مرجع خبری رئال مادرید : زیدان در کاستیا خوشحال است. او از نتایج تیم اصلی راضی است و در تیم رزروهای رئال هم توانسته به عنوان سرمربی نتایج خوبی بگیرد.

کاستیا چه تغییری کرده است ؟ از قعر به صدر جدول رسیدید، توضیحی دارید؟
بد ششروع کردیم اما خوب است که بتوان بد شروع کرد و خوب تمام کرد. همه چیز تازه شروع شده بود و باید راه را می شناختیم ، پس زمان می برد. حالا بهتر هسیم و به جلو حرکت می کنیم اما این مفهومی ندارد. هر روز سخت تمرین می کنیم. بازیکنان ما بسیار حرفه ای هستند و می خواهند به جلو حرکت کنند.

بحث ها در مورد مربیگری شما بدون مدرک اثرگذار بود؟
همیشه این بحث ها ناراحت کننده هستند اما نمی توان جلوی نظر دادن افراد را گرفت. هر کسی آزاد است تا حرفش را بزند. در اسپانیا بیش از زمان عادی گرفتن این مدرک زمان می برد اما بالاخره مدرکم را خواهم گرفت.

به نظرتان در این باره عدالت برقرار شد؟
بله چون که بالاخره توانستم مربیگری کنم. مربیگری در کاستیا برایم خیلی مهم بود و تمرکزم بیشتر شد. شاید کسی این را دوست نداشته باشد اما من اکنون کارم را می کنم.

سال بعد کاستیا به دسته دو صعود می کند؟
نمی دانم ، ببینیم چه می شود. با کاستیا سخت تمرین می کنیم و از روند تیم، بازیکنان و کادر فنی راضی هستم. این حاصل کار همه است.

فیگو گفت که زمان شما بازیکنانی بهتر از مسی و رونالدو وجود داشته اند.
نمی دانم. هر کسی دوه ای دارد ، ما هم تیم بی نظیری داریم اما هر کسی نظری داشت.

در آن زمان یک رونالدو و یک مسی داشتید؟
نه ، نداشتیم. به طور مثال آمار رونالدو گویای خیلی حرفهاست. بی نظیر است. جاه طلبی بالایی دارد و همیشه می خواهد ببرد و گل بزند. او حتی در یک جلسه تمرینی همین قدر انگیزه دارد، هرگز نمی خواهد بازنده باشد.

دوست داری روزی سرمربی رونالدو باشی؟
به عنوان دستیار انچلوتی با او کار کرده ام و با او و بقیه بازیکنان دوران خوبی داشتیم.

هدایت کریستیانو از بقیه بازیکنان آسان تر است؟
نمی توانم چیزی روی رونالدو بگویم چرا که او خودش مراقب خودش است. خیلی حرفه ایست، یک ساعت زودتر از بقیه سر تمرین می آید و یک ساعت دیرتر از بقیه جدا می شود … نمی توان چیز بیشتری در موردش گفت.

این تیم بیش از دوران کهکشانی ها می دود؟
فکر نمی کنم. هر دو تیم باکیقیت بودند. ما هم سختکوش بودیم اما نمی توان دو تیم را قیاس کرد. امروز همه چیز سریع تر است. بازیکنان فیزیک بدنی بیشتری دارند و روز به روز بیشتر می دوند و قوی تر هستند. درون بازی نیز کریستیانو و مسی بالاتر از بقیه قرار دارند.

پس درک می کنید که توپ طلا در سالهای اخیر فقط به این دو رسیده است.
به نظرم این جایزه همیشه لایق کسی است که آن را دریافت می کند. نظرات متفاوتی وجود دارند اما هر کسی آن را می برد لیاقتش را دارد.

این رئال می تواند با بردن دو لیگ قهرمانان پیاپی تاریخ سازی کند؟
بله ، چرا امکان پذیر نباشد (می خندد) مسلما می تواند این گونه باشد. رئال هر سال به دنبال بردن همه جامهاست

اما هرگز تیمی دو سال پیاپی قهرمان نشده است.
بله ، می دانم اما این عالی است. امسال تیم می تواند یازدهمین جام را ببرد ، عالی خواهد بود.

آنچلوتی در این تیم چه اهمیتی دارد؟
خیلی مهم است. بهترین مربی برای رئال است.

حاضرید که بی قید و شرط قراردادش را تمدید کنید ؟
بله ، مسلما. مربی خوبی است که با تیم رابطه خوبی دارد.

توانایی هایش در رئال شما را شگفت زده کرد؟
بله ، او را به عنوان مربی می شناخت. شگفت زده نشدم چرا که خیلی حرفه ایست و می داند که چه می خواهد. ایده های مشخصی دارد و صلاح گروه را می خواهد، چیزی که امروز دست یافتن به آن خیلی مشکل است.

اما کار در رئال خیلی مشکل تر است.
وقتی ترکیبی که بسیار خوشتیپ و عالی است را هر روز در اختیار داری همین طور خواهد بود. نمی توان چیزی گفت. فوتبال همین است اما کارلو می داند که چطور مشکل گروه را حل کند. هر کسی نظری دارد.

آزار ، واران و زمانی ریبری … کشف بعدی شما چه کسی خحواهد بود؟
بازیکنان زیادی بوده اند اما واران را خیلی دوست داشتم. واران به او اعتماد کرد و بازیکن بی نظیری است. آینده رئال است.

اما با حضور په په و راموس، چه کار می تواند انجام دهد؟
صبر ، همیشه شکیبایی مهمترین است.

بهتر نیست که پست بنزما عقب تر کشیده شود تا همه راضی باشند؟
نمی دانم که چرا این قدر مورد انتقاد است، شاید به این خاطر که می خواهند مثل رونالدو سالی 60 گل بزندو امکان پذیر نیست. بازیکن خوبی است که می خو.اهد در خدمت تیم باشد و این به سود رئال است ، درست مثل ایسکو. برنابئو فوتبال را می فهمد اما همیشه توقعات بالاست. گاهی هو می کنند. این بخشی از فوتبال است.

پوگبا می تواند به رئال مادرید بپیوندد؟
بازیکن بسیار خوبی است اما حالا بازیکنان خوب زیادی وجود دارد. نمی توان گفت که به رئال ملحق می شود یا نه چرا که من تصمیم گیرنده نیستم. مربی و مدیر تصمیم می گیرند. من مربی کاستیا هستم و می دانید که چه می خواهم ؟ صعود به دسته دو.