مرجع خبري رئال مادريد : رئال مادرید در بیانیه ای در مورد 50 بازیکنی که فیفا خریدهایشان را در رده های پایه اشگاه مد نظر دارد توضیح داد : 41 تا اسپانیایی بوده اند، 6 تا بالاتر از سن قانونی ، 2 تا با اجازه انجام شده اند، 2 تا پیش از تغییر قوانین، 23 تا از باشگاه های اسپانیایی خریده شده اند، 2 تا هرگز در باشگاه نبوده اند، یکی از آنها پرونده اش در دادگاه عالی ورزش است و 4 تا استثنائات قوانین فیفا هستند.

رئال اعلام کرده که این بیانیه را در قبال تفحص فیفا در مورد نقل و انتقالات در مورد رده های پایه منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است:” فیفا 51 بازیکن را در گزارش خود آورده که نام یک بازیکن دو بار ذکر شده است. 10 بازیکن در زمان پیوستن به باشگاه ملیتی اسپانیایی داشتند و به همین علت جزء قوانین نقل و انتقالات بین المللی نیستند. 6 بازیکنی کگه در لیست سهتند در زمان ثبت نامشان در باشگاه بالاتر از سن قانونی قرار داشتند و ربطی به خرید در رده های پایه ندارند.
2 بازیکن پیش از آن که قوانین جدید فیفا تعیین شوند به رئال ملحق شده اند. آنها فرزندان یکی از پیشکسوتان رئال بودند و شامل استثنائات می شوند. دو بازیکن نوجوان هم با توجه به اجازه کتبی فیفا به رئال ملحق شدند. 23 بازیکن پیش از پیوستن به رئال به باشگاه های دیگر فوتبال اسپانیا ملحق شدند و جزء قوانین انتقالات بین المللی به شمار نمی روند. دو بازیکنی که در این لیست سهتند هرگز به رئال ملحق نشده اند. رئال با تاسف اساسا حضور آنها را در باشگاه رد می کند. یکی از این بازیکنان به باشگاه ملحق نشده است چرا که دادگاه عالی ورزش تصمیم نهایی را در موردش صادر نکرده است. 4 بازیکن خریده شده هم منطبق بر قوانین فیفا هستند.”