مرجع خبری رئال مادرید: باشگاه رئال مادرید با ارائه بیانیه ای شدید اللحن پاسخ میشل پلاتینی، رئیس یوفا که گفته بود توپ طلا باید به یک آلمانی برسد را داد.

باشگاه رئال مادرید از این که رئیس یوفا اصل بی طرفی را نقض کرده ، انتقاد کرده است. در بیانیه رئال آمده است:” در مقبل اظهارات آقای میشل پلاتینی ، رئیس فیفا در مورد برنده توپ طلا باشگاه رئال باید ابراز دارد:
در وهله اول، حرفهای شگفت انگیز او در مورد اولویت های شخصی او در مورد انتخاب برنده توپ طلا به خصوص به عنون نفر اول سازمان فوتبال اروپا اصل بی طرفی را کاملا نقض کرده است.
ثانیا توپ طلا یک جایزه فردی است نه یک جایزه تیمی . این جایزه هر ساله بهترین بازیکن جهان می رسد و شرکت کنندگان در رای گیری از نظر ما اختصاصا باید شایستگی های فردی بازیکنان را مد نظر قرار بدهند.
در نهایت این که بر این باوریم که هیچ تردیدی نیست که کریستیانو بهترین سال حرفه ای و شخصی دوران فوتبالش را داشت هاست که به لیگ قهرمانان، کفش طلا ، رکورد گلزنی در یک فصل لیگ قهرمانان، کوپا دل ری و آقای گلی لالیگا رسیده است. در فصل جاری نیز سوپرجحام اروپا را برد که هر دو گل بازی را زد و در لالیگا به آمار بی نظیر 20 گل در 12 بازی رسید که نشان می دهد تیم در فرم بی نظیری است و بیش از هر زمان دیگری لایق توپ طلاست.”