مرجع خبری رئال مادرید : مینو رایولا ایجنت سرشناس و وکیل هالند درمورد آینده بازیکن نروژی صحبت کرد.

تور تبلیغاتی خودش و پدر هالند به رئال و بارسا:” اگر دلیل سفر را بگویم، باور نمی کنید. پدر هالند می خواست به ماربیا برود. او می خواست به سفر برود و من هم همین طور چرا که می خواستم به لاپورتا تبریک بگویم و بعد از آن به مادرید سفر کردیم و همه کارها را یک جا انجام دادیم. در 99 درصد زمان ها وقتی سفر می کنم، کسی نمی فهمد. عجیب است که در بارسلونا ترمینال خصوصی وجود ندارد. یک عکاس پاپاراتزی روزی 24 ساعت آن جاست. فکر می کنم منتظر یک بازیگر بودند. یک پاپاراتزی ورزشی نبود اما من هم چیزی برای قایم کردن ندارم. با مدیران بارسا و خوزه آنخل سانچز  صحبت کردم. ”

هالند کجا بازی خواهد کرد؟” نه، دوست ندارم حالا در موردش صحبت کنم. وقتی همه چیز در ذهنم شفاف شود در این باره صحبت می کنم و فعلا نمی توانم منویی بساز. دورتموند خیلی جدی می گوید که او را نمی فروشند. این چیزی است که حالا می گویند و باید ببینیم تا اول سپتامبر نظرشان ثابت می ماند یا نه.”

صعود دورتموند به چمپیونزلیگ روی آینده دورتموند تاثیر می گذارد؟” می توان تصورات زیادی داشت. موضع رسمی دورتموند مشخص است اما من موضع دیگری دارم. اگر فرصتی باشد و همه از آن راضی باشند، ارائه خواهیم داد. کسی نمی داند که زمان مناسب برای جدایی چه زمانی است. ماندن یا رفتن هر کدام می توانند ریسک هایی داشته باشند. از ذهن من امکان جدایی او وجود دارد اما از نظر دورتموند نه.”

آیا پیش قراردادی برای ساده سازی جدایی هالند در 2022 امضا کردید؟” در آژانس من قوانینی وجود دارند و دفتری از وکلا در آن فعالیت می کنند. اگر بازیکنی به من اعتماد دارد به همه کارهای من اعتماد دارد. اگر خود بازیکن بخواهد در این باره صحبت کند، آزاد است. من نه می توانم و نه می خواهم. فراتر از هر بند و شرطی خواسته خود بازیکن مهم است. در قرارداد ایبرا یا پوگبا هیچ بندی نیست. در اسپانیا نیز رقم فسخ قرارداد برخی بازیکنان چهارصد میلیون یوروست. ”

در لیگ انگلیس برای هالند پول بیشتری می دهند یا اسپانیا؟” برای هالند دو چیز مهم است: یکی گلزنی چون مثل رونالدو یا زلاتان این علاقه مثبت را دارد و دیگری بردن جامها. او قطعا جایی را انتخاب می کند که از این دو لحاظ موفق تر شود. دروغ گفتن مشکل است. وقتی باشگاه هایی نظیر رئال و بارسا با تاریخچه و عظمتشان به سراغت می ایند، سخت است که رد کنی. پی اس جی در جمع تیم های بزرگ جای گرفته است، سیتی سعی می کند جای بگیرد، یووه هم همیشه بوده است. تورنمنتی که در آن هستند هم مهم است. پی اس جی در ضعیف ترین لیگ میان لیگ های بزرگ است. بایرن در لیگ جذابی است اما همیشه می دانیم قهرمان می شوند. در اسپانیا سه تیم شانس دارند.”

رئال مادرید توان خرید هالند را دارد؟” نمی دانم که توان مالی اش را دارند یا نه چرا که از شرایط مالی آنها اطلاعی ندارم اما فکر می کنم همین طور باشد. هر تیمی می تواند توانش را داشته باشد اما سوال دیگری وجود دارد: ایا رئال مادرید توان نخریدن هالند را دارد؟ بارسا چطور ؟ برای بارسا مشکل است اما غیرممکن نیست. این کاری است که مدیر یک باشگاه انجام می دهد. یک قطار عبور می کند و می توانی انتخا کنی یا نکنی. این سوال بزرگی است.”

تمایل رئال به امباپه:” مشکل باشگاه های بزرگ همین است. امباپه یک سال دیگر قرارداد دارد. پی اس جی می تواند دو کار انجام بدهد : یا مثل کاری که دورتموند با لواندوفسکی کرد، او را رایگان از دست می دهند که موضع بسیار جسورانه ایست یا در تابستان او را بفروشند. ب خواسته بازیکن و باشگاه بستگی دارد. آینده یک بازیکن هرگز به بازیکن دیگری بستگی ندارد، به خودش بستگی دارد. در باشگاه های بزرگ مسی و نیمار می توانند با هم بازی کنند یا روالدینیوی با بازیکان بزرگ دیگر. هالند و امباپه می توانند با هم یا بدون هم بازی کنند. باشگاه های بزرگ همیشه می توانند بازیکنان بزرگ را کنار هم باشند.”

