مرجع خبری رئال مادرید : سومین پیروزی اتلتیکو مادرید در برنابئو در یک دوره ی نزدیک به یک سال – فینال کوپای دو فصل پیش و دو بازی لالیگایی – مشکلات مربی را دوچندان کرد . این فصل قرار بود که یک فصل هیجان انگیز برای هوادارن باشد ، ابتدا سخن از شش جامه شدن در میان بود ، در عوض ، هنوز یک ماه از شروع فصل نگذشته و تیم در بحران کامل قرار گرفته است . راه حلی هم برای خروج از آن به ذهن نمیرسد .
پس از وقفه ی بازی های ملی ، به نظر میرسید که رئال مادرید مصمم است تا شکست شوکه کننده ی 4 به 2 مقابل سوسیداد در آنوئتا را با یک پیروزی شیرین در دربی پاسخ بدهد . اما کار برای رئال به بدترین شکل ممکن شروع شد . در دقایق ابتدایی بازی تیاگو دروازه ی کاسیاس را گشود . رئال باز هم روی ضربات کرنر ضعف نشان داد . از بازی های سوپرکاپ اسپانیا تاکنون رئال 5 بازی داشته ، 8 گل دریافت کرده که نیمی از آن یعنی 4 گل از روی ضربات کرنر به ثمر رسیده است . مسلما آنجلوتی از این قضیه خشمگین است . کریم بنزما یار مقابلش تیاگو را فقط نگاه کرد و کاسیاس روی خط دروازه باقیماند . البته کاسیاس به طور مستقیم روی این گل مقصر نبود .
کریستیانو رونالدو یک تنه تیم را با گرفتن یک پنالتی و گل کردن آن به بازی برگرداند . البته او پس از این ، دو موقعیت گل فوق العاده – که هر مهاجم درجه سه دنیا هم آن را گل میکرد – برای بنزما ساخت که مطابق انتظار جناب بنزما آن ها را به مفتضحانه ترین شکل ممکن خراب کرد . – هرچند از او انتظار دیگری هم نیست ! – موقعیت اول را با ناتوانی در استپ کردن توپ – که جزء مقدماتی ترین اصول فوتبالیست شدن بلد بودن استپ کردن توپ است ! – هدر داد و دیگری را با یک ضربه ی سر از شش قدم نتوانست تبدیل به گل کند . تمام این مدت اتلتیکویی که میتوانست کارش تمام شود ، انرژی خود را ذخیره کرد و در دقایق انتهایی کار رئال را یکسره کرد . این قانون فوتبال است و نانوشته هم نیست ” گل نزنی گل میخوری ”
نیمه ی دوم ، فشار رئال به اندازه ی نیمه ی اول نبود . اینجا بود که تعویض های سیمئونه کار رئال را یکسره کرد . با ورود آردا توران و گریزمان به بازی ، این دو تاثیر خود را در بازی گذاشتند و توران گل پیروزی اتلتیکو را به ثمر رساند . ابتدا توران یک موقعیتی که خودش برای خودش ساخته بود را با اختلافی میلی متری از دست داد . سپس روی یک حرکت تیمی که نقش اول آن را رائول گارسیا و آردا توران ایفا کردند – و جالب این که هردو ” در محوطه ی جریمه ی رئال ” کاملا آزاد بودند و یارگیری نشده بودند .
حتی با جذب خامس رودریگز ، هافبک های اصلی رئال یعنی کروس و مودریچ بسیار با این سبک از بازی نا مانوس به نظر میرسند . ژابی آلونسو به مونیخ رفته ، خدیرا مصدوم است ، کاسمیرو به صورت قرضی به پورتو رفته و همچنین به نظر نمیرسد که آنجلوتی به هافبکی که همین فصل گذشته جذب شد اعتماد داشته باشد ، یعنی آسیر ایارامندی .

امار

کروس که ذاتا یک هافبک تدافعی نیست ، مودریچ در بازی های درگیرانه مثل اتلتیکو آسیب پذیر است ، خامس هنوز جایگاه واقعی اش در تیم را پیدا نکرده ، گرث بیل غیر قابل پیش بینی است ، کاسیاس توسط هواداران هو شد ، په په سخت گیری لازم را نداشت و آربلوآ هم به حدی افتضاح بود که پس از دریافت گل دوم تعویض شد . در حال حاضر آنجلوتی در تک تک نقاط زمین احساس مشکل میکند . اما وقتی در تابستان ژابی و دیماریا را فروخت باید فکر اینجا را میکرد . در حال حاضر سه هفته از لالیگا گذشته و رئال 6 امتیاز از بارسا عقب افتاده . اتفاقی که در تاریخ این باشگاه نادر است . شاید بگویید ابتدای فصل است و هنوز قضاوت زود است ولی توجه داشته باشید رئال مادرید مورینیو تنها با دو شکست قهرمان لالیگای 2012 شد ! به نظر نمیرسد آنجلوتی بتواند مشکل این تیم را به زودی و به راحتی حل کند . دومین فصل کارلتو در رئال میتواند آخرین فصل حضور او در این تیم باشد . همانطور که در چلسی هم اینگونه بود .
او پس از این شکست گفت : ” مشکل تیم سیستم نیست . ما به خوبی با این سیستم آشنا هستیم ولی برخی از بازیکنان باید با این سیستم تطبیق بیابند که زمان میخواهد . مشکل تیم ، نگرش تیم و عدم سخت گیری لازم است . ما باید تحلیل کنیم و بررسی کنیم و دلایل شکست را بیابیم و آن را اصلاح کنیم . ”
این اتفاق “باید” بیفتد . چرا که تیم در وضعیت به شدت بحرانی قرار دارد . با توجه به فصل نقل و انتقالات ضعیفی که برای رئال سپری شد ، آنجلوتی باید تاوان بدهد و یک بار دیگر این تیم را معماری کند .
بن هاوارد – گل