مرجع خبري رئال مادريد : خورخه والدانو ، مدیر ، بازیکن و مربی اسبق رئال در مورد خروج ناگهانی این تیم از بحران صحبت کرد.

وی در مورد شرایط رئال گفت:”رئال مادرید قهرمان اروپا شد و پس از آن چندین ماه در بحران بود. اما رئال با عظمتش همه چیز را عوض می کند. نیازی به نگرانی نیست. کل دنیا به رئال نگاه می کنند. همه بازیکنان این تیم بی نظیر هستند. در رئال استعداد از هر چیز دیگری مهمتر است.

والدانو در مورد آنچلوتی گفتفکر نمی کنم آنچلوتی مورد ابهام باشد. از نظر احتیاط ، صبر ، گنجایش حل مشکلات بدون درگیری یک مربی فوق العاده است.  او با تاریخچه رئال سازگارتر است. جدایی آنچلوتی و دی ماریا؟ او منافع باشگاه و خودش را همسو می سازد و از این حیث شایسته تحسین است.”

وی در مورد بحث دروازه بانی گفت:”حضور ناواس مقابل الچه فرصتی بود تا مشخص شود درون دروازه هم رقابت وجود دارد. ناواس دو ماه است که به رئال آمده بود و فرصت بازی کردن و آشنایی با برنابئو را پیدا نکرده بود. مهم است ک هآرام آرام هماهنگ شود چرا که فوتبال قابل پیش بینی نیست. در مورد کاسیاس هم باید بگویم که هواداران بیش از آنچلوتی در مورد این قضیه صحبت می کنند.”

والدانو در مورد استراحت دادن به رونالدو در برخی بازیها گفت :” کریستیانو بازیکن بی نظیری است. از نظر حرفه ای گری و جاه طلبی بالاتر از هم تیمی هایش است و آمار گلهایش این را نشان می دهد. او از همه نظر بی نظیر است. بی نظیر ترین بازیکن دنیاست و می تواند در هر پستی در خط حمله حضور یابد و دفاع  ایجاد کند. ”

وی در مورد بنزما گفت :” او بازیکنی است که با طمانینه حرکت می کند و برایش سبک بازی از گلزنی مهمتر است. به همین خاطر همیشه مکمل بنزما و بیل بوده است. شاید امسال با آمدن خامس، حضور بنزما کم اهمیت تر شده باشد اما همچنان مهاجم درجه یکی است.”

وی در مورد عاری شدن رئال از آرژآنتینی ها بیان کرد:” سانتیاگو برنابئو گفته بود که تیم نیاز به دو آرژآنتینی و هیچ انگلیسی ندارد اما دوران عوض شده است و فوتبال خیلی جهانی شده است. جدا از ملیت ها به نظرم سطح کیفی رئال خیلی بالاست و اولویت همین است.”

والدانو در مورد بخت های اصلی قهرمانی اروپا گفت :” بخت ها مشخص هستند. اتلتیکو مادرید سال گذشته نقشه ها را به هم ریخت اما تیمهای متمول تر مثل بایرن ، رئال ، بارسلونا ، چلسی ، سیتی و … شاید یووه شانس داشته باشند قهرمانی اروپا بخشی از تاریخ رئال است و نبردن آن همیشه یک فاجعه دانسته می شود.  اما فراموش نکنیم که رئال در یک دوره 32 سال قهرمان نشد اما باز هم رئال مادرید ماند.”