مرجع خبري رئال مادريد : ایوان زامورانو روزهای خوبی را ندارد. او به شدت ورشکسته شده است اما عشق به فوتبالش را از دست نمی دهد.

بازیکن اسبق رئال در مورد الکلاسیکو گفت :” امیدوارم براوو بدرخشد اما رئال فاتح ال کلاسیکو باشد. در این بازی باید پیروز شد. این بازی فراتر از جنگ میان دو باشگاه است ، جنگی اجتماعی و سیاسی است ، جنگ حکومت در مقابل استقلال طلبی . عوامل زیادی در این بازی دخیل هستند.”

وی افزود :” قلبم با رئال است اما چه بری کلودیو چه برای الکسیس سانچز همیشه آرزوی موفقیت کرده ام. امیدوارم کلودیو براوو از این بازی لذت ببرد.”

زامورانو در مورد خاطره اش از پیروزی 5-0 برابر بارسا و هت تریک خودش در آن بازی گفت :” من سه گل زدم و یک توپم هم به تیرک خورد که بعد از آن لوئیز انریکه گلش کرد. یک پنج تایی معروف و بی نظیر بود

وی در مورد دوئل براوو و رونالدو بیان کرد:”کلودیو بیشتر به دفاع از دروازه بارسا می اندیشد تا حفظ این رکورد. مسلما این بازی دوئل رونالدو و براوو نخواهد بود بلکه دوئل رئال و بارساست. من دوران بی نظیری در رئال داشتم. رونالدو یا گرت بیل در کنارم نبودند اما میشل ، بوتراگوئنو، لائودروپ و آماویسکا در کنار من بازی می کردند و خارق اعلاده بودند. هر کدام از آنها تلاش و جاه طلبی خودشان را داشتند. ساختار و فرهنگ تاکتیکی بی نظیری داشتیم. حالا شرایط کمی فرق کرده است. رئال حالا ستارگانی مثل کروس، رونالدو، خامس ، کاسیاس یا راموس را دارد.”