مرجع خبري رئال مادريد : فلورنتینو پرز، مدیر رئال مادرید در مصاحبه با رادیو کادنا سر در مورد آخرین شرایط تیمش صحبت کرد.

آنچلوتی و فینال جام باشگاه های جهان :” آنچلوتی تجربه زیادی دارد. گاهی بازیهایی که آسان به نظر می رسند ممکن است که مشکل باشند. انگیزه زیادی داریم و می خواهیم سال پرجام خود را با قهرمانی در جام باشگاه های جهان تکمیل کنیم.”
اعتماد به نفس :” هنوز چیزی را تمام شده نمی دانیم. تجربیات زیادی داریم. 21 بازی پشت سر هم را برده ایمخ. همه می خواهند که اولین تیمی باشند که روند پیروزی هایمان را متوقف می کنند. باید حواسمان جمع باشد اما رکوردمان همچنان عالی است. هواداران هیجان زده هستند. مربی با بازیکنان مثل یک خانواده برخورد می کند. امیدوارم که این دوران زیبای پیروزی ها ادامه داشته باشد.”
تولد پاپ :” او توانسته که شرایط را تغییر بدهد و اوضاع را بهبود ببخشد.”
ژابی و دی ماریا:” هر کاری می توانستیم انجام دهیم. دی ماریا رفت چرا که خودش می خواست برود. ژابی 33 ساله بود و می دانست که مشکل است که در رئال بازنشسته شود. از نظرش گزینه های بهتری برایش وجود داشتند. رائول هم همین کار را کرد و گزینه خوبی بود. کروس آمد چرا که خدیرا نمی خواست تمدید کند و خامس به جای دی ماریا به تیم ما ملحق شد.”
رائول:” همیشه جایش در رئال محفوظ است. درها به روی همه افرادی که دست به کارهای بزرگی برای این باشگا هزدند باز است. در حال حاضر رائول با کاسموس قرارداد بسته است و به نظر می رسد که خانواده اش در حال یادگیری انگلیسی هستند ت با ساختار باشگاه خو بگیرد. اگر روزی فوتبال را ترک کند درها به رویش باز است. فکر می کنم که می خواهد مربی شود.”
نزدیک شدن رابطه اش با بازیکنان :” رابطه نزدیکی با بازیکنان دارم و این را خوشایند می دانم.”
مسئله راموس:” هرگز بحثی با راموس در مورد تمدید قراردادش نداشتم. می گویند که نورچشمی من است … در مورد پیراهنی که به من داد باید بگویم که ممکن اس هر کسی به من پیراهن کادو بدهد. پیراهنی که په په در میامی به من را داد هنوز دارم اما این مسائل جزیئات هستند. راموس مثل په په یک رئالی ذاتی است و همه می خواهند که در این جا بماند.”
کاسیاس:” همیشه روابط خوبی با هم داشتیم. روزگار طوری پیش رفت که مصدو مشود و بازی نکند پس دیگو لوپز را خریدیم. حرفهایش در مورد بی توجهی باشگاه به او؟ نمی دانم. صحبتی نداشتیم. خودش می داند که هر کمکی از دستمان بر می آمد انجام دادیم.”
کاسیاس و اربلوا:”آنها به اندازه کافی عمر کرده اند و خودشان مسئول کارهایی هستند که انجام می دهند … نمی دانم. نمی توانیم بخواهیم که با هم به سینما بروند!”
آنچلوتی:”بحث ها برایم شگفت انگیز است. روزنامه ها را خواندم و در مورد تمدیدش صحبت شده بود. ما فقط در آغاز یا پایان فصل در این باره با بازیکنان یا مربیان صحبت می کنیم. وقتی لازم باشد قراردادها را تمدید می کنیم. این موضوع مربوط به پایان فصل است. آنچلوتی هم این را می داند و مشکلی نیست. همیشه تردیدها وجود دارند اما آنچلوتی می خواهد تمدید کند. کارش در میلان، چلسی و پاریسن ژرمن را دیده بودم. یک روز نزد دوستم گالیانی در یک بازی در لیگ قهرمانان بودم. به رختکن میلان رفتیم و با همه بازیکنان خوش و بش کردیم. جو خیلی صمیمی وجود داشت و این برایم خیلی مهم بود.”
