مرجع خبری رئال مادرید : فدریکو والورده یکی از ارزشمندترین بازیکنان ترکیب رئال مادرید است. این بازیکن 22 ساله شرایط درخشانی دارد و حالا وبسایت ترانسفرمارکت گزارش داده است که قیمت این هافبک 70 میلیون یورو است که دومین  بازیکن ارزشمند در ترکیب رئال پس از کورتوا با 75 میلیون یوروست. در حقیقت فده در زمانی که به رئال ملحق شد 5 میلیون یورو می ارزید اما پیشرفت بی نظیری داشته است. باشگاه برای جذب وی فقط 5 میلیون یورو پرداخت و حالا که 14 برابر بیشتر می ارزد، به نظر می رسد که جذب وی یک شاهکار توسط باشگاه بوده است.

اما به نظر می رسد که زیدان در هفته های اخیر اعتمادش به فدریکو را از دست داده است. پس از بازگشت ال پاخاریتو از مصدومیت ، دقایق وی به شکل قابل توجهی گاهش یافته است. فدریکو در یازده بازی اول فصل به طور متوسط 73 دقیقه در هر بازی را داشت که در 9 تا از بازیها فیکس بود اما از زمان بازگشتش از مصدومیت، شرایط عوض شد و در دربی مقابل اتلتیکو فقط دو دقیقه بازی کرد. در حقیقت فدریکو در هشت بازی اخیر میانگین فقط 28 دقیقه در هر بازی را داشت که آمار جالبی نیست.

فدریکو در پیروزی مقابل بیلبائو و گرانادا در لالیگا فیکس بود اما در تساوی مقابل الچه و اوساسونا و شکست مقابل بیلبائو در سوپرجام روی نیمکت نشست. زیدان دوباره تصمیم گرفته که به سراغ مثلث قدیمی خود یعنی مودریچ، کروس و کاسمیرو برگردد و همین مسئله باعث شده تا والورده نتواند بازی کند. والورده یک هافبک جنگنده در میانه زمین است که قطعا خیلی از تیم های دنیا دوست دارند که بازیکنی در سبک او را داشته باشند. او شوتزن بسیار خوبی است و بدون تردید تا قبل از مصدومیتش بهترین بازیکن ترکیب رئال بود. البته سیستم زیدان یعنی 3-3-4 هم به فدریکو ضربه می زند چرا که او در سیستم 2-4-4 آزادی عمل بیشتری دارد و راحت تر بازی می کند.