مرجع خبری رئال مادرید : زیدان یک سال دیگر با رئال مادرید قرارداد دارد اما هرگز با شفافیت در مورد ماندنش در رئال صحبت نکرده است. در ایتالیا از حضورش در یووه صحبت می کنند و فعلا هیچ کسی نمی داند که زیزو فصل بعد هم سرمربی رئال خواهد بود یا نه. مارکا در گزارشی نقاط ضعف و قوت ماندن زیدان را مرور کرده است:

نکات مثبت:
1- افتخارات پرشمار: زیدان به خوبی با هویت رئال مادرید آشناست و می داند که چیزی جز جام برای هواداران رئال مهم نیست. او در حال حاضر با یازده جام دومین مربی پرافتخار تاریخ رئال است که فقط میگل مونیوز با چهارده جام بهتر از اوست.

2- ثبات : رئال در سالهای اخیر بر خلاف بسیاری از تیم های بزرگ اروپا از نظر مربیگری باثبات بوده است. در حقیقت در خود رئال هم هرگز از نظر مربیگری ثبات کافی وجود نداشته و به مربیان به اندازه کافی فرصت داده نمی شود اما ماندن زیزو به این معنی است که رئال مادرید تصمیم گرفته که روی نیمکتش آرامش ایجاد کند.

3- رابطه خوب با رختکن : یکی از مهمترین نکات در مورد زیدان این است که با بازیکنانش رابطه خیلی خوبی دارد. زیدان اسطوره باشگاه است و در کنارش بسیاری از بازیکنان با عشق به او درون زمین ظاهر می شوند و این نکته بسیار مهمی در موردش است. رابطه زیزو و بسیاری از بازیکنانش فراتر از رابطه مربی و بازیکنان است.

4- عبور از بحران ها : فصل جاری را یکی از عجیب ترین فصل های تاریخ رئال باید دانست. مصدومیت ها، کرونا، نبود زمان برای پیش فصل و … اما زیدان فعلا نمره قبولی گرفته است .رئال همچنان شانس قهرمانی لالیگا را دارد و تا آخرین لحظه برای لالیگا جنگید تا فعلا کسی ناکامی های تیم در چمپیونزلیگ و کوپا را به یاد نیاورد.

5- نقشی کلیدی برای امباپه : از سویی اگر زیدان در رئال بماند خرید امباپه هم راحت تر است. کیلیان اعتقاد دارد که زیزو اسطوره اش است و همواره علاقه خاصی به مربی رئال داشته است در حالی که اگر زیزو برود خرید امباپه هم تا حدودی مشکل می شود.

نکات منفی:
1- مدیریت جوان ها : زیدان فعلا در این زمینه نمی تواند ادعا کند که نمره قبولی گرفته است. زیزو در دو سال اخیر در بهره گیری از جوان ها موفق نبوده است. یورنته و تئو هرناندز که با چراغ سبز زیدان از رئال رفتند، به ستاره تبدیل شدند و اودگارد، سبایوس، براهیم و یوویچ هم در لیست سیاه مربی فرانسوی جای گرفتند. زیدان فعلا در پروژه جوان سازی شکست خورده است.

2- انقلابی که در راه است: ترکیب رئال مادرید صرفنظر از قهرمان شدن یا نشدن در لالیگا به یک دگرگونی بزرگ نیاز دارد. جدا از خرید امباپه بسیاری از بازیکنان باید بروند تا ترکیب رئال مادرید شکل بهتری بگیرد و نیروی جوانی بگیرد. ماندن زیدان شاید جلوی این انقلاب را بگیرد چرا  که او با برخی بازیکنانش رودربایستی دارد و به آنها دلبستگی دارد و شاید نتواند آنها را خارج کند.

3- منطقه آرامش: از سویی ماندن زیدان می تواند برای برخی بازیکنان نزدیک به او منطقه اعتماد را ایجاد کند که حتی اگر خوب نباشند هم جایگاهشان تثبیت شده است و خطری حس نکنند در حالی که حضور یک مربی جدید آنها را به تکاپو خواهد انداخت تا تکانی به خودشان بدهند.

4- توقف رائول: از سویی ماندن زیدان شاید باعث شود که رائول گونزالس که عملکرد خوبی در کاستیا داشته روندش متوقف شود و جلوی پیشرفتش گرفته شود. رائول از بوندسلیگا پیشنهاد دارد و اگر زیدان سرمربی فصل بعد رئال باشد، بعید نیست که رائول از تیم برود و مشخص نیست که چه زمانی نوبت بازگشتش برسد.

5- بدون جام؟: اگر رئال فصل را بدون جام به اتمام برساند  نیز می تواند نکته ای منفی برای زیدان به شمار برود چرا که زیزو همیشه به جام بردن و موفقیت شهره بوده است و امسال می تواند فصلی مردود برایش لقب بگیرد که همین مسئله ممکن است که از نظر روحی روی او و تیم تاثیر بگذارد.