مرجع خبری رئال مادرید : شاید در حالت عادی ثبت چنین فصل ناامیدکننده ای توسط رئال مادرید و بارسلونا روی تیم حریف فشار ایجاد می کرد اما حقیقت این است که امسال چه رئال و چه بارسا عملکرد ضعیفی داشته اند. این مسئله باعث شده که نه زیدان و کومان تحت فشار نباشند. در واقع هر دو مربی حالا با آرامش کارشان را می کنند و چندان در سایه اخراج نیستند چرا که وضع رقیب دیرینه هم بهتر از آنها نیست!

رئال و بارسا هر دو در سوپرجام اسپانیا عملکرد ضعیفی داشتند و در مقابل تیمی حذف شدند که از نظر مهره و کیفیت در مقابلشان حرفی برای گفتن نداشت اما به خاطر اشتباهات فنی و بی دقتی بازیکنان خود مغلوب شدند. در لالیگا نیز اوضاع چنگی به دل نمی زند. اتلتیکو با دو بازی کمتر در حالی صدرنشین است که چهار امتیاز بیشتر از رئال و هفت امتیاز بیشتر از بارسا دارد. اگر تیم سیمئونه بازیهای معوقه خود را ببرد، از همین حالا آماده پوشیدن شنل قهرمانی خواهد شد و بدین ترتیب رئال و بارسا صرفا باید برای نایب قهرمانی رقابت کنند. اما اوضاع در چمپیونزلیگ هم چندان جالب نیست. هر چند که رئال در گروه سخت تری قرار داشت اما رفت و برگشتی شدن توسط تیم نه چندان قدرتمندی همچون شاختار، نشان می دهد که اوضاع تیم زیدان خوب نیست در حالی که بارسا در یک گروه بسیار آسان با شکست خانگی در مقابل یوونتوس فرصت صدرنشینی را از دست داد. حالا کاتالان ها در یک هشتم نهایی باید به مصاف پی اس جی بروند.

رئال و بارسا حالا کوپا دل ری را با بازیهایی مقابل آلکویانو و کورنیا آغاز می کنند که روی کاغذ بازیهای اسانی است. شاید کوپا هم برای کومان و هم برای زیدان فرصتی برای خروج از زیر فشارها باشد چرا که عملکرد رئال و بارسا در نیمه اول فصل چنگی به دل نزده است و هر دو مربی می دانند که با روند کنونی جایی در تیمشان در فصل آینده ندارند و شاید فقط ضعف رقیب باشد که آنها را سر جایشان حفظ کرده است!