مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید در فصل جاری در 25 بازی خود به رکورد عجیبی رسیده: هفت پنالتی علیه این تیم. در حقیقت هر 321 دقیقه یک پنالتی علیه رئال گرفته شده که آمار عجیبی است.

سال گذشته به طور ثال در 51 بازی کلا چهار پنالتی علیه رئال گرفته شد یعنی هر 1132 دقیقه یک پنالتی. در فصل 18-2019 نیز مجموعا 11 پنالتی علیه رئال گرفته شد که به نظر می رسد آن رکورد هم در مسیر شکسته شدن است. در مقابل بیلبائو هفتمین پنالتی علیه رئال گرفته شد. در مقابل والنسیا (سه بار)، الچه، ویارئال و آلاوز هم علیه رئال پنالتی گرفته شده است. مجموعا 18 پنالتی علیه کورتوا در رئال زده شده که تیبو فقط یکی از آنها را مقابل سوسیه داد  و ویلیان ژوزه مهار کرده است. کورتوا در دوران فوتبالش مجموعا فقط 3 تا از 36 پنالتی که به سمت دروازه اش آمده را مهار کرده است.

از زمانی که کورتوا اولین بازی خود در سطح حرفه ای را در 25 آگوست 2011 داشت، رکورد دار مهار پنالتی توسط دروازه بان ها در لیگ های بزرگ متعلق به بنوا کاستیل از بوردو با معار 16 تا از 53 پنالتی یعنی 30.18 درصد بوده است. در این فصل در میان پنج لیگ بزرگ فقط مونپولیه (9 بار) نیم و شالکه (هشت بار) بیش از ئرال علیه شان پنالتی گرفته شده است. از طرفی فقط سه پنالتی به سود رئال گرفته شده که برای 57 تیم در پنج لیگ بزرگ حداقل چهار پنالتی یا بیشتر زده اند. میلان با دوازده پنالتی رکورد دار است و رکورد تیم های لالیگا نیز متعلق به بارسلونا با 10 پنالتی است.

رئال مادرید هر 28 پنالتی اخیرش را به گل تبدیل کرده و از 23 پنالتی اخیری که به سمت دروازه رئال زده شده فقط یکی گل نشده است.