مرجع خبری رئال مادرید : بخش قابل توجهی از هواداران رئال مادرید دوست ندارند که لوکاس وازکز را در ترکیب ببینند هر چند که زیدان علاقه خاصی به این بازیکن دارد.

لوکاس در 20 بازی اخیر رئال مادرید فیکس بوده و در پست هایی نظیر دفاع راست و بال راست بازی کرده است. از بازی با گلادباخ تا کنون، لوکاس در دو ماه پیاپی در همه بازیها فیکس بوده است. او در مقابل گلادباخ در پست دفاع راست بازی کرد هر چند که در بسیاری از بازیها نیز در پست وینگر راست بازی کرد.

لوکاس در 16 تا از 20 بازی 90 دقیقه بازی کرده و فقط چهار بار تعویض شده است. او در برخی بازیهای این مقطع درخشان بود و در برخی بازیها نیز عملکرد بسیار ضعیفی داشت اما اعتماد زیدان را از دست نداد.

زیدان به حدی به لوکاس اعتماد دارد که او را بالاتر از اودریوزولا که پست تخصصی اش دفاع راست است، مورد استفاده قرار می گیرد. البته نکته جالب این جاست که با وجود اعتماد زیدان، باشگاه چندان نظر مساعدی روی هافبک گالیشیایی ندارد. لوکاس فقط پنج ماه دیگر با رئال قرارداد دارد و بعد از آن بازیکن آزاد خواهد شد. او پیشنهاد رئال برای تمدید را رد کرده و به نظر می رسد که باشگاه برنامه ای برای ارائه پیشنهاد بعدی ندارد و احتمال جدایی این بازیکن زیدان است.