مرجع خبری رئال مادرید : یوردی میرایس استاد تربیت بدنی در روکافورت، اولین کاشف ویکتور چوست بود.  او زودتر از همه استعداد یک بچه شش ساله را کشف کرد و به والدینش توصیه کرد که او را به یک مدرسه فوتبال ببرند. خانواده اش بدین ترتیب تصمیم گرفتند که او را روانه آکادمی والنسیا کنند. ویکتور چوست پیشرفت فوتبالی خود را در والنسیت آغاز کرد اما در سن دوازده سالگی زندگی اش کاملا عوض شد.

والنسیا سیاست های آکادمی خود را به کل تغییر داد. در حقیقت والدین بچه ها باید بر اساس قوانین جدید باشگاه، قراردادهایی را امضا می کردند که در صورت جدایی فرزندانشان 60 هزار یورو غرامت بپردازند. خانواده چوست حاضر نشد که چنین بندی را امضا کند چرا که پدر این بازیکن در فکر مهاجرت به ایتالیا بود. سیاست جدید والنسیا باعث شد تا نصف بازیکنان این باشگاه جدا شوند و چوست نیز قید رویای خود در مورد موفقیت در باشگاه والنسیا را زد.

چوست بدین ترتیب آزاد شد. باشگاه هایی نظیر رئال، بارسا، یونایتد و رم به سراغش آمدند. ویکتور 12 ساله می خواست فوتبال بازی کند و رئال مادرید جدی تر از بقیه دست به کار شد. خانواده چوست با بررسی امکانات پیشنهادی و آموزشی رئال تصمیم گرفتند که راه حضور در رئال را در پیش بگیرد.  سرعت پیشرفت این مدافع در آکادمی رئال بسیار بالا بود و حالا دو بازی در تیم بزرگسالان رئال مقابل آلکویانو و ختافه داشته است. یکشنبه والنسیا و رئال به مصاف هم می روند و چوست احتمالا در مقابل تیم سابقش در لیست قرار خواهد گرفت. جالب این که برادر 15 ساله اش مارک در حال حاضر در آکادمی والنسیا توپ می زند.