مرجع خبری رئال مادرید : لوئیز انریکه، مربی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی مقابل رئال مادرید شرکت کرد.

انریکه در مورد ایده هایش برای بازی مقابل ئرال گفت :” باید تفکر فوتبالی خود را حفظ کنیم. موظف هستیم که ویژگی ها و نقاط ضعف حریف را پیدا کنیم و در پی پیروزی باشیم.  فکر نمی کنم که فاصله چهار امتیازی هیچ تغییری در صورت مسئله ایجاد کند.مسلما این اختلاف برای ما یک برتری است و نشان می دهد که تا به این جا منسجم ظاهر شدیم. ترجیح می دهم که به شرایط خودمان فکر کنم تا بقیه تیمها.”

مربی بارسا با اعلام حضور سوارز در بازی فردا گفت:” مسلما دقایقی بازی خواهد کرد.دقایق بازیش بستگی به شرایط خواهد داشت. برای خودش و باشگاه خیلی مهم است که دقایقی بازی کند. احتمال تحریک شدن توسط بازیکنان حریف مثل په په ؟ مسلما داور در این باره نظر خواهد داد.”

انریکه در مورد غیبت بیل در ترکیب رئال گفت :” آنچلوتی بر اساس نظر خودش ترکیب تیمش را خواهد چید. مسلما شرایط و نظرات هر مربی تغییر درد و هر کدام بر اساس نیازهایمان تصمیماتی خواهیم گرفت. “

مربی بارسا در مورد خاطراتش در برنابئو و احتمال هو شدن توسط این تیم به خاطر دوران بازیگریش گفت:” ترجیح می دهم در پاسخ به این سوال بگویم که نمی دانم.دوست دارم محبت هواداران را حس کنم. در زمان حضورم در سلتا برخوردشان با من صمیمی بود. حالا باید دید که چه می شود.”

وی در مورد انتقادات رئالی ها از برنامه ریزی برای ال کلاسیکو و استراحت کمتر این تیم اظهار داشت:” به نظرم حق دارند. من هم ترجیح می دادم که بازی دیرتر برگزار شود اما به نظر می رسد در این زمینه حق پخش تلویزیونی اولویت دارد و برخی چیزها را نمی توان کنترل کرد. دوست داشتم برنامه منسجم تر و بهتر می شد.فکر نمی کنم رئالی ها تلاشی برای داغ کردن جو بازی داشته باشند. ال کلاسیکوها به خودی خود داغ هستند چرا که این زیباترین نمایش ممکن است.”

انریکه در مورد نگرانی هایش از حفظ توپ مقابل رئال گفت :” هر مسئله فوتبالی دغدغه من خواهد بود. چه حفظ توپ، چه تحولات، چه سختکوشی دفاعی. همه چیز مرا نگران می کند. مسلما خاطراتم از سلتا در مقابل رئال تاثیرگذار خواهد بود. وقتی با تیمی کوچک به زمین یک تیم بزرگ می روی باید به بهترین شکل از فرصت هایت استفاده کنی. همیشه چیزهایی یاد گرفته ام اما فکر نمی کنم که بازی فردا یک بازی متفاوت باشد. با تمام قوا به میدان می رویم و می خواهیم که صاحب توپ شویم. در چنین بازیهایی ممکن است که احساسات تاثیر منفی بگذارند. بازیهای متفاوتی هستند و باید شرایط را بررس یکنیم.”

وی در مورد حرفهای آنچلوتی پیرامون امتناع مسی از تعویض در مقابل ایبار بیان کرد :” به آنچلوتی به عنوان یک مربی و یک انسان احترام زیادی می گذارم. هر کسی حق دارد که شوخی کند و مشکلی نیست. من کار خودم را می کنم و فقط عملکرد تیم خودم برایم مهم است. تا کنون سه سوال در این باره از من پرسیدید که جوابم مشخص بود. باز هم تاکید می کنم که ناراحت نشدم. با آنچلوتی مشکلی ندارم و رابطه مان خوب است.”

انریکه در مورد این که آیا در آینده مربی رئال می شود یا خیر گفت :” نکته خوبی خواهد بود. همه چیز برای من آسان است. همه آن چیزی که باید بدانم را می دانم. بازیها و تجربه های زیادی که در دوران بازیگری در رئال داشتم را به خاطر دارم.

مربی بارسا در مورد اولین ال کلاسیکوی بازیکنانی مثل سوارز و ماتیو اظهار داشت:” مسلما هیچ تغییری در تعهد این بازیکنان ایجاد نخواهد شد. این بازیکنان سطح بی نظیری دارند و می دانند که چه کار می کنند.”

وی در مورد عملکرد براوو درون دروازه بارسا گفت :” او مثل همیشه است و باید سطح و جدیت خود را حفظ کند. همه می دانیم که کسب سه امتیاز در برنابئو مهم است.”