مرجع خبری رئال مادرید : انگار ساده ترین کار این است که رئال مادرید را به عنوان شیلد محافظ استفاده کنند و بحث داوری را به عنوان لوگوی آن وسط بکشند تا اشتباهات تیمشان را توجیه کنند. این اتفاق برای کومان پس از ال کلاسیکوی 24 اکتبر در نیوکمپ رخ داد، زمانی که می خواست شکست تیمش را توجیه کند و به پنالتی کاملا صحیح لنگله روی راموس اشاره کرد و آن را زیر سوال برد. عجیب آن که از آن زمان تا  حالا حتی یک پنالتی هم به سود رئال مادرید در لالیگا گرفته نشده است.

چهارشنبه در برگامو اپیزود دیگری از این ماجرا را دیدیم که تیمی برای فراموش کردن مشکلات تیمش بحث داروی را پیش می کشد. اما نکته این جاست که برخی حتی وقت نمی گذارند تا به صحنه های دیگری از بازی که به سود تیمشان بوده نگاه کنند. چهار دقیقه قبل از اخراج فرویلر، دروازه بان آتالانتا یعنی پیرلوئیجی گولینی از محوطه جریمه خود خارج شد و در موقعیت تک به تک ضربه بسیار خشنی به سبک کونگ فو به بازیکن برزیلی زد. این ضربه به شکل خطرناکی به سینه وینیسیوس برخورد کرد و ممکن بود که باعث مصدومیت شدیدی برای وی شود. ایتورالده گونزالس کارشناس داوری آس در مورد این صحنه خشونت آمیز گفت :” کارت قرمز مستقیم. دروازه بان ایتالیایی می داسنت که بازییکن برزیلی آن جاست و عمدا پایش را بلند کرد.” کمی بعد نوبت اخراج فرویلر بود که البته این تصمیم هم توسط بخشی از کتاب قوانین داوری معروف به منطقه DOGSO تایید می شود و کارت قرمز مستقیم به درستی داده شد چرا که مندی آخرین بازیکن هجومی رئال بود و داشت با دروازه بان تک به تک می شد. قوانین داوری می گویند که استیلر داور آلمانی تصمیم درستی گرفت هر چند که مطبوعات ایتالیا با جوسازی سعی کردند این تصمیم را “رسوایی” و “ُرقت” بنامند. گاسپرینی سرمربی آتالانتا حتی این صحنه را کشتن فوتبال دانست و گفت که داورانی که هرگز خودشان بازی نکرده اند نباید چنین تصمیم هایی بگیرند.

آقای گاسپرینی، خودت به عنوان بازیکن چند توپ طلا بردی؟ چرا به صورت علنی از استیلر تشکر نمی کنی که کمی بعد از شروع بازی کارت قرمز دروازه بانت را بخشید؟ چرا که در مورد کارت زردی که به خاطر یک برخورد کوچک و شیرجه زدن زاپاتا به کاسمیرو داده شد و جلوی حضورش در بازی برگشت را گرفت، چیزی نمی گویی؟ از گریه کردن دست بردار، یاد بگیر که چگونه ده نفره بازی کنی همان طور که صدها مربی این کار را کردند و به نام رئال مادرید احترام بگذار. از این عوامفریبی بی دلیل در مقابل بهترین تیم تاریخ دلخور هستم.

توماس رونکرو