مرجع خبري رئال مادريد : فلورنتینو پرز ، مدیر رئال در مقابل 879 عضو رسمی باشگاه در اجلاس سالانه قانونگذاران شرکت کرد و به مسائل مختلف پاسخ داد.

اضافه کردن رشته های ورزشی دیگر:” در لحظه مشکلی قرار داریم چرا که رئال باید با باشگاه های دیگری رقابت کند که از نظر اقتصادی قوای بی نظیری دارند. از این حیث بخش بسکتبال برای ما بهیک عقب گرد است چرا که باید با باشگاه هایی رقابت کنیم که همه توان و بودجه شان را روی فوتبال گذاشته اند. با تمام احترام می گویم که نمی توانیم تلاش خود را وقف ورزشهای دیگر کنیم.”

محدودیت های آکادمی:” نگفتم که آکادمی را کم می کنیم تا آن را بهینه سازیم. کاستیا، رئال مادرید سی و همه تیمهای پایه باقی می مانند. برخی تیمهای دیگر دو تیم جوانان دارند و برخی دیگر سه تا. من گفتم که سعی می کنیم بهینه سازی کنیم. چرا که هر سال بازیکنان زیادی از تیم ما جدا می شوند. باشگاه های دیگری هستند که آکادمی هایشان بازیکنان کمتر اما بسیار خوبی دارد. می شود بازیکنان زیادی داشت اما عالی نباشند، خوب باشند. این یک پروژه و یک بازتاب است و هیچ ربطی به ماجرای رائول نخواهد داشت …” (رائول به خاطر کاهش تیمهای آکادمی اتلتیکو به رئال آمد و تبدیل به یک اسطوره شد.”

بدهی 600 میلیونی؟”باید خود را جای کارلوس مندوزا داشت (کسی که ادعای این بدهی را مطرح کرده بود) هر کسی در زندگی نقشی را بازی می کند که خودش دوست دارد. نمی توانم حضور او به عنوان یک رئالی را درک کنم. او آب به آسیاب دشمنان کسانی می ریزد که ما را دوست ندارند و می خواهندآشتفتگی ما را ببینند. به نظرم او باید این نقش را عوض کند و نقش دیگری بازی کند. رئال مادرید با تفاهمی که در ذهن دارد نباید دشمنان دروغین درون خود داشته باشد و بعد همان فرد به این جا بیاید به حساب های باشگاه رای مثبت بدهد. او ادعا می کند که وکیل است و مدرک والت دارد. نمی دانم او چه کاره است و از کجا آمده است و چرا این حرفها را می زند. اما از اعدادی که او می گوید سر در نمی آورم.برخی می گویند که او معلم است. با این حرفها چه چیزی می خواهد به دانش آموزانش یاد بدهد؟ هرگز نگفتم که فوربس بدهی های باشگاه را به حساب نمی آورد. به او توصیه می کنم که دیگر نقش بازی نکند. با دهان کوچکش ادعا کرد که ما 602 میلیون بدهی داریم. اگر حرف من را قبول ندارید از یوفا یا ایبکس بپرسید. ما تحسین دنیا را بر انگیختیم و او در روزنامه ها ادعا می کند که ما یک بدهی غیر قابل جبران اریم. در هاروارد یک پرونده باز شده تا در مورد رئال مادرید مطاله شود. برای آنها که تحصیل کرده هستند قابل درک نیست که ما چگونه می توانیم چنین درآمدی با چنین ضریبی داشته باشیم و می خواهند در موردش مطالعه کنند.”

هزینه ها:” باشگاه های دیگر دستمزد های بازیکنانشان را افزایش می دهند. گاهی ما نمی توانیم آنها را حفظ کنیم و اجازه رفتنشان را می دهیم. اگر چمپیونزلیگ را نمی بردیم، 70 میلیثون سود می کردیم. ده ها میلیون برای پاداش ها هزینه کردیم. از سویی دیگر 48 میلیون یورو در آمد زایی کردیم که آن را هم به عنوان پاداش به بازیکنان دادیم. این پیروزی حاصل تلاش بازیکنان است اما مدیران و کارمندان باشگاه هم درآمد زیادی می گیرند، برخی از آنها روزانه 1000 یورو دریافت می کنند”

استادیوم:” برای داشتن بهترین استادیوم جهان جان می دهم. با شهرداری و شورای شهر هماهنگی های زیادی انجام دادیم. ناگهان گروه محافظت از محیط زیست یک شکایت جدید را ایجاد کرد و کار موقتا متوقف شد. نمی دانیم حرفهای آنها چه ربطی به استادیوم و بازسازی ا« دارد. اما برایش تلاش می کنیم و می جنگیم. میی خواهیم که بدون هزینه اضافی و بدهی این کار صورت بگیرد. تنها گزینه برای ما این است که اسپانسری برای 15 تا 20 سال برای نام استادیوم داشته باشیم که 400 تا 500 میلیون یورو هزینه کند. بدین ترتیب هزینه ما تامین می شود. کسی که با این کار مخالفت کند رئالی نیست. این که نظر بدهیم و انتقاد کنیم بحث متفاوتی است با مخالفت.”

