هه ! ” آنخل جون ” !!! باورتان میشود ؟ این را یک بارسافن گفت ! خودم دیدم . با چشمهای خودم , به دیماریا گفت . به آنخل دیماریا ! بازیکن سابق رئال مادرید , دشمن درجه یک تیمشان ! حق دارید که باور نکنید . حتی منی که به عینه دیده ام هم بین چشم و عقلم جنگ است ! می دانید , حس این را دارد که به دیگران بگویی جن از نزدیک دیده ای و دیگران به ریشت ریشخند بزنند ! اما شما نزنید , و باور بکنید . که از این جماعت بیکار هرکاری بر می آید ! کسانی که هم اینوری هستند و هم آنوری , هم قرمز هستند و هم آبی , اینها برایشان رنگ عوض کردن مشق شب است . به آخر اسم کسی ” جان ” و ” جون ” می چسبانند که نه تنها هیچ صنمی با آنها نداشته و ندارد , بلکه 4 سال را هم در جبهه ی مخالف آنها جنگیده است , آن هم چه جنگیدنی !
برای درک عمق فاجعه کافیست تنها چند فریم از الکلاسیکو های سابق را به خاطر بیاورید . همین پارسال , در الماینکوی برگشت در برنابئو , همین آنخل جون بود که دنی آلوز را مورد اتوبان قرار داد ! همین آنخل جون بود که در مستایا توپ را به گوشه ترین گوشه ی دروازه ی پینتو قل داد . بله , همین آنخل جون بود ! وقتی والدز خواست سرتوپ بزند همین آنخل جون بود . وقتی پویول روی زمین افتاد همین آنخل جون بود ! وقتی رونالدو در مستایا رفت هوا بازهم همین آنخل جون بود !
ولی امّا این عشق های قلنبه سلنبه چگونه و از کجا به یک باره سر بیرون آورد ؟ این همه رمانتیک بازی ! این همه نامه های عاشقانه ! این همه ” واسه عشق تو میدم قلبمو ” !!! چگونه میشود ؟!
برای پاسخ باید به تاریخ رجوع کرد . پارسال همین موقع ها بود که همین فسق و فجور ها را روی اوزیل پیاده می کردند ! آن موقع ها می گفتند رئال لیاقت اوزیل را نداشته و اوزیل هم هیچوقت رغبتی به پوشیدن پیراهن رئال نداشته است ( شایان ذکر است که در طول این یک سال گذشته بعد از هر مقام تیمی و فردی که توسط رئال و رئالی کسب شده است , اولین نفری که در شبکه های اجتماعی ابراز خوشحالی کرده است همین مسوت اوزیل بوده است !!! ) حالا هم همان حرف ها را راجع به دیماریا می زنند . تا مثلا به خیال خودشان تضعیف روحیه بکنند . که بگویند ما خوب شما بد ! ” شما بدون اوزیل هیچید ” . ” شما بدون دیماریا هیچید ” همه ی اینها را می گویند که خودشان را سرتر جلوه دهند . در عرض یک هفته با دیماریا پسر خاله ی تنی میشوند ! کاسه هایی هستند که داغی شان ظاهرا به خاطر دل سوزیشان برای دیماریا است , اما چه نیم کاسه ها که در باطنشان پنهان نشده است ! احتمالا اگر در ساعات باقی مانده نقل و انتقالات آسیر آیارامندی از رئال جدا میشد دوستان بارسایی او را هم مورد الطاف لطیف خود قرار میدادند !
مقصود کلیشان از این کارها این است که خودشان را کمی به خودشان امیدوار بکنند . سالی که گذشت سال سختی برایشان بود . رئال مادرید کم بود که اتلتیکو مادرید هم به آن اضافه شد ! اگر میبینید این روز ها به جای آبی اناری بیشتر زرد و گوجه ای میپوشند دلیلش هیچ ربطی به کاتالونیا و اسپانیا ندارد . شعار سیاسی را فقط به این خاطر نمیدهند که شکل هندسی اسپانیا روی ماکت های کره ی زمین دچار چین خوردگی شود ! آنها سیر شده اند , از دوم بودن . از زیر سایه ی دیگران بودن . محض رضای خدا میخواهند اول بودن را هم تجربه بکنند !
