مرجع خبری رئال مادرید : گزینه تغییر فرمت لالیگا روی میز فدراسیون فوتبال اسپانیا است. پایان دوره رفت و برگشتی مرسوم، کاهش تعداد بازیها، کاهش تیم ها اما با بازیهای بیشتر در میان تیم هایی که برای هدفی مشابه رقابت می کنند، مرحله پایانی در زمین بی طرف، بازیهای خارج لالیگا، لیگ به صورت مجازی مشابه چمپیونزلیگی که قرار است 2024 به بعد برگزار شود و … برخی از پیشنهادهای روبیالس به تباس هستند تا هیجان و جذابیت بازیها بیشتر شود.

روبیالس رئیس فدراسیون رسما از تباس دعوت کرده است تا با هم جلسه بگذارند و در این باره صحبت کنند. تباس احتمال هر گونه تغییری را در توئیتر رد کرده است اما فدراسیون به دنبال چیست و چه تغییری می خواهد ایجاد کند؟

در حال حاضر در همه لیگ های اروپا تیم ها به صورت رفت و برگشتی با هم بازی می کنند، همه لیگ ها شکل مشخصی دارند.از زمان حضور روبیالس در فدراسیون فوتبال اسپانیا شکل لیگ دسته سه، کوپا، سوپرجام و فوتبال زنان عوض شده است که هیجان مسابقات بیشتر شده است. حالا رئیس فدراسیون می خواهد در لالیگا دست ببرد. فدراسیون مدتی است که پیشنهاد کاهش تعداد تیم ها را داده است تا مثل آلمان یا فرانسه (در آینده نزدیک) فشار برنامه کمتر شود.

روبیالس به دنبال هیجان بیشتر است و می خواهد بازیهای کم هیجان کمتر و بازیهای پرهیجان بیشتر شود. یکی از گزینه ها این است که لالیگا به صورت رفت و برگشتی نباشد و از سویی مرحله پایانی بازیها در زمین بی طرف برگزار شود و بدین ترتیب احتمال دارد که بیش از دو لالیگا را در یک فصل شاهد باشیم. بدین ترتیب احتمال برگزاری بازیها در خارج از اسپانیا هم وجود دارد.