مرجع خبري رئال مادريد : سرجیو راموس، قهرمان این روزهای رئال در تعطیلاتش با رادیو کادنا سر صحبت کرد.

قهرمانی جهان را چطور جشن گرفتید؟
دوست داشتیم وقتی وارد مادرید می شویم با هواداران جشن بگیریم. برخی از هواداران برای حمایت از ما آمده بودند. چنین لحظاتی بی نظیر است.

بازی کردنت با مصدومیت ریسک بود؟
ریسک وجود داشت. وقتی بازی با کروز آزول تمام شد احساس درد می کردم و تست دادم. می خواستیم ببینیم شرایط چطور است. گفتند باید سه هفته از میادین دور باشد. لحظه خاصی بود چرا که جام باشگاه های جهان حاصل قهمرانی اروپا بود و قرار نبود که هر روز در فنیال این مسابقات حاضر باشم. تنها جامی بود که کم داشتم . به همین خاطر عظلاتم را نیرومند کردم و 80 دقیقه دوام آوردم که اوضاع خوب پیش رفت.

با تزریق بازی کردی؟
نیازی به تزریق نبود. البته از داروهای خاصی استفاده کردم تا احساس درد نکنم.

گل اول را با ضربه سر زدی …
کروس عالی توپ را می فرستد و با هم روی ضربات ایستگاهی هماهنگ هستیم. آنها خیلی دفاعی بازی می کردند و گل زدن با ضربات ایستگاهی یک راهکار بود. از نظر شخصی باعث خوشحالی است که این جام را بردیم.

سن لورنزو خشن بود؟
بله خیلی سفت بازی می کردند اما بالاخره ما گلمان را زدیم.

چرا در زمان خوشحالی کردنت یک چشمت را گرفتی و سپس مثل رائول شماره ات را نشان دادی.
خوشحالی اولم را به پدرو چوئکا، فیزیوتراپ تیم تقدیم کردم به همین خاطر یک چشمم را گرفتم. رائول را هم تحسین می کنم و خوشحالی گلش را خیلی دوست داشتم و به همین خاطر سبک او را تکرار کردم. منظوم از این خوشحالی پیغام فرستادن به کسی نبود.

توپ طلای مسابقات را کجا گذاشتی؟
در اتاقم است و تکانش نداده ام. از جوایز فردی خوشحال می شوم اما این را مدیون هم تیمی ها هستم.

حالا برای گلزنی با رونالدو رقابت می کنی.
رونالدو یک گلزن ذاتی است. اوئ چیزی را از دست نداده است. از روند من خوشحال است و فکر نمی کنم که برایش جوایز فردی زیاد مهم باشند.

سال 2014 بهترین سالت بود؟
بله بهترین سال زندگی من از نظر حرفه ای و شخصی بود. پدر شدم و چهار جام بردیم.

مدرک دیپلمت را هم گرفتی …
متاسفانه در سن پانزده سالگی ترک تحصیل کرده بودم چرا که کاپاروس مرا در تیم اصلی مورد استفاده قرار داده بود. بازگشت به تحصیل همیشه خوب است. به هر صورت پس از سالها بالاخره فرصتش پیش آمد و تصمیم گرفتم که بیشتر به تحصیل فکر کنم.

نقش آنچلوتی در این موفقیت ها چیست؟
او بی نظیر است. در خرتکن عالی کار می کند. خوشحالی را به تیم برگردانده است. این حس رضایت در سفرها معلوم است و این برای رئال خوب است. اینم باشگاه به کسی نیاز دارد که بازیکنان را درک کند و آنچلوتی این ویژگی را دارد چرا که خودش بازیکن بوده است.

پس از حرفهای ساچی در مورد تمدید قراردادت دوباره با او صحبت کردی؟
فکر نمی کنم که حرفهایش از روی بد اندیشی بوده باشد. کمی شگفت زده شدم چرا که با هیچ کس در مورد تمدید قراردادم صحبت نکردم. این موضوع مربوط به بردرم است. در مورد شرایط صحبت کردیم اما در مورد پول هرگز. احترام زیادی نسبت به ساچی قائلم اما در این باره با هیچ کس صحبت نکردم.

به زودی با رئال تمدید می کنی؟
اصلا به این موضوع فکر نمی کنم. دو سال از قراردادم مانده است و هرگز با باشگاه بحث جدی نداشته ام. قرارهایی داشته ایم اما عجله ای نیست. این به باشگاه مربوط است نه من.

رابطه ات با پرز چطور است؟
به لطف او رویای حضورم در بهترین باشگاه دنیا به تحقق پیوست و همچنان از او متشکرم. رابطه بسیار نزدیکی با هم داریم. ما مسلما اختلافاتی ممکن است داشته باشیم اما به هم احترام می گذاریم. در مورد مسئله قراردادم اما فقط پدر و برادرم صحبت می کنند.

پس از حرفهایت در مورد بی تعصبی فابرگاس رابطه تان بهتر شده است؟
همیشه رابطه خوبی با سسک داشته ام. مدتهاست که در تیم ملی اسپانیا هستیم و ممکن است که اختلافاتی وجود داشته باشد اما همه چیز فراموش شده است. با هم تلفنی صحبت کردیم. بهتر است ک هرو در رو هم صحبت کردیم. رابطه خوبی میان ما وجود دارد و باید الگوی جوان ها باشیم.

مورینیو گفته بود که تو مدرک پزشکی نداری.
هز کسی می تواند هر چیزی بگوید. او در آن جا راحت است و من در این جا. برای مورینیو مثل همه مربیان دیگرم آرزوی موفقیت می کنم.