مرجع خبری رئال مادرید : بازل در سطح فوتبال متوسط سوئیس است اما او را به عنوان “غول کش” جدید اروپا می شناسند.این تیم در قرن بیست و یکم در مقابل شش تیم بزرگ توانسته مساوی یا برد بگیرد : لیورپول، یوونتوس، منچستریونایتد، بارسلونا،بایرن و چلسی.

بازل از سال 1969 در مسابقات اروپایی حاضر شد. آنها در مرحله یک شانزدهم توسط سلتیک گلاسکو اوت شدند. بازی رفت 0-0 مساوی شد اما بازی برگشت را دو بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشتند. دو فصل بعد در مرحله یک هشتم نهایی جام یوفا، مقابل رئال قرار گرفتند. آنها در استادیوم سن یاکوب در دور رفت دو بر یک باختند و در بازی برگشت در برنابئو با گل اوتمار هیتسلفد تا دقیقه 75 با نتیجه 1-1 مساوی بودند اما سانتیانا گل پیروزی بخش را به ثمر رساند. آنها در سال 1974 دوباره زندگی را برای سلتیک در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه های اروپا مشکل کردند. بازی رفت را 3-2 بردند و قهرمان اسکاتلند را وادار کردند تا امیدش را به بازی در سلتیک پارک ببندد. مورای در دقیقه 114 در وقت های اضافه باعث حذف سوئیسی ها شد.

آن بازل سعی کرد که در قرن بیست و یکم خودش را تکرار کند . در فصل 03-2002 پس از 21 سال غیبت به جام باشگاه های اروپا برگشتند و یووه دل پیرو را با نتیجه 2-1 شکست دادند و در مقابل منچستر بکام با نتیجه 1-1 مساوی کردند. دو مساوی 1-1 و 3-3 هم از لیورول گرفتند. در فصل 09-2008 در نیوکمپ به تساوی 1-1 با گل دردیوک در دقیقه 82 دست پیدا کردند. آنها در فصل 12-2011 نیز یونایتد را تحت تاثیر قرار دادند : 3-3 در شهر منچستر و پیروزی 2-1 در سن یاکوب. بایرن با کروس را هم با شکست نزدیک یک بر صفر سورپرایز کردند. فصل گذشته چلسی مورینیو قربانی آنها شد. در بازی رفت در استمفوردبریج با نتیجه دو بر یک پیروز شدند و در خانه نیز تیم لندنی را با نتیجه 1-0 مغلوب ساختند.

بازل امسال برای ششمین سال پیاپی لیگ سوئیس را کسب کرد و بودجه این باشگاه سالانه 50 میلیون یوروست، تقریبا یک یازدهم رئال اما در سطح سوئیس آماری بی نظیر است. حضور این تیم در نیمه نهایی لیگ اروپای 13-2012 یا صعودشان در لیگ قهرمانان سال گذشته و همچنین فروش ستارگانی مثل شقیری به بایرن، ژاکا به مونشن گلادباخ یا صلاح به چلسی بودجه شان را افزایش داده است.