مرجع خبری رئال مادرید : تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی مصاحبه با روزنامه HLN داشت و در مورد دوران بدش در رئال گفت:” حقیقتا در رئال مادرید یک سونامی را تجربه کردم و از آن به سلامت عبور کردم. یادم است که آنالیزور های بلژیکی می گفتند که لوکاکو بیشتر از من لایق جایزه بهترین بازیکن بلژیک در خارج از لیگ این کشور است.”

وی در ادامه بیان کرد:” وقتی سه سال عالی را در اتلتیکو داشتم، تمجیدهای زیادی در بلژیک از من شد. جایزه بهترین ورزشکار سال به من رسید و فکر می کردم که شرایط خوب است. امروز اما طوری رفتار می کنند که انگار نمایش های خوبم یک اتفاق عادی است. به طور مثال عملکرد خیلی خوبی مقابل اتلتیکو داشتم اما از نظر آنها چنین نمایشی وجود ندارد. در واقع در بزرگترین باشگاه دنیا بازی می کنم اما از نظر آنها ارزش چندانی ندارد. می توانم درک کنم که جایزه بهترین بازیکن بلژیکی در خارج را به لوکاکو بدهند اما من هم لیاقتش را دارم. نامزد جایزه بهترین ورزشکار سال هم نشدم. مضحک است. به نظرم در اسپانیا بیشتر به من احترام می گذارند تا بلژیک.”

کورتوا در مورد غیبت اخیرش در لیست تیم ملی بلژیک گفت :” مصدوم شدم و نمی توانستم با تیم باشم. اگر به این خاطر من را قضاوت می کنند باید متاسف باشم چرا که مضحک است. وقتی در مقابل دانمارک در بازی خانگی اشتباه کردم طوری رفتار کردند که انگار این تنها حرکتی بوده که کورتوا در سال 2020 انجام داده است.