مرجع خبری رئال مادرید : فیفا با دقت شرایط رئال را تحت نظر دارد تا مشخص شود که آیا باشگاه بند 19 قوانین نقل و انتقالات که خرید بازیکنان زیر 18 سال را ممنوع کرده است، رعایت می کند یا خیر.اسناد فیفا نشان می دهد که رئال به شدت مورد توجه است.
فیفا از فدراسیون فوتبال اسپانیا خواسته است تا تمامی پرونده ها در مورد خرید بازیکنان نوجوان خارجی توسط رئال را در اختیارشان قرار بدهد. فیفا باسختگیری شدید این پرونده را دنبال می کند و می خواهد مو به موی نقل و انتقالات رئال در رده های پایه را زیر نظر داشته باشد.
کمیبرلی موریس، رئیس بخش اسناد فیفا ماه گذشته به مقر فدراسیون فوتبال اسپانیا آمد و جلسه ای با خورخه پرز، دبیر کل فدراسیون فوتبال اسپانیا داشت مسئولان قضاایی رئال مادرید در حال حاضر با دقت این پرونده را زیر نظر دارند.
جالب آن که داغی این پرونده با خریدهای پرشمار رئال همراه شده است. رئال در هفته های اخیر پیترز، آسنسیو، اودگارد و لوکاس سیلوا را به خدمت گرفته است و مذاکراتی با باتایا، دروازه بان ریور و مستور ، نوجوان 16 ساله میلان انجام داده است.
بارسلونا در آوریل گذشته توسط فیفا به ناتوانی در خرید بازیکنان داخلی و خارجی تا 1 ژانویه 2016 محکوم شد. علت این اتفاق خرید غیرقانونی بازیکنان زیر 18 سال بین سالهای 2009 تا 2013 بود. پدرو لوپز خیمنز، نایب رئیس باشگاه رئال که عضو کمیته قوانین بازیکنان در یوفاست هر گونه دخالتی در این پرونده را رد می کند و می گوید :” نه من و نه رئال ربطی به این پرونده نداشتیم.” منابع دیگر می گویند که هشت باشگاه اروپایی که سه تا اسپانیایی بودند از بارسا به خاطر خرید بازیکنان غیرقانونی در عرصه های پایه شکایت کرده اند. حالا فیفا نگاهش را به خریدهای رئال جلب کرده است.
فیفا از فدراسیون فوتبال اسپانیا خواسته است تا مسائل حقوقی و مالی باشگاه هایی که با رئال مذاکره کرده اند را در اختیارشان قرار بدهد.

بند 19 قوانین نقل و انتقالات فیفا که منجر به محرومیت بارسلونا شد، چیست؟
1- نقل و انتقالات بین المللی بازیکنان فقط در صورتی قابل انجام است که بازیکن به 18 سالگی برسد اما سه استثنا وجود دارد:
الف –والدین بازیکن کشور محل سکونت خود را به دلایل غیر فوتبالی به محل کشور باشگاه جدید منتقل کنند.
ب – این نقل و انتقال در حوزه اتحادیه اروپا باشد و بازیکن بین 16 تا 18 سال داشته باشد. باشگاه جدیدش باید حداقل سه شرط را در نظر بگیرد
A ) یک فرصت تحصیلی یا توانایی آموزش در کنار فوتبال در اختیار بازیکن قرار بگیرد.
B ) یک بازیکن بتواند شرایط آموزش برابر را داشته باشد تا در صورتی که بخواهد از فوتبال دور شود از درس جدا نشود.
C ) تهیه بهترین شرابط و کمک ممکن برای بازیکن (شرایط مناسب برای اقامت در کنار خانواده یا تهیه یک اقامتگاه مناسب توسط باشگاه)
D) بیمه کردن بازیکن به عنوان مدرک کار.
3- شهر کشور همسایه کمتر از 50 کیلومتر تا مرز فاصله داشته باشد و باشگاه مقصد در کشور همسایه هم کمتر از 50 کیلومتر تا مرز فاصله داشته باشد. فاصله حداکثر میان خانه بازیکن و باشگاه 100 کیلومتر باشد. در این صورت باید بازیکن در کشوری زندگی کند که باشگاه مقصد در آن است.

دو ونزوئلایی ، عامل نگرانی
بازیکنانی که ممکن است که فیفا آنها را مورد توجه قرار بدهد، دو ونزوئلایی هستند : مانوئل گودوی، متولد 2000 و فرناندو ماسیاس، متولد 1999 . هر دو مستقیم از ونزوئلا به رئال آمدند. میگل آنخل کویرا، بازیکن سابق فوتبال آرژآنتین که در اسپانیا اقامت دارد و یک مدرسه فوتبال در مادرید دارد عامل انتقال این دو بود.
اولی مهاجم است و در سال 2012 در سن 12 سالگی به تیم نونهالان رئال ملحق شد. او پیش از این در ریورپلاته و اینترمیلان هم تست داده بود. رئال از سال 2013 با توجه به نگرانی در مورد محرومیت فیفا او را موقتا از تیم کنار گذاشت. دومی ماسیاس نام دارد که در تابستان 2013 در سن 14 سالگی به تیم نوجوانان رئال آمد و لقب آگوئروی ونزوئلا را به خود اختصاص داده است. باشگاه رئال پایان فصل قبل قرارداد او را هم لغو کرد و اکنون در رایو وایکانو توپ می زند.