مرجع خبري رئال مادريد : خامس رودریگز، بازیکن کلمبیایی که اولین فصلش را در رئال سپری می کند برنده جایزه پوشکاش 2014 شد.

وی در مصاحبه با سایت فیفا در مورد رونالدو گفت :” او درون و بیرون زمین بی نظیر است. بیست است. از نظر من لایق توپ طلا بود. شایستگی خود را برای کسب آن ثابت کرده بود.بسیار متواضع است و رابطه خیلی خوبی با هم داریم. او بی نظیر است و به همین خاطر به این سطح رسیده است.”

وی در مورد دریافت جایزه پوشکاش بیان کرد :” خیلی خوشحالم. مسلما آن گول خیلی رویاپردازانه بود. خوشحالم که به این جایزه رسیدم. از کسانی که به من رای دادند متشکرم. فقط می توانم از آنها سپاسگزار باشم.باید در نظر گرفت که آن گل در ماراکانا و در جام جهانی به ثمر رسیده بود اما به تلاش ادامه می دهم. رقبایم هم گلهای خوبی زدند و رقابت بسیار سختی بود اما رویای بردنش را داشتم و به رویایم رسیدم.”

البته او گفت که گلش به ژاپن را بیشتر داست داشته است :” آن گل محبوب ترین گلم در جام جهانی بود. پاس بلندی بود و توانستم که به خوبی دروازه بان و خط دفاعی را مغلوب سازم. به جز گلم به اروگوئه ، گلی که به ژآپن زادم را بیشتر دوست داشتم. به نظرم گلی که به ژآپن زدم مشکل تر بود.

بازیکن کلمبیایی در ادامه گفت :” همیشه می توان رویاپردازی کرد و من رویای رسیدن به باشگاه بزرگی مثل رئال را داشتم و به آن رسیدم. حالا می خواهم که سالها در این باشگاه بمانم. این باشگاه متفاوت و بی نظیر است. به بزرگترین باشگاه ملحق شدم. مسلما این بزرگترین باشگاه دنیاست.”

خامس جام جهانی را لحظه ای بسیار خاص خواند و ادامه داد :” مسلما جام جهانی همیشه در خاطر من و بسیاری از مردم کلمبیا می ماند. می توانستیم تاریخ سازی کنیم. هرگز به مرحله یک چهارم نرسیده بودیم و این برای من خیلی خاص بود.”