مرجع خبری رئال مادرید : مطابق پیش بینی ها و با توجه به عدم وجود نامزدی دیگر، فلورنتینو پرز ریاست رئال مادرید را برای چهار سال دیگر یعنی تا سال 2025 ادامه خواهد داد. او در 21 سال اخیر به جز برهه ای سه ساله (سه سال و سه ماه و سه روز یا 1190 روز) همواره رئیس باشگاه بوده است. او ده روز پیش به هزار بازی در رئال رسید و حالا ششمین دوره اش در رئال را آغاز می کند.

تیم های فوتبال و بسکتبال رئال مادرید زیر نظر فلورنتینو پرز 47 جام کسب کرده اند که 39 تایش مربوط به دوره دومش بوده است. او پنج چمپیونزلیگ و دو قهرمانی اروپا با بسکتبال در کارنامه اش دارد.

پرز در سال 2000 با 55 درصد آرا رئیس باشگاه رئال مادرید شد که در دوره اولش با خریدهای کهکشانی نظیر فیگو، زیدان، رونالدو و بکام به شهرت رسید. نتایج ورزشی رئال در دوره اول پرز در سطح هزینه های انجام شده نبودند. پرز در کنار مسائل ورزشی سعی کرد که روی مدرن سازی ورزشگاه برنابئو کار کند (خدمات رستوران، پله برقی، آسانسور و …) و شهرک ورزشی والدبباس را آغاز کرد. او البته با فروش زمین تمرین قدیمی به شهرداری مادرید توانست بخشی از بدهی های باشگاه را جبران کند. در حقیقت او از فروش زمین تمرین قدیمی به شهرداری 65 هزار میلیون پزو درآمدزایی کرد. رئال با این هزینه زمین والدبباس را خرید و بخشی از بدهی هایش را پرداخت تا شرایط ایده آلی داشته باشد.

فلورنتینو در فوریه 2006 استعفا داد اما در سال 2009 برگشت. او در دوره دومش کمتر خریدهای کهکشانی داشت و بیشتر به توان مربیانش دل بست که آنچلوتی و زیدان موفق ترین مربیان دوره دوم او بودند. تاسیس فوتبال زنان و بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو دیگر اقدامات مهم وی بوده اند. البته تیم بسکتبال رئال مادرید هم تقویت شده و در یک دهه اخیر با هدایت پابلو لاسو 20 جام برده است. پرز حالا تا سن 78 سالگی رئیس رئال مادرید می ماند و باید دید که می تواند اشتباهات ورزشی سالهای اخیرش (فروش رونالدو، عدم تمدید با راموس، خرید اشتباه هازارد و …) را جبران و در تابستان خریدی کهکشانی نظیر امباپه داشته باشد یا همچنان در زمینه ورزشی به توان و هوش مربیانش همچون زیدان دل می بندد.