مرجع خبری رئال مادرید : رومن آبراموویچ در سال 2003 ، چلسی را خرید تا بعد از آن قوانین بازی عوض شود. تاجر روس که در حوزه نفت و گاز فعالیت می کرد، تحولی را آغاز کرد که همچنان دنباله دار شد. از آن زمان تا کنون مالکان ثروتمند تری روانه فوتبال اروپا شدند. سیتی و پی اس جی بزرگترین نمونه ها هستند. یک دهه بعد، دولت قطر برای خرید پی اس جی دست به کار شد و حالا سه تا از چهار تیم حاضر در نیمه نهایی چمپیونزلیگ، تیم هایی هستند که شاید تا 10-15 سال پیش در فوتبال اروپا تیم هایی معمولی بودند اما حالا به لطف سرمایه داران قدرتمندشان توانسته اند در نیمه نهایی چمپیونزلیگ باشند.

در حقیقت رئال مادرید تنها نماینده تیم های ریشه دار و سنتی فوتبال اروپا در نیمه نهایی چمپیونزلیگ است. در سال 2008 ، گروه ابوظبی یونایتد سهام باشگاه منچسترسیتی را خرید. مالک باشگاه منصور بن زاید آل نهیان، عضو خانواده سلطنتی ابوظبی است. او از زمان حضورش در تیم انگلیسی روند بی سابقه ای را در زمینه جذب بازیکن داشته است. آنها برای دومین بار در تاریخشان به نیمه نهایی چمپیونزلیگ رسیدند که دفعه قبلی توسط رئال مادرید حذف شدند.

پی اس جی نیز توسط شرکت سرمایه گذاری ورزشی قطر مدیریت می شود، شرکتی که مستقیمت توسط امیر قطر یعنی تمیم بن حامد آل ثانی اداره می شود. ناصر الخلیفی از سال 2011 مدیر پی اس جی نیست. آنها نیز همچون چلسی و سیتی به شکل بی سابقه ای در زمینه نقل و انتقالات هزینه می کنند. هر سه تیم تا جایی که توانستند، تلاش کردند تا قوانین فیرپلی مالی را دور بزنند. پی اس جی که سال گذشته به فینال مسابقات رسید، امسال هم به دنبال تکرار همین مسیر است.

اما رومن آبراموویچ، سرمایه دار روس را بدون شک باید در این مسیر پیشگام دانست. او راهی را آغاز کرد که دیگران ادامه دادند و شاید به همین خاطر بود که موفقیت بهتری را داشت و دو بار به فینال چمپیونزلیگ رسید که در سال 2012 به قهرمانی رسید. او در این 18 سال 2222.58 میلیون یورو برای خرید بازیکنان هزینه کرده است. رکوردش در فصل جاری با 247.2 میلیون یورو برای خرید هاورتز، ورنر، چیلول و دیگران بود. البته آنها در این مدت از فروش هایشان هم 1168.51 میلیون یورو از فروش هایشان درآمد داشتند تا تراز مالی خریدها و فروش های آبراموویچ 1054 میلیون یورو باشد. بزرگترین فروش انها نیز انتقال 130 میلیونی هازارد به رئال مادرید بود.

آبراموویچ از این جمع سه تیمه تنها تیمی است که به آرزویش که قهرمانی اروپا بوده دست یافته است. سیتی که سرمایه گذاری را با خرید روبینیو در سال 2008 آغاز کرد، در مدت 13 سال 2016.17 میلیون یورو هزیینه کرده است. آنها از فروش هایشان فقط 599.32 میلیون یورو درآمدزایی کرده اند یعنی تراز آنها 1416.8 میلیون یورو بوده که عدد شگفت انگیزی است. پی اس جی هم کم ولخرجی نکره است. در حقیقت آنها 1315.1 میلیون یورو در یک دهه اخیر هزینه کرده اند و از فروش هایشان 448.85 میلیون یورو درآمد داشته اند.

این سه تیم قبل از این سرمایه گذاری ها در فوتبال اروپا محلی از اعراب نداشتند و بزرگترین دستاوردهایشان جام در جام اروپا بود. سیتی در سال 1970 این جایزه را برد، پی اس جی در 1996 و چلسی در 1971 و 1998. حالا رئال مادرید باید به عنوان تنها نماینده روش تیم داری سنتی با این تیم ها رقابت کند. سه تیمی که البته با هزینه های گزاف خود رقابت در بازار نقل و انتقالات را برای سایر تیم ها غیرممکن کرده اند و قیمت های بازیکنان را به شکلی عجیب بالا برده اند. به طور مثال پی اس جی گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال یعنی نیمار 222 میلیون یورویی را در ترکیبش دارد.