مرجع خبري رئال مادريد : خامس رودریگز در مصاحبه اختصاصی با شبکه کلمبیایی نوتیسیاس در مورد مسائل مختلف فوتبال خودش صحبت کرد.

هماهنگی با تیم:”در این جا راحت هستم. چهار ماه است که در رئال هستم. دو ماه اول خیلی مشکل بود. حالا بهتر بازی می کنم. از نظر تیمی خیلی بهتر شده ایم. فشاری را حس نمی کنم و سعی می کنم با ارامش به جلو حرکت کنم.”

توقعات هواداران:” هواداران گل می خواهند و باید در خدمت تیم باشند. آنها باید بدانند که من قبلا زیاد گل نمی زدم. شخصا دوست دارم گل بزنم و اگر بتوانم پاس گل می دهم یا گل می زنم.”

حضور در کنار ایسکو:” حضور در کنارش خوشایند است. بازیکنان خوب همیشه می توانند کنار هم بازی کنند. در حال حاضر شرایط خوبی داریم.”

حضور درون زمین:” از زمان حضورم در پورتو در سمت چپ و راست خط دفاعی بازی می کردیم. در آن جا یاد گرفتم که نقش های متفاوتی داشته باشم و در پست های متفاوتی بازی کنیم. این یک برتری برای ماست.”

تلاش بیشتر درون زمین :” مسلما تلاش ها بیشتر است اما از زمان حضورم در بانفیلد یاد گرفتم که باید در کنار تلاش، فداکاری داشته باشم. از سال 2009 هر سال تلاش خودمان را انجام دادمی. در این باشگاه باید بدویم و بجنگیم و لذت ببریم.”

مقایسه نشدن با دی ماریا:” من جایگزین دیم اریا نیستم. او بازیکن بزرگی است. فشاری حس نمی کنم. من می خواهم به تیم کمک کنم و گل بزنم و پاس گل بدهم.”

رونالدو:”َصخیت بی نظیر و متواضعی است. همه می دانند که بازیکن بزرگی است. زیاد صحبت می کنیم. ترجیح می دهم او صحت کند و توصیه هایش را بشنود. تجربه زیادی دارد. نمی توانم بگویم که در چه پستی راحت تر است. این به خودش و مربی مربوط است.”

تجربه کار با مربیان مختلف:” همه مربیان به من می گویند که استعداد بالایی دارم اما باید فداکاری و دوندگی بیشتری داشته باشیم. پکرمن، پریرا، ویلاش بواس، رانیری ، آنچلوتی و … همه این را به من گفته اند. این بخشی از تاکتیک مربیان ایتالیایی است که می خواهند همه را به بهترین شکل بازیشان برسانند. “