مرجع خبری رئال مادرید: عملکرد ضعیف رئال در لیگ اسپانیا به عوامل مختلفی بستگی داشته است.

رئال لیگ اسپانیا را ضعیف آغاز کرد. کسب سه امتیاز سه بازی نشان از عملکرد ضعیف مدافع عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ دارد. نگاهی می اندازیم به پنج دلیل عمده شروع ضعیف رئال.

1- عملکرد سران باشگاه در فصل نقل و انتقالات تابستان
پرز مثل عادت همیشگی خود تابستان پر سر و صدایی را پشت سر گذاشت. این بار تصمیمات نادرست او بیش از تصمیمات درستش بودند. دیگو لوپز، موراتا ، دی ماریا و ژابی آلونسو از باشگاه جدا شدند. بازیکنانی که در رئال مادرید فصل گذشته نقشی کلیدی را ایفا کردند و به خصوص بازیکن آرژانتینی و آلونسو از بنیان های قهرمانی اروپا در فصل گذشته بودند. بدون این دو آنچلوتی تا کنون نتوانسته است که از سیستم 3-3-4 استفاده کند. کروس و خامس رودریگز هر دو بازیکنان خوبی هستند اما نه بازیکن المانی جای آلونسو را پر می کند و نه بازیکن کلمبیایی جای ال فیدئو را. این دو بازیکن مشخصه هایی کاملا متفاوت دارند و رئال چهار ماه پس از قهرمانی اروپا باید همه چیز را از صفر آغاز کند. این روزها همه این سوال را می پرسند : این همه تغییر ضروری بود؟ در فوتبال قاعده ای هست که می گوید به تیم برنده نباید دست زد

2- بازیخوانی اشتباه آنچلوتی
مربی ایتالیایی به سان بازیکنانش فصل را پراشتباه آغاز کرد. سیمئونه چه در لالیگا و چه در بازی سوپرجام اسپانیا از نظر تاکتیکی بر آنچلوتی غالب بود. مربی ایتالیایی در زمینه تعویض ها و بازیخوانی اشتباه داشت. اصرار او به سیستم 3-3-4 با حضور کروس و رودریگز در خط هافبک جواب نداد. مسلما تداوم این اشتباهات صبر هواداران و سران باشگاه را لبریز خواهد کرد.

3- کاسیاسی که هو می شود
کاپیتان رئال مادرید بدترین روزهای دوران فوتبالش را پشت سر می گذارد. کسی که تا دو سال پیش بهترین دروازه بان دنیا بود، پس از رفتن لوپز همه چیز بر علیه او شده است. در حالی که مثل بازی دیروز روی گلهای دریافتی مقصر نیست اما هواداران او را هو می کنند و برایش سوت می کشند. فشارها برای نیمکت نشین کردن او توسط آنچلوتی و رسیدن ناواس به ترکیب اصلی به اوج خود رسیده است.

4- بنزما نه گل می زند، نه انگیزه دارد
مهاجم فرانسوی رئال مادرید همیشه در این تیم آمار گلزنی ضعیفی داشته است. در سالهای اخیر همیشه مسئولیت گلزنی بر عهده رونالدو بوده و او سعی می کرد که با پاسکاری در جریان بازی نقش داشته باشد. اما مصدومیت رونالدو باعث شد که گل نزدن های او بیش از پیش به چشم بیاید و هواداران او و موقعیت هایی که از دست می دهد را مقصر ناکامی ها بدانند. بنزما در شش ماه اخیر فقط دو گل برای رئال زده است. چیچاریتو، یار ذخیره او نیز دیشب بارقه امیدی از خود ارائه نداد.

5- خامس رودریگز، محو و بی اثر
بازیکن کلمبیایی یکی از بهترین های جام جهانی بود و کفش طلای مسابقات را هم کسب کرد اما دو ماه آغازین او در رئال کابوس وار بوده است. آنچلوتی از او در پست دی ماریا استفاده می کند اما این بازیکن کلمبیایی هیچ تشابهی با ال فیدئو ندارد. خامس یک بازیساز است، مهاجمی که در محوطه جریمه حریف هنرش را نشان می دهد اما در پست پیستون چپ کاملا محو شده است و نتوانسته کیفیت لازم را ارائه بدهد. به خاطر همین سیستم بود که ایسکو فصل گذشت هبازی نمی کرد. هافبک های هجومی در سیستم 3-3-4 کارآمد نیستند. بیل نیز که در جام جهانی حضور نداشت و بیش از همه استراحت کرد نیز در سطح انتظارات نبوده است. بازیکن ولزی شروع بدی در این فصل در پست ایده آل خود داشته است و نه تاثیری روی بازی می گذارد و نه با هم تیمی ها پاسکاری می کند.