مرجع خبری رئال مادرید : قدرت اقتصادی یکی از ویژگی های رئال مادرید در بخش قابل توجهی از قرن 21 بوده است. رئال مادرید همواره بازیکنان گرانقیمتی نظیر فیگو، زیدان، رونالدو، بیل و .. را خریده بود و اتلتیکو که از نظر ورزشی در آغاز قرن 21 شرایط خوبی نداشت مجبور بود که بازیکنان سطح دوم یا جوان های آینده دار را بخرد.

در سالهای اخیر اما سیاست نقل و انتقالاتی هر دو باشگاه تغییر کرده است. رئال با ظهور پی اس جی و سیتی یک رده نزول کرده است و حالا به استثنای هازارد بقیه خریدهایش بازیکنان کم نام و نشان تر و جوان تر ها بوده اند. این در حالیست که اتلتیکو شرایط بهتری پیدا کرده و در سالهای اخیر خریدهای میلیونی تری داشته است. اتلتیکو در پنج فصل اخیر 682.5 میلیون یورو برای خرید بازیکنان هزینه کرده است. رکوردشان در فصل 20-2019 با 248.1 میلیون یورو بود که از این مبلغ 127 میلیون یورو به ژائو فلیکس رسید. بازیکن پرتغای یکی از گران ترین خریدهای تاریخ لالیگاست که اتلتیکو با فروش گریزمان و رودریگو پول خرید وی را جور کرد.

در نقطه مقابل رئال مادرید در پنج فصل اخیر 558.5 میلیون یورو برای خرید بازیکنان هزینه کرده است که یکی از عوامل اصلی آن بازسازی برنابئوست. باشگاه باید از سال 2013 بازپرداخت وام 570 میلیونی را هزینه کند و به همین خاطر مجبور به بازسازی است. پرهزینه ترین فص رئال فصل 20-2019 بود که برای هازارد 100 میلیون یورو هزینه شد. رئال در فصل جاری هیچ هزینه ای برای خرید بازیکن نداشت یا در فصل 17-16 تنها هزینه مربوط به پرداخت 30 میلیون برای بازگرداندن موراتا بود. رئال در این سالها جوان های زیادی را خریده و به جز ماریانو و هازارد هیچ خرید دیگری در زمان انتقالش به رئال بیش از 25 سال سن نداشته است.