مرجع خبری رئال مادرید : خوزه مورینیو در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی بعد از بازی که تیمش بازی را برده بود در زمان حضورش در مادرید گفت : ” تجزیه و تحلیل کار سختی نیست . په په عالی ست . تنها مشکل په په وجود رافائل واران است . ” در این زمان بود که په په شاید به خاطر اینکه میدانست مورینیو در سرش رویای بازگشت به چلسی را دارد با او به جدال لفظی پرداخت و گفت : ” برای یک مرد 31 ساله هضم این مساله مشکل است که پشت سر یک پسر 19 ساله قرار گیرد . مساله ی ساده ایست . زندگی په په تغییر کرده . ” اکنون که دوسال از این ماجرا میگذرد هنوز در ذهن ها سوالی باقی مانده است . آیا واران نباید بیشتر از په په بازی کند ؟!
به نظر میرسد کارلو آنچلوتی اعتقادی به افکار مربی سابق ندارد و به وضوح زوج قلب خط دفاعی او را په په و راموس تشکیل میدهند . در فصل گذشته واران فقط در 12 بازی لالیگایی و در بازی های غیر حساس چمپیونزلیگ از ابتدا بازی کرد . اکنون که په په 33 سال سن دارد نیز بیشتر از مرد جوان فرانسوی به او اعتماد میشود . واران 21 ساله از 19 بازی لالیگایی این فصل فقط در 7 بازی از ابتدا به میدان رفته و آنچلوتی باید بداند که این دقایق کم بازی ، کمکی به واران نمیکند تا به مدافعی تبدیل بشود که همه از او انتظارش را دارند . از 34 بازی که تا کنون در این فصل رئال داشته واران در 24 بازی حضور داشته – 5 بازی در چمپیونزلیگ ، سه بازی در کوپا – . پس از مصدومیت په په در دربی برگشت کوپا مقابل اتلتیکو ، اکنون یک فرصت پیش روی واران قرار دارد که در بازی با کوردوبا او به خوبی از این فرصت استفاده نکرد . البته راموس هم نمایش موفقی را نداشت و این آنچلوتی را مجاب میکند تا پس از مصدومیت په په باز هم از او در ترکیب استفاده کند .
واران چند ماه دیگر 22 ساله میشود و این نیمکت نشینی ها کمکی به شکوفایی او نمیکند . مشخصا مدافعین نسبت به مهاجمین نیاز به دقایق بیشتری برای پیشرفت دارند . پس از پایان این فصل باید باز هم از آنچلوتی این سوال را پرسید : ” په په یا واران ؟! ” پاسخ این سوال بیشتر در گرو عملکرد په په است تا واران . اگر آنچلوتی احساس کرد که په په هنوز قابلیت های بازی در چنین سطح بالایی را دارد میتواند 12 ماه دیگر هم به او اعتماد کند و اورا در فصل بعد هم در این پست به بازی بگیرد . اگرچه او در گرفتن این تصمیم مختار است ولی او باید این ریسک را بپذیرد که واران تحمیل این نیمکت نشینی ها را دارد و اگر به پیشنهاد های رنگارنگ تیم های بزرگ اروپایی پاسخ مثبت بدهد چه گوهری از دست رئال میرود .
په په شاید زمان حال را تضمین کند ولی واران تضمین آینده ی رئال است .
ساموئل مارسدن – بلیچر ریپورت