آیا مورینیو جو صمیمی ایجاد نمی کرد؟:” همه مربیان نقاط ضعف و قوتی دارند. زیاد با هم در ارتباط نیستیم اما گهی پیغام می دهیم. آخرین پیغام او به من در زمان قهرمانی اروپا بود. مورینیو حالا زندگی خودش را در لندن دارد و فرصت دیدار با هم را نداریم اما از عملکرد تیمش مطلع هستم. مورینیو مربی بسیار مهمی برای تیمهای مهم بوده است. او یک مربی سرشناس است و هر کسی سبک خودش را دارد. من ممکن است که نظرات متفاوتی نسبت به اشخاص داشته باشم اما مسلما او یک مربی فوتبال با سبک خاص خودش است.”
این بهترین ترکیبی است که در رئال دیده اید؟” تیم دوره اولم در رئال را هم دوست داشتم. این تیم کمی جوان تر و منظم تر از قبلی است. تفاوت این است که ترکیب فعلی خیلی منظم تر از دوره کهکشانی هاست. کاماچو در آن زمان به دلیل ناتوانی در کنار آمدن با بی نظمی کهکشانی ها از رئال رفت.”
تغییرات در قوانین کاندیداتوری ریاست رئال و وثیقه 80 میلیونی:” قانون عالی ورزش که در سال 1990 وضع شده است صریحا می گوید که باشگاه ها باید تبدیل به سهامی خاص شوند یا در غیر این صورت سران باشگاه ها باید 15 درصد از بودجه را وثیقه بگذارند. این اتفاق در دهه 90 رخ داده بود. من کسی نیستم که قانون 15 درصد را وضع کرده باشم. در بارسا، اوساسونا ، اتلتیک و رئال مادرید هر کسی می خواهد نامزد ریاست باشگاه شود باید 15 درصد بودجه را وثیقه بگذارد. در سال 2006 وقتی من از رئال رفتم هم هر کدام از نامزدها 15 درصد بودجه باشگاه را وثیقه گذاشتند و در آن زمان کسی چیزی نمی گفت.”
تغییر شرایط کاندیداتوری ریاست رئال از ده سال عضویت رسمی باشگاه به بیست سال :” برای ریاست باشگاه باید حداقل بیست سال عضو رسمی باشگاه باشی. این قانون از جانب من تغییر پیدا کرد و منطقی بود چرا که به نظرم مدیر باشگاه باید وفاداری داشته باشد. ”
هواداران افراطی:” مسلما مخالفت هایی در این باره وجود دارد. در برنابئو جایی برای این گروه های آشوبگر وجود ندارد. وقتی زمام کار را در رئال به عهده گرفتم نیز هدفم همین بود. در باشگاه من بازی جوانمردانه از همه چیز مهمتر است و جایی برای وحشی ها وجود ندارد. وقتی در سال 2000 به رئال آمدم اولین کاری که انجام دادم انتخاب آلفردو دی استفانو به عنوان مدیر افتخاری باشگاه بود. دومین کار من هم حذف فنس ها از ورزشگاه بود. بعد از آن هوداران افراطی به گوشه ای فرستاده شدند. برداشتن فنس ها اقدام مهمی بود چرا که به طور مثال وقتی ورزشگاه تهدید به بمبگذاری شد خیلی سریع هواداران خارج شدند.”
خشونت های هواداران آشوبگر:” در مورد گروه های آشوبگر به هیچ وجه صبر نخواهیم کرد. سال گذشت هبه محض آن که متوجه شدیم که این گروه ها می خواهند از قدرتشان استفاده کنند و به باشگاه لطمه بزنند، ظرف پنج دقیقه کل سازمان آنها را عوض کردیم و یک گروه حمایتی جدید را ایجاد کردیم که در طبقه سوم تیم را حمایت می کنند. از همین جا باید از حمایت روسای سازمان لیگ و امور تربیت بدنی دولت اسپانیا تشکر کنم که سعی می کنند آشوبگرها را از فوتبال بیرون کنند. حتم می دهم که در برنابئو خشونتی وجود ندارد و از شر آن خلاص شده ایم. مادامی که من مدیر رئال باشم خبری از اشوبگرها نخواهد بود. جای آنها در میادین فوتبال نیست و باید مکانی دیگر برای خودشان پیدا کنند.”
