مرجع خبری رئال مادرید: 8 آوریل 2014 روزی بود که رئال مادرید به مصاف دورتموند رفت. آن روز برای ایارا یک تاریخ بزرگ بود . تا آن زمان آن هافبک نه همیشه اما به خوبی در تیم آنچلوتی فرصت پیدا می کرد. وقتی ژابی نبود، ایارا گزینه اصلی بود. اما 45 دقیقه بازی مقابل دورتموند همه چیز را عوض کرد.

ایارامندی تا زمان بازی مقابل دورتموند در 42 تا از 49 بازی رسمی فصل رئال حضور داشت. فقط هفت بازی را از دست داده بود که پنج تایش به علت مصدومیت بود. در مجموع 2113 دقیقه بازی کرده بود.

اما نوبت دورتموند رسید. از آن زمان به بعد آنچلوتی اعتمادش به او را از دست داد. از آن زمان فقط در هشت تا از بازیهای رئال حضور داشته است و فقط در 380 دقیقه از 1440 دقیقه ممکن بازی کرده است. یعنی در بازیهای کلیدی رئال در ماه های اخیر هیچ نقشی نداشته است.

ایارا در فینال کوپا دل ری 4 و در بازی رفت مقابل بایرن فقط 9 دقیقه بازی کرد. تنها دلیل تعویضش وقت کشی بود. در بازی مونیخ و فینال چمپیونزلیگ که در دومی ژابی آلونسو مصدوم بود حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. آنچلوتی به خدیرایی اعتماد کرد که بعد از مصدومیتی شش ماهه برگشته بود.

امسال شرایط به نظر می رسد بدتر هم شده باشد. در سوپرجام اروپا مقابل سویا چهار دقیقه بازی کرد و در سه بازی اخیر یک دقیقه هم بازی نکرده است. در شش بازی رسمی این فصل فقط در یکی آن هم در چهار دقیقه بازی کرده است.

آنچلوتی فعلا هیچ اعتمادی به او ندارد. به نظر می رسد که عملکرد افتضاح ایارامندی در آن شب باعث بی اعتمادی کارلو به او شده است.

کروس – مودریچ زوج خط هافبک بارسا هستند و آنچلوتی بیش از همیشه به آنها باور دارد. ایارا بی صبرانه منتظر فرصت است و می خواهد آن شب را جبران کند هر چند که کار آسانی ندارد.