی رئال در تاریخش تبدیل شده است. رئال مادرید مجموعا 26 خرید و 24 فروش در زمستان داشته است. اولین انتقال زمستانی رئال مربوط به فروش قرضی اراگون به وایادولید در ژانویه 1992 بود هر چند که بعد از آن نقل و انتقالات مهمی نظیر هیگواین، پانوچی، مارسلو و … انجام شد.

اولین انتقال: آراگون به وایادولید
رئالی های قدیمی وقتی نام سانتی آراگون را می شناسند یاد گلی می افتند که از مرکز زمین در سوپرجام اسپانیا به بارسا زد. این هافبک یکی از آینده دارترین بازیکنان رئال بود و با نظر دل بوسکه در کاستیا درخشید تا این که بین هاکر به او فرصت حضور در تیم بزرگسالان را داد. در فصل 92-91 زیر نظر آنتیچ فرصت کافی نداشت و در زمستان راضی وایادولید شد. او بعد از وایادولید هم به ساراگوسا رفت و درخشید.

پانوچی، اولین خرید
اولین خرید زمستانی رئال مادرید، کریستین پانوچی بود. افزایش درآمد حق پخش شرایط مالی رئال را بهتر کرد و باشگاه در فصل 97-96 قوای مالی بهتری پیدا کرد و پس از استخدام کاپلو، سیدورف، شوکر، میهایلوویچ و روبرتو کارلوس در تابستان نوبت خرید پانوچی در زمستان با چهار میلیون یورو بود. او یک دفاع راست کلاسیک ایتالیایی بود که در دفاع خوب کار می کرد و به حملات هم اضافه می شد و قدرت سرزنی خوبی داشت.

هشت برزیلی در زمستان: از ساویو تا رینیر
رئال همیشه از نقل و انتقالات زمستانی برای جذب جوان های برزیلی استفاده کرد. اولین نفر زی روبرتو در سال 97 بود و ساویو و رودریگو فابری در 98 ، سیسینیو در 2006 ، مارسلو در 2007 ، کاسمیرو در 2013 ، لوکاس سیلوا در 2015 و رینیر در 2020 جذب شدند.  بدون تردید مارسلو و کاسمیرو بهترین نمایش را داشتند و به ستارگان رئال تبدیل شدند. ساویو به خاطر شخصیت و سبک بازی خود در میان هواداران خیلی محبوب شد چون دریبل زنی خوبی بود. گران ترین لوکاس سیلوا بود که به ناکام ترین هم تبدیل شد.

ماگایانس ، حتی به اولین بازی هم نرسید
اینبازیکن در تابستان1998 به مادرید آمد اما رئال مادرید انتقالش را در زمستان با شش میلیون یورو نهایی کرد. هیچ کس ماگایانس را نمی شناخت. این بازیکن اروگوئه ای به مادرید رسید و پس از اولین پیش فصلش قرضی جدا شد و به راسینگ، سویا، مریدا، ایبار و … رفت. در فوتبال اسانیا توفیقی نداشت و هرگز در بازیهای رسمی در رئال بازی نکرد. او با پنج تیم سقوط کرد : آتالانتا، راسینگ، ونیز، تورینو و ایبار.

گراوسن و فوبر، گزینه های ریسکی
رئال مادرید البته تجربه خریدهای گمنام و اغلب ناکام زمستانی را هم دارد. اولین خرید عجیب، گراوسن دانمارکی بود که از اورتون با 3.5 میلیون یورو خریده شد. خیلی ها هیکل و استایلش را با “شرک” مقایسه می کردند. بازیکن خشنی بود و لقب “دیوانه” را در رختکن داشت و حتی در یکی از تمرینات با روبینیو دست به یقه شد.در اولین بازیش مقابل ساراگوسا به خاطر جدیتش تشویق شد. او حتی چند بار زیدان را هل داد و از او خواست که پرس کند. به تدریج اما تشویق ها به سوت تبدیل شدند. فوبر نیز در حالی به رئال پیوست که فکر می کرد وکیلش با بحث پیشنهاد رئال او را دست انداخته است. شش ماه عجیب را به صورت قرضی از وستهام در رئال داشت. به ندرت بازی می کرد و خاطره عجیبی در چرت زدن در رختکن در ال مادریگال دارد.

دو استعداد آرژانتینی: هیگواین و گاگو
رئال در دوره دوم کاپلو علاوه بر مارسلو در زمستان به سراغ هیگواین و گاگو رفت. گاگو از نظر چهره و سبک بازی با ردوندو مقایسه می شد اما زمان نشان داد که به جز مدل مویش شباهتی با ردوندو ندارد. هیگواین دورانی طولانی تر در رئال با 264 بازی و 121 گل را داشت.

از دست رفته ترین انتقال: هونتلار
رئال در زمستان 2008 برای تقویت تیمش به سراغ لاس و هونتلار رفت. یک هافبک و یک مهاجم که نصف اروپا به دنبالشان بودند اما اشتباه مدیریتی به یک فاجعه تبدیل شد چرا که هر دو قرار بود در چمپیونزلیگ بازی کنند اما بر اسا قوانین یکی باید خط می خورد و در نهایت بازیکن هلندی خط خورد. هونتلار دوران بدی در رئال نداشت و 9 گل در نیم فصل دوم زد اما اختلافات پرز با بازیکنان هلندی باعث شد تا خیلی زود از رئال برود.

دو جدایی کهکشانی: رونالدو و سیدورف
رئال از فروش های زمستانی هم خاطرات ویژه ای دارد. کلارنس سیدورف و رونالدو نازاریو مشهورترین فروش های زمستانی بودند که هر دو راهی سری آ شدند. هافبک هلندی به اینتر رفت و مهاجم برزیلی به میلان. سیدورف در ژانویه 99 از رئال رفت که درآمد 24 میلیونی او به بهود شرایط مالی رئال کمک کرد. رونالدو هم به خاطر اختلاف با کاپلو با هفت میلیون یورو از رئال جدا شد.

اتوئو، به مایورکا رفت تا برنگردد
رئال در ژانویه 2000 مرتکب یکی از بزرگترین اشتباهاتش شد و اجازه داد که اتوئو جدا شود و این بازیکن دیگر برنگشت. بازیکن کامرونی بازی نمی کرد و به همین خاطر راهی مایورکا شد و در این تیم درخشید تا راهی بارسا شود و به یکی از بهترین مهاجمان تاریخ کاتالان ها تبدیل شد.

لوکا یوویچ، جدایی یک بازیکن 60 میلیونی
لوکا یوویچ مهاجم صربستانی در زمستان  به صورت قرضی راهی آینتراخت شد آن هم در حالی که باشگاه یک سال و نیم پیش برای جذب او 60 میلیون یورو هزینه کرده بود. به نظر می رسد که زیدان به وی اعتقادی ندارد.

دیگر جدایی های مشهور: یارنی، مورینتس، بالیچ، دیارا و …
در نقل و انتقالات زمستانی بازیکنان مشهور دیگری هم جدا شدند که اودریوزولا می تواند در همین زمستان به پنجاه و یکمین نقل و انتقال تبدبل شود. یارنی به لاس پالماس، محمد دیارا به موناکو، بالیچ به رایو وایکانو، مورینتس به لیوطرپول، رودریگو فابری به اتلتیکو، سیسینیو به رم، چریشف به والنسیا و اودریوزولا به بایرن برخی از مشهورترین ها هستند.