مرجع خبری رئال مادرید : کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال مادرید با یک حرکت هوشمندانه تیمش را از بحران نجات داد . او با زیرکی هرچه تمام تر لب خط دو مدافع را دریبل زد و با یک پاس رو به عقب رونالدو را در موقعیت گلزنی قرار داد و رونالدو هم از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد . پیش از آن مردان آنجلوتی در تلاشی یک ساعته در یک ظهر سرد زمستانی در ختافه در امر گلزنی ناکام بودند . در ابتدا رئال بازی را جدی نگرفته بود و به جز یک شوت سرکش دیدنی از تونی کروس که به تیر دروازه اصابت کرد موقعیتی چشمگیر دیگری هم خلق نکرده بود .
اما این بنزما بود که با خلق یک پاس گل عجیب برای رونالدو گره گشای کار شد و راه را برای درخشش هرچه بیشتر رونالدو و بیل و خامس گشود . در نهایت هم یک پیروزی دلچسب در یک بازی که به نظر نمیرسید انقدر سخت شود نصیب مادرید شد . یک بازی که تا زمان به ثمر رسیدن گل اول مادرید را در التهاب رسیدن به پیروزی نگه داشته بود . کارلتو نیز بعد از بازی اذعان داشت : ” شروع خوبی نداشتیم . ”
البته رئال در میانه ی میدان هم ضعف داشت ولی این مساله ی جدیدی نیست . از زمان مصدومیت مودریچ در ماه نوامبر رئال در میانه ی میدان به شدت یک بعدی بازی میکند . در غیاب مرد ریز نقش و طراح کروات اتکای تیم به تونی کروس آلمانی حتی بیش از ابتدای فصل شده است . حتی در غیاب مودریچ به وضوح برای رونالدو موقعیت های کمتری هم خلق میشود که روی آمار گلزنی و هم تاثیر گذار بوده و افت وی محسوس است . روزنامه ی ضد مادریدی ال موندو دیپورتیوو در تیتری کنایه آمیز به این موضوع اشاره کرد و گفت : ” رئال مادرید شاید قهرمان نیم فصل باشد ، ولی فوتبال آن ها به خواب زمستانی رفته است ! ”
درست است . با مصدومیت مرد خلاق کروات در بازی های ملی ، اگرچه رئال 9 بازی بعدی بدون او را با پیروزی پشت سر گذاشت و در فوتبال اروپا رکورد پیروزی های پیاپی را با 22 پیروزی ثبت کرد و رکورد بارسلونای رایکارد با 18 پیروزی را شکست ، ولی روز های خوش رئال مادرید فقط تا انتهای سال 2014 ادامه داشت و پس از قهرمانی در بازی های جام باشگاه های جهان در سال 2014 ، با شروع سال 2015 رئال کار خودش را با شکست مقابل والنسیا و اتلتیکو و تساوی 2-2 مقابل اتلتیکو و در نتیجه حذف از کوپا شروع کرد . این ناکامی ها در سال جدید شیرینی کام هواداران از پیروزی های متوالی اخیر را تلخ کرد .
روند رئال پس از وقفه ی زمستانی به سه دلیل نگران کننده بوده . اول قطع شدن نوار پیروزی های متوالی . دوم بازی کردن در دوبی با میلان به علت مسائل اسپانسرینگ و از دست دادن فرصت آماده سازی برای نیم فصل دوم . سوم ادامه ی غیبت مودریچ .
در بازی با تیم های تدافعی رئال نمیتواند از خطرناک ترین سلاح خود یعنی ضد حمله بهره ای ببرد . مودریچ در میانه ی میدان در چنین بازی هایی بار خلاقیت و طرح ریزی حملات را بر عهده داشت . او به خوبی فضاهای اندک را بین مدافعین حریف پیدا میکرد و برای مهاجمین تیم خلق موقعیت میکرد . در بازی مقابل ختافه یک بار دیگر غیبت او به چشم آمد . خوشبختانه در غیاب او بنزما از عهده ی این کار برآمد و گره کار را گشود . آنچلوتی در این مورد گفت : ” چه میتوانم بگویم ؟! کلید بازی همین حرکت بنزما بود و او فوق العاده عمل کرد . ” پس از این گل بود که روی خلاقیت خامس رودریگز بیل و رونالدو گلزنی کردند و رئال یک پیروزی شیرین را کسب کرد . آنچلوتی افزود : ” خامس هم فوق العاده بود . بیل نشان داد به فرم خوب خودش برگشته و رونالدو هم مثل همیشه جاه طلبی خودش را به رخ کشید . ”
هرچند بدون حرکت خلاقانه ی بنزما هیچ یک از این ها اتفاق نمی افتاد .
وقتی از آنچلوتی در مورد زمان بازگشت مودریچ به میادین سوال شد وی گفت یک ماه دیگر زمان لازم است . بنابراین حالا حالاها خبری از آمدن آن مرد کروات نیست !
تیم کولینز – تحلیل گر فوتبال اسپانیا در سایت گل