مرجع خبري رئال مادريد : گل رونالدو پس از یک حرکت عالی از بنزما پیروزی را قطعی کرد. کیلور نیز وظایفش را انجام داد.

متوقف نشو، ادامه بده، ادامه بده …
این درخواست جالبی بود که در شعار گروهی از هواداران رئال شنیده می شد. این چیزی است که از رئال آنچلوتی می خواهیم .ببرد، ببرد و باز هم ببرد. این گونه می توان تاریخ ساز شد. کسب 15 برد پیاپی و برابری با رورد مونیوز و مورینیو بی نظیر بود. بازیکنانی مثل رونالدو به نظر می رسید که نسبت به شکستن این رکورد بیش از رکورد خودشان انگیزه داشتند.شیوه خوشحالی رونالدو به سبک خنجری که فرود می آید نشان می داد که این تیم می خواهد کاری کند که روی مورینیو کم شود. درست سات که این بهترین بازی رئال در این روند پیروزی ها نبود اما کارلتو فرمان را بدست گرفت و هوش تاکتیک یو روانی خود را مورد استفاده قرار داد. در مقابل کی حریف شجاع و بسیار فیزیکی که گه گداری ممکن بود با خطاهایشان باعث مصدومیت رونالدو و خامس شوند کسب سه امتیاز بسیار ارزشمند بود تا رئال در هوای سرد بازل یک پیروزی دیگر را کسب کند.

سوئیس پرهیجان
بازل تیم جنگنده ای بود که هواداران پرشوری داشت که می خواستند از سکوهای سن یاکوب پارک تیمشان را هل بدهند. هنوز یادم نرفته است که در سال 1978 در کودکی از طریق رادیو می شنیدم که مقابل گرس هاپر اوت شدیم و خوانیتوی عزیز به خاطر درگیری با داور به خاطر گل آفسایدی که حریف به ثمر رساند، دچار محرومیتی سنگین شد و از جام باشگاه های اروپا کنار رفتیم. سوئیس در بسیاری از مسائل خنثی است اما در فوتبال بهتر شده اند. این را در جام جهانی مقابل آرژانتین نشان دادند که به سختی حذف شدند. 1-0 نتیجه مشکلی بود که شایستگی هایشان را نشان داد.

کریتسیانوی خوب
برایم بامزه است که در سمت تیم دیگر، طوری از رکورد موقت مسی خوشحالی می کنند که انگار چمپیونزلیگ را برده است. بارسا همیشه همین بوده است. آنها به رکوردهای فردی دل خوش می کنند. رئال جامهای تیمی را می برد نه فردی. رونالدو با رائول اسطوره ای برابری کرد اما این موضوه در اولویت نیست. خوشحالی مادریدیسموها به بردن دسیما و بعد از آن اوندسیماست. کلمات سنگینی برای مسی و هر انسانی که فوتبال را دنبال می کند.برخی حاضرند که به خاطر جنگ های کوچک جان بدهند. رئال جنگ های بزرگ را می برد. اگر کسی حرفم را باور ندارد با من به موزه برنابئو بیاید. بعد از آن هر کسی که رئالی نباشد هم عاشق رئال می شود، تیمی که در قرن های بیستم و یست و یکم بهترین است.

مشکل دفاع کنار یهای ذخیره
وقتی مارسلو و کارواخال بازی می کنند رئال با هشت نفر حمله می کند. این دو در جناحین سریع و ویرانگر هستند. رئال در بازل از پلان بی استفاده کرد. آربلوا و کوئنت رائو در خط دفاع بازی کردند. در کارهای دفاعی مطمئن بودند اما در حملات از سطح واقعی خود دور بودند و این را می توان در کار هجومی مشاهده کرد. در لاروسالدا طبیعتا کاروا و مارسلینیو که مدافعان شیک تیم هستند بر می گردند.