البته حال امسالشان هم زیاد تعریفی ندارد . لاماسیاه تا یکی دو سال حق دزدی ندارد ! پول مالیات را باید داد , پول گاز جدا ! 90 ملیون خرج بازیکنی کرده اند که اگر خیلی هنر کند حداکثر 3 سال دیگر در اوج خواهد بود که البته 1 سال از این 3 سال را هم را محروم خواهد بود ! احتمالا شما باید فقط یک فرا باشگاه باشید تا 3 ستاره ی اصلی تیمتان شب و روز با قاضی و وکیل و دادگاه سر و کله بزنند ! یکی به مالیات اعتقاد ندارد , آن یکی گوشت مرغ و بزغاله باب طبعش نیست , آن یکی هم نمیداند تعصبش را به کدام حساب واریز کند که دست از سر کچلش بردارند !
با وجود این همه ی سوژه ی رنگارنگ , به لوئیس سوارز بازمیگردیم . به نابغه ی کودن !!! اوه , اشتباه نکنید این توهین نیست بلکه دقیقا چیزی است که خودش نشان داده است . به عنوان مثال همین جام جهانی چند ماه پیش را در نظر بگیرید , شماره 9 اروگوئه در ابتدا از تخت بلند میشود و علاوه بر زنده کردن امید یک ملت , یک گوشمالی حسابی هم به مطبوعات جزیره میدهد . مرد اروگوئه ای تا به اینجا یک قهرمان است که چه لیورپولی و چه منچستری زیر آتشش تاول زده اند , اما همین نابغه ی قهرمان مقابل ایتالیا در حالی که نه کسی کاری به کارش داشته و نه کسی از گل نازک تر به او گفته است , به جورجو کیلینیِ از دنیا بی خبر یورش میبرد و گوشت تنش را می کند ! همین مسئله یک شوک روحی بزرگ به اروگوئه وارد میکند و این تیم در مرحله ی بعد اسیر جیمز رودریگز میشود . یعنی این که لوئیس سوارز نه تنها هیچ نقش مثبتی در تیم نداشته بلکه خراب کاری هم کرده است ! دقیقا مثل همان دیوانه ی جوک هایمان که رفیقش را از غرق شدن نجات میدهد و بعد او را با حوله از سقف آویزان میکند تا خشک شود !!! غافل از آنکه …
سخن را کوتاه می کنم و از فضایل سایر خرید های دوستان حرفی به زبان نمی آورم . هدفم از نوشتن درباره ی سوارز هم فقط در تلافی شعر و غزل هایی است که بارسایی ها درباره ی خرید و فروش های رئال داشتند , همین که جیمز را کوبیدند و از دیماریا برج ساختند ! فقط قابل توجه دوستان که دیماریا هم در جام جهانی چهره شد و به رئال آمد , حالا هم جیمز با پتانسیلی به مراتب بیشتر همین راه را می خواهد طی کند .
غرض از این همه پرحرفی فقط رفع نگرانی دوستان بود و بس ! خواهش می کنم دلواپس نباشید , رونالدو باز هم کسی را خواهد داشت که به او پاس بدهد و او گل خالی بزند تا از خجالت شما در بیاید !!! پارسال هم همین موقع ها تیم کارلو از ارتفاع آبروهایش نامتعادل تر بود ولی پیرمرد ایتالیایی خم به ابرو نیاورد و همان تیم رفته رفته به اوج رسید و ستاره ی دهم را از آسمان ها چید ! یادش به خیر , پارسال همین موقع ها با تاتا مارتینو می گفتید و می خندیدید ! حالا هم لوییز انریکه دلتان را برده است . بیلی که به بیل و کلنگ نسبتش می دادید از قضای روزگار جفا پیشه قبرتان را در مستایا کند ! تاتا مارتینویتان درست در 2 متری گرت ایستاده بود که دنیایش مورد بی احترامی قرار گرفت ! هر جور و از هر کنج و زاویه ای که نگاه بکنید , هر طوری که بخواهید چرتکه بیایندازید , به این نتیجه خواهید رید که هیچگاه بی سرور نخواهید ماند ! در ضمن مراقب لوئیس سوارز باشید , میدانید که , جو بگیردش گاز میگیرد ! این خروار پول برای یک بازیکن 28 ساله مثل این می ماند که در ازای یک فراری دست دوم همان مقدار پول بپردازی که در ازای صفر کیلومترش میپردازی , فراری ـی که معلوم نیست بعد از این همه گاز , باز هم استارت خواهد خورد یا نه !!!
Ka30Yaaaas