مرجع خبری رئال مادرید : سوپرلیگ اروپا رسما آغاز به کار کرد. دوازده باشگاه اروپایی به عنوان موسسین این پروژه مشغول به کار شدند. این تورنمنت حمله مستقیمی به یوفا و چمپیونزلیگ خواهد بود.منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، لیورپول، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو، اینتر، میلان و یوونتوس موسسین این تورنمنت جدید هستند که در بیانیه ای اعلام کردند:” دوازده باشگاه بزرگ فوتبال اروپا امروز به این نتیجه رسیدند که تاسیس تورنمنتی جدید را برای بازیهای میان هفته اعلام کنند، تورنمنتی به نام سوپرلیگ که توسط باشگاه های موسس مدیریت خواهد شد.”

در این بیانیه نوشته شده است که علاوه بر دوازده باشگاه مذکور، سه باشگاه نیز در آینده به موسسین اضافه می شوند.  این تورنمنت زمانی آغاز می شود که بحران کرونا در دنیا به پایان برسد . قرار است که در هر دوره از مسابقات 20 باشگاه حضور داشته باشند : پانزده باشگاه موسس و پنج باشگاه دیگر که بر اساس نتایج فصل قبلشان به مسابقات راه می یابند. همه مسابقات بین هفته (سه شنبه و چهارشنبه) خواهد بود و بدین ترتیب سازگاری کامل با مسابقات لیگ وجود دارد.  قرار است که مسابقات هر سال از ماه مرداد در دو گروه ده تیمی برگزار شود که تیم ها به صورت رفت و برگشت به مصاف هم می روند. سه تیم برتر هر گروه مستقیما به یک چهارم نهایی راه می یابند. تیم هایی که چهارم و پنجم می شوند به صورت رفت و برگشتی پلی آف برگزار می کنند تا به یک چهارم نهایی برسند. بعد از آن مسابقات یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به صورت رفت و برگشتی برگزار می شود و فینال نیز در زمین بی طرف در ماه می برگزار خواهد شد.  قرار است که این پروژه به زودی به فوتبال زنان نیز منتقل شود.

درآمهای این تورنمنت بیش از ده میلیارد یورو خواهد بود که بین باشگاه ها تقسیم می شود. باشگاه های موسس در همان شروع کار روی هم 3500 میلیون یورو دریافت می کنند که این درآمد صرف بازسازی تجهیزات و جبران ضررهای ناشی از کرونا خواهد شد. قرار است هر باشگاه چیزی در حدود 350 میلیون یورو به صورت یک جا دریافت کند.

از سویی فلورنتینو پرز مدیر رئال مادرید هم به عنوان مدیر سوپرلیگ اروپا انتخاب شده است. پرز در این باره گفت:”از همه نظر به فوتبال کمک می کنیم تا به همان جایی برسد که در دنیا در آن نقش دارد. فوتبال تنها ورزش دنیا با بیش از چهار میلیارد هوادار است و وظیفه ما به عنوان باشگاه های بزرگ این است که به درخواست های هواداران جواب بدهیم.”

آندره آ آنیلی مدیر باشگاه یوونتوس که نایب رئیس سوپرلیگ است هم در این باره صحبت کرد:”12 باشگاه موسس نماینده هزاران میلیون هوادار در سرتاسر دنیا هستند. در این لحظه کلیدی با هم متحد شدیم تا تورنمنت های اروپایی متحول شود. ” جو گلیزر مدیر باشگاه منچستریونایتد نیز به عنوان نایب رئیس سوپرلیگ گفت ” گرد آوردن بهترین بازیکنان و بهترین باشگاه های جهان برای این است که در طول فصل بهترین ها مقابل هم بازی کنند. سوپرلیگ فصلی جدید را به روی فوتبال اروپا باز خواهد کرد.”