مرجع خبری رئال مادرید : رافائل واران بعد از کروتوا دومین بازیکن رئال از نظر دقایق در این فصل با 2205 دقیقه بوده است. بازیکن فرانسوی در سالهای اخیر به شکل ویژه ای تمرین می کند و همین مسئله باعث شده تا حجم مصدومیت هایش کاهش یابد و فصل به فصل شرایط بهتری پیدا کند.

واران در این فصل به جز دو بازی با هوئسکا و الکویانو در همه بازیهای فصل حضور داشته است. البته در مقابل بیلبائو نیز بین دو نیمه به علت مصدومی از زمین خارج شد.

واران از فصل 15-16 تا کنون همیشه جزئی از پنج بازیکن رئال از نظر بیشترین دقایق بوده و همیشه بین 43 تا 44 بازی داشته است. او در فصل 14-13 به علت عمل جراحی فقط 1597 دقیقه بازی کرد اما بعد از آن نقش پررنگی در رئال پیدا کرد.

واران همان طور که خودش در سال 2018 گفته در سالهای اخیر سعی کرده که بیشتر روی تقویت عضلات پایش کار کند و همین مسئله شدت مصدومیت هایش را کم کرده است. از سویی او عادت های غذایی خود را هم تغییر داده است که همین مسئله هم خیلی به کمکش آمده است. واران در سال 2020 هفتمین بازیکن در پنج لیگ  بزرگ از نظر تعداد دقایق با 4123 دقیقه بود که نشان می دهد چه نقش مهمی پیدا کرده است..