مرجع خبری رئال مادرید : تیاگو از داخل محوطه ی شش قدم با یک ضربه ی سر دروازه ی رئال را گشود و سرباز کهنه کار اسپانیایی رئال ، فقط یک بیننده ی مطلق بود . از 14 گل اخیر اتلتیکو در لالیگا ، 11 گل با ضربه ی سر به ثمر رسیده که 9 تای آن ضربه ی ایستگاهی بوده . فشار اصلی این عقب ماندگی رئال در همین ابتدای کار نیز روی دوش کاسیاس و آنجلوتی سنگینی میکند .
دقیقا 115 روز پیش کاسیاس ارزشمندترین جایزه ی فوتبال اروپا را بالای سر برد . پس از اینکه تیمش یک به یک بهترین های قاره ی اروپا را در راه کسب لادسیما کنار زد . همین شنبه ، کاسیاس هو شد ، آنجلوتی نتوانست هیچ تغییری در روند تیم ایجاد کند و تیم به سومین شکستش در چهار بازی اخیر رسید .
در حال حاضر ایکر کاسیاس متحمل بیشترین فشار ها شده و مشکل تیم آنجلوتی نام برده میشود . برای مدتی طولانی است که ایکر کاسیاس ستون ثبات تیم بوده است . یکی از نادر ترین گوهر های ماندگار باشگاه که کمتر کسی این همه مدت در این تیم ماندگار بوده است .
برای کارلوس کیروش ، ویسنته دل بوسکه ، فابیو کاپلو ، برند شوستر و مانوئل پلگرینی ، وجود یک دروازه مطمئن به نام ایکر کاسیاس یک نقطه ی قوت محسوب میشد . تقریبا در تمام این دوران رئال کمبودی در دروازه ی خود احساس نکرد . اما در حال حاضر ، کاسیاس 33 ساله ، نمیتواند این احساس آرامش و امنیت را به آنجلوتی هدیه بدهد .
پس از شکست در دربی و هو شدن توسط هوادارن ، کاسیاس گفت : ” باید به نظر هواداران احترام گذاشت . باید سرزنش آن ها را با تمام وجود پذیرفت . ” که در این سخنان پیامی پنهان نهفته است . او از اینکه جایش را به ناواس بدهد استقبال میکند . از طرفی رنگ رخساره ی کارلتو نیز خبر از سر درونش میدهد . او در بازی های اخیر تیم آرام به نظر نمیرسید . معمولا در کنار زمین گنگ و نامفهوم بود . نا امیدی از چهره ی او میبارید . این یعنی اوضاع در پایتخت اسپانیا آن طور که باید نیست .
علاوه بر اضطراب نامطمئن بودن کاسیاس ، آنجلوتی با یک تیم از هم گسیخته مواجه است . با شاهکاری که فلورنتینو پرز به خرج داد و یک تیم رویایی را فدای شرکت تجاری اش کرد . درست زمانی که تونی کروس و رودریگز نا امید کننده ظاهر شدند ، دیماریا و ژابی آلونسو ستاره ی تیم هایشان بودند .
آنجلوتی میداند که چقدر جایگاه مربیگری در رئال متزلزل است . اگر او زیر بار خرید کروس و رودریگز و استفاده از آن ها در ترکیب نرود مسلما پرز برای او جانشینی پیدا میکند . به هر حال تا زمان فرارسیدن نقل و انتقالات زمستانی و رفع نقص های تیم ، آنجلوتی باید در این نبرد نابرابر به بهترین شکل ممکن عمل کند .
کارلتو به چشم خود ثمره ی ثبات در تیم سیمئونه را مشاهده کرد . جایی که بازیکنان متوسطی مثل گابی و تیاگو به خوبی هرچه تمام تر عمل کردند و رائول گارسیا و کوکه نیز بار خلاقیت خط هافبک را به دوش کشیدند . با چنین ترکیبی که سرشار از سرسختی و هماهنگی بود ، اتلتیکو به راحتی به آنچه که میخواست دست پیدا کرد .
با رودریگز ، مودریچ ، کروس و ایسکو آنجلوتی دست بازتری برای چیدن ترکیب خود داشت ولی هیچکدام نتوانستند ضرباهنگ مورد نیاز برای خط میانی تیم را ایجاد کنند . به عقیده ی کارلتو سیستم تیم هیچ اشکالی ندارد و تیم سرسختی لازم را دارا نیست و این تازه شروع کار است . به عقیده ی کاسیاس نیز مشکل باید هرچه زودتر رفع و رجوع شود تا تیم بیشتر از این ضربه نخورد . هر دو این سخنان را پس از شکست به اتلتیکو بر زبان آوردند . به هرحال مسئولیت از زیر بار این شکست ها در آمدن بر دوش کاسیاس و آنجلوتی است .
تیم کولینز – بلیچر ریپورت