شعارها علیه اتلتیکو در برنابئو:” اتلتیکو هر بار به برنابئو می آید مورد تشویق قرار می گیرد. شاید بخش اندکی بخواهند شعار بدهند… توهین ها خیلی بد است. باید تلاش کرد تا این پدیده محو شود. برایم ناراحت کننده است که برخی خبرنگاران به خود اجازه می دهند که با سردسته های این گروه های آشوبگر عکس بگیرند. ”
حضور نیکولاس، کلاهبردار اسپانیایی در برنابئو در سال 2012:” او برای بازی سوپرجام در ورزشگاه بوده است اما این چیزی را ثابت نمی کند.”
فحاشی هواداران آشوبگر رئال به همسرش:” با اسم و مشخصات می دانم که چه کسانی این توهین ها را انجام دادند اما نمی خواهم علیه آنها اقدام قانونی انجام بدهم. آنها هر کاری دلشان بخواهد می توانند انجام بدهند اما آنها را به برنابئو راه نخواهیم داد. حالا دیگر در برنابئو خبری از پرچم های عجیب نیست. حالا فقط تشویق تیم مهم است و همه متحد هستند. وقتی این فحاشی ها انجام شد از توهین به خودم ناراحت نشدم، از این ناراحت شدم که رئال اجازه آنها را به ورزشگاه داده بود. خوشبختانه سران ورزش اسپانیا در مورد مقابله با آشوبگرها از ما حمایت می کنند.”
رویس :” با مدیر بورسیا رفاقت دارم اما در مورد رویس صحبتی نکردیم، همان طور که در مورد تمدید قراردادها صحبتی انجام نشده است.”
برنابئو:”امیدواریم که به زودی ورزشگاه را مسقف کنیم و شرایط تهویه آن را بهتر کنیم. بهترین باشگاه دنیا باید بهترین ورزشگاه را داشته باشد.”
راموس:” هم رئال می خواهد او را حفظ کند و هم خودش می خواهد بماند. بهترین مدافع وسط دنیاست که از 18 سالگی به این جا آمد.”
علاقه پلاتینی به رسیدن توپ طلا به یک آلمانی:” او را دیدم و به او گفتم که سران سازمان های بین المللی نباید به نفع کسی نظر صادر کنند. ب یک جفا بر حق فوتبال خواهد بود که رونالدو توپ طلا را نبرد.”
محرومیت زیدان که لغو شد :” فدراسیون هر کاری می توانست انجام داد. قوانین فدراسیون فوتبال یک چیز بود و قوانین یوفا یک چیز دیگر . زیدان می توانست سرمربی تیم دسته اولی فرانسه باشد اما نمی توانست دستیار تیم دسته سومی باشد. عجیب بود.”
ترجیح می دادید نیمار در تیمتان باشد یا مسی؟:” بهترین ها در تیم ما هستند. به جای چه کسی در ترکیب باشد؟”
دست رد بارسا بر سینه کروس:” فکر نمی کنم که این خبر صحت داشته باشد. احتمالا یکی از سران بارسا او را نخواسته است. پیش از جام جهانی انتقالش را قطعی کردیم.”
به رویس نیاز دارید؟” نمی دانم به جای چه کسی بیاید. مربی هم نمی داند.”
آنچلوتی، بهترین مربی که داشته اید؟” از اولین مربی تیمم ، دل بوسکه که سه سال در این جا بود گرفته تا آخری همه مورد احترام من بوده اند.”
فینال جام باشگاه های جهان :” اگر نبریم باز هم سال بی نظیری داشته ایم.”