هو شدن در برنابئو:” از این فرصت استفاده می کنم تا بگویم که یک دغدغه دارم و آ هم سوتهای بسیاری است که در برنابئو می شنویم. زمانی که بیش از همیشه نیرومند شده ای، خود را با این کار ها تضعیف کنیم. نباید در دام بیافتیم. مشکلی با منتقدان ندارم اما نباید از برخی حدود و مرزها تجاوز کرد. وقتی می گویم که باشگاه متعلق به اعضایش است منظورم به کل اعضایش در سرتاسر دنیاست. باید متحد باشیم و نباید تحت تاثیر حرفهای بیرونی قرار بگیریم. نباید تحت تاثیر رسانه هایی قرار بگیریم که می خواهند ما را بر علیه خودمان تحریک کنند. نیروی ما اتحاد است.”

در جستجوی اسپانسر:” با 10 شرکت مختلف صحبت کردیم تا ببینیم که آیا امکانش هست که مارک آنها را به مارک برنابئو اضافه کنیم یا خیر. گفته ام که استادیوم جدیدی می سازم و خواهم ساخت اما در این راه باید همه مشکلات حل شود.”

دلیل واقعی جدایی ژابی آلونسو چه بود ؟ ” در باشگاه یک حرف وجود دارد که در مورد مسائل درونی میان باشگاه و بازیکن صحبت نشود. قراردادش را تمدید کردیم چون خودش می خواست. اما در پایان آگوست به ما گفت که می خواد دو سال آینده را به شکل دیگری مدیریت کند. بدین ترتیب ما جلوی رفتن خدیرا را گرفتیم.”

جزیره رئال در امارات:” فعلا مشکلی نیست. هرگز این کار برای ما هزینه اقتصادی نداشته است اما ترجیح دادیم که به جای دبی آن را در منطقه ابوظبی تشکیل دهیم و مشکلی وجود ندارد.”

کاسیاس:” لایق احترام است. پانزده سال در تیم اصلی بوده است. بهترین دروازه بان تاریخ باشگاه ماست. عقده ای نسبت به او وجود ندارد. لایق این سوتها نیست. این را دوست ندارم.باید اجازه بدهیم که او کارش را انجام بدهد و مربی هر آن چه که بخواهد را انجام می دهد.”

رامون کالدرون:” سعی می کنم که در این مورد وارد بحث نشوم.وقتی می بانم باشگاهی توسط مدیران سابقش مورد هجمه قرار می گیرد متاسف می شوم. وجهه باشگاه از هر چیزی مهم است. من هر کاری که لازم باشد انجام می دهم اما هرگز به وجهه رئال لطمه نمی زنم.”

آکادمی:” رامون مارتینز کسی بود که در زمان بازگشتم در سال 2009 تیم را به دسته دوم برگرداند. در مورد آکادمی همه چیز تحت نظر است. باید دید که چه کار کنیم تا تیمهایمان کاهش یابد چرا که قرار نیست هر ساله همه بازیکنان به کاستیا برسند. محدودیتهایی وجود دارد. حقیقت این است که می گویند برای سفرهای تیمهای پایه خارج نمی شود در حالی که کاملا می شود.”

فوتبال بانوان:” سعی کردیم آن را کنترل کنیم. آسان نبود. باید در جایی خارج از والدبباس به دنبال این گزینه باشیم.”

هیرو:” او خودش مربی شد. دوره های مربیگری را پشت سر گذاشته بود و می خواست مربی شود. در کنار کلمنت کار می کند و خوشحال هستیم.”