هالند آماده حضور در یک باشگاه بزرگ است؟” همه این را درک می کنند نه فقط خودش. وقتی یک باشگاه بزرگ به سراغ بازیکنی می آید یعنی می توانند او را بخرند. باید اجازه بدهیم که بازار در این باره صحبت کند و بازار می گوید که امکان چنین اتفاقی وجود دارد. همه باشگاه های بزرگ او را می خواهند .چهارده باشگاه بزرگ به دنبال خرید هالند هستند اما باید دید که بهترین گزینه کدام است.”

به جایی می رود که پول بیشتری بدهند؟” نه، وظیفه من این است که روند مالی یک بازیکن را به بالاترین سطح برسانم اما باید یک پروژه مهم ارائه شود. نمی توان چنین بازیکنی را بدون ایده و آینده ای مشخص جا به جا کرد. رئال مادرید و بارسای جدید از این حیث تغییرات زیادی خواهند داشت چرا که دوره ای را داشتند که بازیکنان پرشمار بدون روند موفق را خریدند و خیلی زود مجبور به جدایی این بازیکنان شدند.”

بازسازی ترکیب رئال مادرید :” مهم است که انتخاب درستی داشته باشند. مهم است که با قیمت خوبی خرید کنند چرا که در غیر این صورت در سالهای آینده دچار مشکل می شوند. این تغییر رئال مادرید باید برای ده سال باشد و به همین خاطر هالند مهم است چر که خیلی جوان است اما با این وجود تجربه حضور در بالاترین سطح را دارد. در مورد امباپه نیز همین است. اما فقط یک فرصت برای خرید وجود دارد. حالا می توانند خریدی برای ده سال آینده داشته باشند. در مورد مسی و رونالدو نیز این اتفاق رخ می دهد. وقتی که آنها در یک تیم بزرگ باشند، اجازه جدایی آنها را نخواهند داشد.”

الگوی هالند:” به عنوان یک اسکاندیناویایی همیشه طرفدار زلاتان بوده است. در کشورهای اسکاندیناوی معمولا نمی توانی ستاره شوی چون اجازه نمی دهند. آنها خیلی مودب و ارام هستند. نمی توانی با یک فراری به مالمو بروی اما زلاتان به مردم آن جا یاد داد که می توانند به هر چه که می خواهند بروند. هالند هم این را یاد گرفته و فهمیده که می تواند به هر جایی که می خواهد، برسد.”

رئال مادرید:” یک حقیقت در مورد فلورنتینو وجود دارد و به نظرم او برند ” کهکشنی ها” را ایجاد کرد که هنوز روی نسل من تاثیر گذار است. خلق بزرگی بد. تاریخچه رئال مادرید به عنوان یک باشگاه بی نظیر است. برای بازیکنان فوق العاده است که در آن جا باشند اما در مقایسه با بارسا می توان گفت که رئال مادرید همیشه بازیکنان بزرگ را جذب کرده در حالی که بارسا یک فلسفه برای خود شکل داده است.”

زلاتان:” اگر ابراهیموویچ به رئال مادرید می رفت، هنوز در آن جا بازی می کرد چرا که زلاتان برای ایجاد و شکل دهی به یک فلسفه ساخته نشده بلکه خودش یک بازیکن بزرگ است، مثل بنزما، رونالدو، دی استفانو و پوشکاش .آنها با استعدادشان ساخته شده اند در حالی که برای بارسا شکل دادن یک فلسفه و یک ایده بازی مشخص است. تفاوت دیگر به نظر من این است که خود رئال مادرید اجازه رفتن رونالدو را داد در حالی که بارسا اجازه رفتن سمی را نداد چون برای فلسفه شان مهم است.”

رابطه با فلورنتینو:” من با خوزه آنخل سانچز در ارتباط هستم. رابطه به خصوصی با پرز دارم. ترجیح می دهم که بیشتر با مدیران ورزشی و اجرایی در ارتباط باشم. وقتی با مدیران صحبت می کنم که وظایف مشابهی داشته باشند. به طور مثال جینو پوتزو هم مدیر بود هم مدیر ورزشی هم مهاجم هم مربی هم مدافع وسط و … آنیلی نیز دوست من است و سالی چند بار در مورد مسائل غیرفوتبالی با هم صحبت می کنیم اما در یووه در مورد مسائل فوتبالی با پاراتیچی صحبت می کنم و در میلان هم با مالدینی در ارتباط هستم.”

نرفتن پوگبا به رئال مادرید :” باید از خودشان بپرسید. پوگبا در مقطعی اعتماد و علاقه یونایتد را حس کرد. بعد از آن رئال و یونایتد برای انتقال بزرگ به توافق نرسیدند چرا که باشگاه های بزرگی هستند که نمی خواهند بازیکنان بزرگشان را به باشگاه های دیگر بفروشند. برای پوگبا و زیدان همیشه حضور پل در رئال مسئله جذابی بود. زیدان اسطوره جوانی پوگبا است. الان امکان پذیر است؟ نمی دانم. از نظر من هیچ چیزی غیرممکن نیست اما در فوتبال اتفاقات امروز خیلی مهم است و اگر فردا رئال مادرید بخواهد که هازارد و پوگبا را معاوضه کند ، چطور؟ اگر هر چهار طرف بخواهند، چرا که نه؟”