“به نام خداوندی که ریال را آفرید تا بارسلونا بدون سرور نماند”

 

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو ملقب به سی آر سون، پسربچه بازیگوش شیاطین سرخ اولترافورد با قیمتی سرسام آور با هدف تشکیل کهکشانی های شماره دو وارد مادرید شد.کمتر کسی فکرشو میکرد این پسر بچه بازیگوش سرالکس بزرگ،روزی تاریخ بی بدیل بزرگترین باشگاه تاریخ رو تحت الشعاع خودش قرار بده.تمام رکوردهای باشگاه و اسطوره های دوس داشتنی رو یکی پس از دیگری بشکونه و به تدریج به صدر محبوبترین و بزرگترین اسطوره های تیم اول کشور اسپانیا و قاره اروپا نزدیک بشه.

این پسر دوس داشتنی، پس از اومدن به مادرید ذهنیت مردم تموم دنیا رو نسبت به خودش عوض کرد.ذهنیتی که عادت کرده بود رونالدو رو یک پسربچه مغرور و خودخواه تجسم کنه.کسی که کلمه “ما” در دایره المعارفش جایی نداشت.دلیل این همه تغییر یک چیز فقط ميتونه باشه اون هم “عشقه”.

عشق به بزرگترین تیم قرن گذشته،موجب شد رونالدوی مغرور،به رونالدوی محبوب تغییر چهره بده.سی آر سون دوس داشتنی اونقدر محبوب دل هوادران مادریدی شده که با هر شاديش،شاد ميشن،و با هر غمش،غمگین.چرا که یقین پیدا کردن که سی آر سون غمگین نمیشه مگر اینکه ریال غمگین بشه.

شنیدن اسم میلان ناخودآگاه همه رو ياده اسطوره های قدیمی میلان ميندازه،میلان دهه های گذشته،میلان مالدینی و شوچنکو و اسطوره هایی چون جرج وه آ.

اما شنیدن اسم ریال همه رو به یاد سی آر سون بزرگ ميندازه.کسی دیگه حسرت گذشته ریال رو نميخوره.کهکشانی های دلبوسکه،زیدان،رایول،گوتی،سانچز،دی استفانو کبیر به تاریخ پیوستن و شدن افتخاری برای مادریدیسموها،نه حسرتی بر دلشون.دیگه کسی ترسی از لیورپول و بایرن و یوونتوس و بارسای پپ نداره.رونالدو به ریال اومد تا در کنار بقیه ستاره ها، به کمک پروژه کهکشانی های دو فلورنتینو، ابهت خاموش شده این ابرتیم رو بهش برگردونن تا دوباره یکه تازی های گذشته رو شروع کنه و آقای اروپا بشه.

دور از انصاف نیست اگه بگیم رونالدو رو باید به لیست عجایب دنیا اضافه کرد.چرا که گاهی با کنکاش در لیگ های اروپا به آماری میرسیم که فقط از کریستیانوی مادرید برمیاد.اگه تیم های بزرگ اروپا و لیگ های معتبر رو در نظر بگیریم به آماری میرسیم که فقط و فقط نشون دهنده بزرگی این فوق ستاره دوس داشتنیه.

هر تیمی مثلث هجومی منحصر بفرد خودش رو داره، که نصف بار تیم رو به دوش میکشه.اما مثلث هجومی ریال شامل چه کسانی ميشه؟بی بی سی؟

طبق قوانین ریاضی شرط تشکیل یک مثلث قضیه زیره:

سه ضلع زمانی میتونن یک مثلث رو تشکیل بدن که مجموع اندازه هر دوضلع از اندازه ضلع سوم بیشتر باشه.

اندازه یک هافبک و مهاجم که عناصر اصلی تشکیل مثلث هجومی یک تیم هستند رو چه چیزی مشخص میکنه؟اگر هر گل رو یک واحد،و هر پاس گل رو هم یک واحد در نظر بگیریم، مجموع تعداد گلها و پاس گل ها اندازه یک بازیکن رو مشخص میکنه.

بر این اساس به آمار جالبی زیر میرسیم:

اندازه رونالدو=سی و سه

اندازه بیل=ده

اندازه بنزما=هشت

اما طبق قانون مثلث ها،نمیشه با این سه ضلع مثلث تشکیل داد.چرا که اندازه یکی از ضلع ها یعنی رونالدو،از اندازه مجموع دو ضلع ديگه، یعنی بیل و بنزما به مراتب بیشتره،پس بهتر مثلث هجومی ریال رو متشکل از بیل،بنزما،خامس بدونیم.