دی استفانو :” مراسم امسال به طور ویژه خاص خواهد بود چرا که برای اولین بار آلفردو دی استفانو ، مدیر افتخاری ما در آن حضور ندارد. این مراسم ادای احترامی به بهترین بازیکن تاریخ خوهد بود ، کسی که تاریخ فوتبال و باشگاه ما را عوض کرد. از او تا همیشه ممنونیم. دی استفانو خود رئال مادرید بود. او آخرین بازی ما که بردن دسیما بود را تماشا کرد. نتوانست در آن بازی باشد اما از جشن ما در لیسبون لذت ببرد. دی استفانو تا همیشه در خاطر ما می ماند. برای من یک دوست بود. زندگی کردن در رئال بدون حضور او مشکل است. جای خالی او کاملا حس خواهد شد. نیای فوتبال به خاطر فوتش گریست و از همه کسانی که در مراسم ختم او شرکت کردند، شامل شاهزاده فلیپه ششم متشکرم. اینم مراسم ادای احترامی به بهترین بازیکن است. ممنون ، آلفردو.”

دسیما :” این فصل را دو اتفاق تعیین کرد. یکی ناراحتی از فوت دی استفانو و دیگری خوشحای از بردن دسیمایی که همه به دنبالش بودیم. سخت است که بتوان امسال ر فراموش کرد. از همه اعضا می خواهم که یک دقیقه به احترام دی استفانو تشکر کنم. این جا نیست اما همیشه در قلب و خاطر ما خواهد بود. اعضای عزیز، همه کار می کنیم تا چمپیونزلیگی جدید را ببریم. برای بردن دسیما به این جا آمده بودم. این چیزی بود که همه مادریدیسموها می خواستند. اتحاد نیروی اصلی ماست. برخی سعی می کنند که از نقاط ضعف ما استفاده کنند. مسلما به شدت دسیما را می خواستیم اما سیری ناپذیر هستیم و جامهای بعدی را می خواهیم. دوست داریم اسطورگی خود را افزایش دهیم. صاویر جشن دسیما را هرگز فراموش نمی کنیم. مهم است که هر روز منسجم تر باشیم. امروز این اتحاد ما یک فتح است. این ارزشها یک تضمین هستند.”

اقتصاد:” ما یک رهبری اقتصادی در دنیای فوتبال رسیدیم و به همین خاطر می توانیم از توان ورزشی خود استفاده کنیم. از نظر درآمد برای دهمین سال پیاپی صدرنشین هستیم و در شرایط بحرانی اسپانیا خوش می درخشیم. این قدرت اقتصادی به ما اجزاه می دهد تا میراث خود را گسترش دهیم سال بسیار خوبی داشتیم اما می خواهیم بهتر از این هم باشد. در این باشگاه جایی برای سهل انگاری وجود ندارد. همیشه می خواهیم بهتر شویم. ما عادت سانتیاگو برنابئو را ادامه می دهیم: بهترین بازیکنان دنیا را می آوریم تا رویاهای شما را به تحقق برسانیم.”

فصل قبل:” دسیما با یک کوپا دل ری فوق العاده با گل فراموش نشدنی بیل همراه شد. اولین بار در تاریخ بود که دو جام کوپا و چمپیونزلیگ را با هم می بردیم. از حرفه ای گری تیم و کادر فنی متشکرم که یک تیم تاریخی را تشکیل دادند.موفقیت های فردی مهم هستند. از نظر فردی باید از توپ طلای رونالدو خوشحال باشیم. افتخار می کنیم که با پیراهن رئال این جایزه را برد، اتفاقی که از زمان دی استفانو تا کنون رخ نداده بود. رونالدو یک بازیکن تاریخی است. فصل را با سومین کفش طلایش با 13 گل در لالیگا و 17 گل در چمپیونزلیگ تمام کرد. سال 2014 فراموش نشدنی است اما باید به تلاش ادامه بدهیم. سطح توقعات از تیم خیلی بالاست. در کاردیف به دومین سوپرکاپ تاریخمان رسیدیم، جام باشگاه های جهان جامی است که تا کنون نبرده ایم و برایش هیجان زده هستیم.”

فصل آتی :” فصل را با بازیکنانی بی نظیر آغاز کردیم که مورد اعتماد هستند. سه تن از بهترین بازیکنان جام جهانی را خریدیم. تونی کروس جامهای بی نظیری بوده است. خامس پدیده بزرگ بوده است و علیرغم جوانی اقتدارش را نشان داده است. همیشه رویای پوشیدن این پیراهن را داشته است. کیلور یکی از مهمترین نامهای جام جهانی بود. او در سه تا از پنج بازیش بهترین بازیکن میدان شد و نامزده دستکش طلایی شد. چیچاریتو مهاجم فوق العاده ایست. همه آنهایی که آمدند می خواهند اسطورگی رئال را افزایش دهند. این فرمول باعث شده که بهترین بمانیم.”