مرجع خبری رئال مادرید : اروین لمنس مربی دروازه بان های تیم ملی بلژیک در مورد کورتوا صحبت کرد:” او بهترین دروازه بان رئال است. در حال حاضر از همه رقبایش عبور کرده است. تقریبا همه بازیهایش را دیده ام و هفته هاست که سطح بسیار بالایی ارائه می دهد. اگر کورتوا نبود، رئال مادرید به جایی که حالا رسیده، نمی رسید. قطعا بی نظیر است که رئال به خاطر دروازه بانی همچون او بتواند قهرمان شود. آسان نیست که همیشه دروازه ات را بسته نگه داری.”

وی در این باره که کورتوا توانسته انتقادهای فصل گذشته را استفاده کند، بیان کرد:” پس از بازی با بروژ، کاملا مورد حملات قرار گرفت آن هم در حالی که بیمار بود اما با نیروی بیشتری این دوره مشکل را پشت سر گذاشت. سخت تلاش کرد و این دوران سخت را پشت سر گذاشت. به این مسائل زیاد اهمیتی نمی دهد و همین مسئله است که او را قدرتمندتر می کند. حالا  مطبوعات اسپانیا می نویسند که او ستاره لالیگاست ، یعنی که از مسی عبور کرده است و این بی نظیر است. کورتوا روزهای سختی را پشت سر گذاشت. اگر به آمارش و دستاوردهایش نگاه کنید، نمی توانید این را نادیده بگیرید. ما بلژیکی  ها به او افتخار می کنیم. مدام به هم پیام می فرستیم چرا که او می داند که می تواند در هر موردی با من صحبت کند. به او اعتماد به نفس می دهم. در هشت سال اخیر با هم خیلی رفیق شدیم.”

وی در مورد هازارد هم صحبت کرد:” امیدوارم که هازارد به زودی روی فرم بیاید. این مسئله خیال رئال را راحت خواهد کرد و می توانند بازیهایشان را راحت تر ببرند.”