با این تفاسیر رتبه بندی مثلث هجومی های اروپا به شرح زیره:

مثلث بارسا شامل   مسی،نیمار،سوارز   (سی و نه).1

مثلثریال شامل   بیل،بنزما،خامس   (سی و شش).2

کریستیانو رونالدو   (سی و سه).3

.مثلث مارسی شامل   پایت،گیگناچ،تاوین   (سی و سه)3

.مثلث چلسيشامل   کاستا،فابرگاس،هازارد   (سی و دو)5

مثلث بایرن شامل   روبن،لوا،مولر   (سی و دو).5

مثلث لیون شامل لاکازاته،نیژه،گورکف   (بیست و نه).7

مثلث منچستر سیتی شامل   آگوئرو،توره،یووتیج   (بیست و هفت).8

مثلث منچستر یونایتد شامل   رونی،دی ماریا،فن پرسی   (بیست و چهار).9

مثلث پاریسن ژرمن شامل   زلاتان،کاوانی،لوکاس مورا   (بیست و دو).10

مثلث آرسنال شامل   رمزی،ژیرود،الکسیز   (بیست و یک).11

 

آمار بالا نشون دهنده اینه که رونالدو خودش به تنهایی همانند یک مثلث هجومی عمل میکنه.

بعبارتی ریال مادرید علاوه بر داشتن یک مثلث هجومی سه ضلعی خطرناک،از یک مثلث تک ضلعی فوق هجومی هم بهره میبره.تنها مثلث تک ضلعی تاریخ رو رونالدو رقم زد.

شماره هفت افسانه ای ریال بدون شک در تاریخ ریال برای همیشه ثبت ميشه و دور نیست روزی که سی آر سون محبوب به بزرگترین اسطوره ریال تبدیل شه.رونالدو لیاقت حضور در صفحه اول کتاب بزرگ فوتبال رو داره که توسط تموم ستاره های تاریخ نوشته ميشه.

حضور رونالدو در زمین دل همه مادریدیسموهای دنیا رو قرص میکنه.وقتی توپ زیرپای رونالدو به چرخش درمياد بوی گل از اون بلند ميشه.توپی که چاره ای جز ترسوندن دروازه حریف نداره.در این لحظه احساس ترس و وحشت تیم حریف به همراه احساس پیروزی ریالی ها به همه سرایت میکنه.

تعداد رکوردهای این اعجوبه مو به تن همه سیخ میکنه.

بازیکنی که تنها به 178 بازی نیاز داشت تا به تعداد 200 گل برسه و یکی دیگه از رکوردهای تاریخ رو جا به جا کنه.بازیکنی که با اومدن اسمش تن هر رکوردداری رو میلروزنه.کسی دیگه اطمینان نداره که تا ابد رکوردش پابرجا ميمونه.هر روز شاهکارهای پسر دوس داشتنی برنابئو رو تموم دنیا میبینن و کلاه از سر برمیدارن.

رقابت رونالدو و مسی در طول تاریخ یگانه ست.هیجان انگيزترين دویل تاریخی فوتبال در عصر ما روی میده.در سالهای اخیر کفه های ترازو همیشه رقابت نزدیکی بین این دو ستاره رو نشون داده.اما در فصل جاری کاملا این توازن بهم خورده.

رقیب همیشگی رونالدو، مسی،دیگه نای رقابت با اعجوبه محبوب برنابئو رو نداره.نه تنها دوس داران فوتبال،بلکه تمام هوادرای بارسلونا،اون رو از این کورس خارج و نیمار رو وارد این رقابت کردن.تا جایی که علت تساوی بدون (گل اون هم به کمک داور) بارسلونا در مقابل ختافه،تیم سوم شهر مادرید،رو نبود نیمار میدونن.دیگه حضور مسی نميتونه به تنهایی دلگرمی هوادارن این تیم کاتالانی باشه.روز به روز داریم به یقین نزدیک تر میشیم که مسی در نبود ژاوی و اینیستا،به یک بچه خوب و بی آزار در زمین تبدیل میشه.حال تصور کنید اگه مسی ملیت پرتغالی داشت و رونالدو ملیت آرژانتینی،چه بلایی بر سر مسی ميومد؟؟؟!!!!!ویترین افتخارات رونالدو در رده ملی چه تغییری میکرد؟

