مرجع خبری رئال مادرید : کریستیانو شدیدا اشتباه کرد و لایق تنبیه بود. بازیکنی در سطح ، تاثیر ، تجربه و سن او (هشت روز تا 30 سالگی اش مانده است) نباید در زمین فوتبال این گونه اعصابش را از دست بدهد، به خصوص آن که تیم نیاز مبرمی به پیروزی داشته باشد.

یک بحث برای انجام هست که هرگز با توجیه یا عذرخواهی جمع نمی شود اما با گشایش این بحث می توان با نگاه دقیق تری به ماجرا نگاه کرد. اگر این جا دادگاه هالیوود بود ، عکس بالا به عنوان نماد دفاعیه شناخته می شد و برایش اهمیت زیادی قائل می شدند.

کریستیانو پیش از صحنه مذکور با حالتی بسیار زشت توسط ادیمار و کرسپو احاطه شده بود، انگار که دو پلیس، مجری را گرفته بشند. این صحنه لایق پنالتی بود و هر دو حریف به صورت منطقی باید اخراج می شدند.

رونالدو بدین ترتیب یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد تا شب ناکام فوتبالی و بهتر بگوییم ماه بدیمن تکمیل شد. کریستیانو به ادیمار لگد زد و به کرسپو مشت کوبید. این توجیه نیست. می دانیم که خوشنت واکنش درستی نیست اما باید برخی شرایط را پذیرفت.

شاید در یک دنیای ایده آل ، کریستیانو می توانست پس از این صحنه مدافعان کوردوبا را سرزنش کند و آنها به شوخی پاسخ بدهند :” باید غیلاس را هم صدا می کردیم تا محکم تر تو را بگیریم!” اما دنیای واقعی طور دیگری است. بدن گاهی جواب نمی دهد و سرکشانه عمل می کند.

به هر صورت فقط می توان گفت که اگر رونالدو خشونت کرده این طور نبوده که حریفانش هم بی تقصیر باشند.