کریستیانو،اهل دورویی نبوده و نیست.همیشه اقرار میکنه عناوین فردی رو دوس داره و برای کسب همه موفقیت ها میجنگه.در حالی که مسی، پسر خوب بلاتر،همیشه عنوان کرده عناوین فردی و رکوردها ارزش چندانی براش ندارن.اما در عمل هم همینطوره؟ در بازی مقابل سویا برای رسیدن به رکورد زارا،با پرتاپ خودش،توپ زیرپای سوارز رو وارد دروازه میکنه، تا بعد از گذشت سه بازی ناکامی در امر گلزنی به این رکورد برسه تا شاید نظر کارشناسان درمورد توپ طلا جهان رو به نفع خودش عوض کنه.انسان ذاتا از دورویی بیزاره، اما گاهی برای خویشتن داری مجبور ميشه اون رو نادیده بگیره. طرفداران بارسا از دورویی بازیکنای تیم محبوبشون باخبرند،اما هیچ عطاری از عطر خودش ایراد نميگيره.

آمار فوق العاده رونالدو برای هیچ فوتبال فهمی پوشیده نیست.گاهی کسانی سعی در بی ارزش جلوه دادن آمار رونالدو دارن.رکوردهای رونالدو و پیروزی های پیاپی تیم اول کشور اسپانیا،حسادت ها رو افزایش داده.حسادت هایی که بوی کینه میدن.آقای پلاتینی،رئیس وقت سازمان یوفا،در صدر فهرست کینه جویان قرار داره.دفاع از نویر و ریبری برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال،فقط و فقط نشونه حسادتیه که آنتی ریالی ها به اون دچار شدن.

کریستیانو در فصل گذشته و در فصل جاری به انواع رکوردها و عناوین فردی و تیمی دست پیدا کرد.این عناوین هر کارشناسی رو برای انتخاب عادلانه بهترین بازیکن جهان راضی میکنه.اما کسانی که بویی از عدالت نبردن،یا فهم فوتبالی اونها در حد کاپیتان بعضی از تیم ملی هاست(!!!!!!!)،که چشم دیدن موفقیت رقیب دیرینه بازیکن و تیم محبوبشون رو ندارن،نباید هم عادلانه قضاوت کنند و بازیکنی که توو اکثر بازیها محو بوده رو شایسته بدونن.

کریستیانوی دوس داشتنی،تموم توانش رو توو هر بازی برای موفقیت ریال به کار ميگيره.هیچ بازی رو بخاطر نداریم که رونالدو محکوم به کم کاری شده باشه.بازی رو بخاطر نداریم که رونالدو بدون تعصب به پیراهن و شماره ای که توو تن داره بازی کرده باشه.بازی رو بخاطر نداریم در حضورش ضربه به دروازه کهکشانی ها صفر باشه.بازی رو بخاطر نداریم که میزان دوندگی رونالدو تنها نیم کیلومتر از دروازه بان بیشتر باشه.تعصب رونالدو رو در بازی مقابل دورتمند دیدیم.جایی که در میان یازده بازیکن درون زمین حضور نداشت اما باوجود مصدوميت هر لحظه آماده درآوردن گرمکنش ميشد.تعصب یعنی اصرارهای پدر دوم (سرالکس بزرگ به گفته خودت رونالدو) برای انتقال به بارسا رو نادیده گرفتن.اون هم در حالی که بارسا در اوج بود(!!!!!!) اما ریال ابهت گذشته رو نداشت.تعصب یعنی آمادگی کامل و فرازمینی اون هم در سن 29 سالگی.

جایی دیگه هم بارسایی ها تعداد بیست و پنج گل لالیگا رونالدو رو اون هم با تنها هفت پنالتی بی ارزش میدونن.اگه هم هفت گل پنالتی رونالدو رو هم کنار بذاریم تعداد گلها به 18 گل میرسه!جالبه باز هم 18 گل رونالدو از 13گل مسی بیشتره.

از هیچ دری و منطقی هم وارد بشیم تصورش برتری مسیر از رونالدو محاله.شاید هم چنین توانایی فقط مختص هواداری بارساست که بازیکنی که متخصص محو بودن در بازی هاست و آمارش در مقابل رونالدو همچون مقایسه لیگ ایران و لیگ اسپانياست رو لایقتر میدونن.

تمام دنیا به اتفاق به یقین رسیدند که

“تا رونالدو هست نام ریال در صدر تمام تیمهای بزرگ میدرخشد.”

 

در آخر هم شعار محبوب تمام مادردیسموهای دنیا رو سر میدیم

“تا دنیا دنیاست ریال سرور بارساست”

 

کوروش پاشا